Mikä hitto on miehen motiivi vihjailla r*iskauksella?
Tänään sattui, jäin bussista pois, kadulla käveli 2 suomalaista vajaa 40v miestä. Kävelivät samaan suuntaan perässä.
Pian alkoivat naureskellen puhumaan minusta ja heistä yhdessä pakettiautossa. Puhuivat siten, että muka keskenään, mutta pitivät huolen että kuulen. Kun sitten vaihdoin katua, oli pakko katsoa heidän suuntaan näkyykö autoa,niin virnuilivat mulle.
Halusivat aiheuttaa pelkoa? No siinä onnistuivat. Ja eikä ollut mitään heru vaatteita, pitkä, takapuolen peittävä löydä softshell Takki.
Kommentit (21)
Mistä tiedät heidän olleen suomalaisia? Näitkö passit?
Vierailija kirjoitti:
Kaksi luuseria, joista naiset sen heti huomaakin. Uskaltaa avata suunsakin vain käsi kädessä. Ei noista oikeat miehetkään diggaa.
No näyttivät kyllä joiltain nisteiltä. Inhottaa. Ei haluaisi miettiä jälkeenpäin pilaten päivää, mutta kun on tyttölapsia, niin ei voi olla pohtimatta.
Vinkki (ja opettakaa tyttärillennekin): jos ei ole muita ihmisiä, joihin turvautua, ottakaa aina puhelu jollekin läheiselle.
Luultavasti ette enää törmää, nisteillä on niin vaihteleva päiväjärjestys. Koittavat samaa temppua sitten muihin tyttöihin.
Toki olihan muutama vuosi sitten lehdesdä juttu, jossa kaksi miestä oli alkanu huudella teinipojalle ja lopulta raiskanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki (ja opettakaa tyttärillennekin): jos ei ole muita ihmisiä, joihin turvautua, ottakaa aina puhelu jollekin läheiselle.
Ja puhelimen hätä paikannus päälle. Toimii useimmissa puhelimissa siten, että painaa 3 tai 5 kertaa peräkkäin nopeaa virtanappia. Pitää aktivoida.
Vierailija kirjoitti:
Toki olihan muutama vuosi sitten lehdesdä juttu, jossa kaksi miestä oli alkanu huudella teinipojalle ja lopulta raiskanneet.
Ja nämä on näitä, jotka tulee julkisuuteen. Monia jää ilmoittamatta.
Onko tämä totta.
Yksi mitä tollaisessa tilanteessa voisi tehdä niin sanoa vahvasti ääneen :" Pitääkö soittaa poliisi paikalle, oletteko jotain karanneita raisk aajia vankilasta? Vai onko tarkoitus ukkojen kesken luoda pelkoa uhkaa ja itkua yksittäiselle ihmiselle. "
Ihmiset jotka operoivat passiivisaggressiivisuudella lamaantuvat jos heidän juttunsa sanotaan suoraan ilmi. Valtansa rapisee maahan. Ja jos lähtee konfrontoimaan, niin homma haltuun tyyliin.
Täytyy tietenkin miettiä turvallisuutta, että onko olosuhteet siinä sellaiset että voi sanoa alkaa sanomaan, vai onko liian vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä totta.
Yksi mitä tollaisessa tilanteessa voisi tehdä niin sanoa vahvasti ääneen :" Pitääkö soittaa poliisi paikalle, oletteko jotain karanneita raisk aajia vankilasta? Vai onko tarkoitus ukkojen kesken luoda pelkoa uhkaa ja itkua yksittäiselle ihmiselle. "
Ihmiset jotka operoivat passiivisaggressiivisuudella lamaantuvat jos heidän juttunsa sanotaan suoraan ilmi. Valtansa rapisee maahan. Ja jos lähtee konfrontoimaan, niin homma haltuun tyyliin.
Täytyy tietenkin miettiä turvallisuutta, että onko olosuhteet siinä sellaiset että voi sanoa alkaa sanomaan, vai onko liian vaarallista.
Kyllä sitten jälkeenpäin keksii kaikkea mitä tuossa tilanteessa olisi voinut sanoa. Olin jotenkin hämmästynyt tilanteesta. Molemmin puolin katua oli asuintaloja, vilkas alue, joten en tuntenut olevani vaarassa.
Tietääpä miten toimia, jos tuollaiseen tilanteeseen joskus joutuu vielä,toivottavasti en,en ole koskaan tuollaista kokenut 35 vuoden aikana. Ap
Naiset kohtavat yhä nykyään paljon tuollaista ahdistelua ja naureskelua, ulkonäön arvostelua joka liittyy yleensä ikään tai painoon.
Olisi ollut paikallaan soittaa poliisi. Tuo oli ahdistelua ja koit tilanteen uhkaavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut paikallaan soittaa poliisi. Tuo oli ahdistelua ja koit tilanteen uhkaavaksi.
Niinpä.
Taidan jatkossa jäädä aikasemmin bussista pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä totta.
Kyllä sitten jälkeenpäin keksii kaikkea mitä tuossa tilanteessa olisi voinut sanoa. Olin jotenkin hämmästynyt tilanteesta. Molemmin puolin katua oli asuintaloja, vilkas alue, joten en tuntenut olevani vaarassa.
Tietääpä miten toimia, jos tuollaiseen tilanteeseen joskus joutuu vielä,toivottavasti en,en ole koskaan tuollaista kokenut 35 vuoden aikana. Ap
Totta. Jälkiviisautta, myönnetään. Inhimillistä ettei äkillisissä tilanteissa pysty olemaan yllättymättä. Harmittaa välillä jälkeenpäin, mutta sitten tulee halu jatkossa muistaa se oppi aiemmasta hommasta, tai näin itse olen kokenut. Kerran kävi niin, että bussipysäkillä pari miestä alkoi puhua ulkonäöstäni keskenään ja hekotella, koin tilanteen nolona ja olisin halunnut vaan vajota maan alle (otin siis häpeän itselleni kun olisi pitänyt häpäistä heidät mieluummin) ja olin hiljaa. Heillä oli valta, nauroivat valtaansa. Enää niin ei pääse käymään.
Poliisille rikosilmoitus ja tuntomerkit. Täyttänee laittoman uhkauksen kriteerit. Nisteistä jos kyse niin siellä aivot niin syöpyneet, että ei mitkään normiestot toimi.
Vierailija kirjoitti:
ottakaa aina puhelu jollekin läheiselle.
"Ottakaa puhelu" on suomeksi sanottuna "Soittakaa". Ehkä jotkut Tauno Palot ja Ansa Ikoset aikoinaan "ottivat puhelun".
Vierailija kirjoitti:
Naiset kohtavat yhä nykyään paljon tuollaista ahdistelua ja naureskelua, ulkonäön arvostelua joka liittyy yleensä ikään tai painoon.
Kyllä ja läheskään aina tuo ei tule miesten puolelta.
asioita jotka tapahtuivat. mutta saahan tällä vihaa miehiä kohtaan lietsottua
Minä kävelin kymmenisen vuotta sitten esikoinen mahassa kaverin luonta kotiin, pikkukaupunki ja matkaa noin 2km niin en osannut pelätä vaikka kello olikin jo jotain 22.00. Äkkiä perään ilmestyi kuin tyhjästä kävelemään 2 miestä jotka puhuivat jotain että "otetaan se kiinni" "viedään se meille " ym ja naureskelivat. Miehet vaikuttivat olevan sekaisin alkoholista, tai jostain muusta.. kun kotitaloni ilmestyi näkyviin, lähes juoksin ja toinen miehistä huusi perääni "Juokse h""ra!"
Olin pukeutunut verkkareihin ja huppariin, meikitön rillipää, lisäksi olin jo näkyvästi raskaana.
Kaksi luuseria, joista naiset sen heti huomaakin. Uskaltaa avata suunsakin vain käsi kädessä. Ei noista oikeat miehetkään diggaa.