kannattaako 50-vuotiaana enää opiskella<?
1,5 vuoden koulutus ja palkka olisi sitten 2700 e kk, mutta jos pääsee koulutukseen niin, sitten olen 51,5 vuotias valmistuttuani, ehtis tiettty olla 10 vuotta töissä mutta jos en hae niin tod näk olen työtön loppuelämäni
Kommentit (59)
Lähtisin tuossa tilanteessa heti opiskelemaan, jos koulutus antaisi edes kohtalaiset mahdollisuudet työllistymiseen ja opiskeluajan toimeentulo olisi turvattu.
Ei mitään järkeä. Kukaan ei nykysuomessa palkkaa viisikymppistä aloittelijaa. Eli edessä on yli 10 vuotta työttömyyttä + mahdolliset opintolainat päälle.
Sullahan on melkein 20 vuotta työuraa edessä, joten ei muuta kuin koulun penkille vaan!
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä. Kukaan ei nykysuomessa palkkaa viisikymppistä aloittelijaa. Eli edessä on yli 10 vuotta työttömyyttä + mahdolliset opintolainat päälle.
Onko ap:lle tarjottu paikkaa?
Ap mainitsi 10v töissä ja eläkkeelle?
Eikä eläkeikä huitele lähempänä 70v nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:lle tarjottu paikkaa?
Ap mainitsi 10v töissä ja eläkkeelle?
Eikä eläkeikä huitele lähempänä 70v nykyään?
Kerroin vain faktat. Ei ne siitä muutu että kaikenmaailman vasemmistolaiset juoksee hakkaamassa alapeukkua koska heidän hallituksensa työnä olisi tehdä noille ikiongelmille(kin) jotain. Siis muutakin kuin leikkiä ettei niitä ole. Fakta on että tässä hyvinvointisuomessa viisikymppinen voi ihan rauhassa valmistautua pitkiin työttömyysputkiin, ehkä yhteen tai kahteen (ilmais) työpätkään ja sitten surkealle eläkkeelle vähän ennen kuin 70v on täynnä.
Onnea ja menestystä niille joilla on duuni. Pitäkää siitä kynsin ja hampain kiinni.
Ei noin vanhana kannata enää mikään. Tuon ikäiset saa töitä vain suhteilla. Oikeasti 5 kymppiset työttömät olisi sama päästää eläkkeelle.
Kukaan ei ota 50 vuotiasta vastavalmistunutta töihin.
Vierailija kirjoitti:
Tähän. Tietysti eri juttu jos työkkäri pakottaa.
jaa 70 vuotiaana eläkkeelle, ois se jännä, koulutuksen maksas työkkäri
Vierailija kirjoitti:
Ei noin vanhana kannata enää mikään. Tuon ikäiset saa töitä vain suhteilla. Oikeasti 5 kymppiset työttömät olisi sama päästää eläkkeelle.
Juuri näin. Kaikki yli 50-vuotias työttömät ja työttömiksi joutuvat pitäisi laittaa suoraan eläkkeelle. Turha tuhlata sen porukan koulutuksiin kun kukaan ei niin vanhoja enää palkkaa.
Sitä ei voi koskaan tietää: opiskelu on eräänlainen riskisijoitus. Kukaan ei voi luvata, että jokin koulutus tuo varman työpaikan. Muista kuitenkin, että se voi tarjota henkistä päämaa ihan sinulle itsellesi. Työllistymiseen tavitaan aina myös tuuria. Lisäksi kokonaisuus ratkaisee: persoonallisuus, muut taidot ja työkokemus jne.
Itse luultavasti tekisin antamiesi tietojen valossa päätöksen lähteä opiskelemaan, jos siihen olisi taloudellinen mahdollisuus. Mutta minulle opiskelu onkin aina ollut nautinto.
Jos olet kiinnostunut aiheesta, niin opiskele. Tuossa iässä pitää alkaa tehdä sellaisia asioita, joita oikeasti haluaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ota 50 vuotiasta vastavalmistunutta töihin.
Omassa tuttavapiirissä ovat työllistyneet saman tien valmistuttuaan. Riippunee alasta ja ihmisestä.
miksi tässä sannamariinin yhteiskunnassa ei oteta hyväkuntoista 50-vuotiasta töihin kun kyse on istuma-ammatista muutenkin?= joku 20-vuotias ipana ja transseksuaali otetaan töihin kaikenmaailman sosionomeiksi ja naispapeiksi, on se koomista kun ei näillä ole aivotkaan vielä kehittyneet niin yritetään leikkiä aikuista, psykoloogia ja ties mitä viisasta
Itse luovuin opiskeluajatuksesta vaikka olen ap:ta nuorempi (täytän 47v) juuri sen takia ettei kukaan palkkaa enää viiskymppistä alanvaihtajaa. Olisin siis 50v kun valmistuisin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ala mitä opiskelisit ap?
liikenneopettaja, siihen ei nykyään ole edees pääsykoetta ja osa opinnoista tehdään suurin osa etänä
Vierailija kirjoitti:
Itse luovuin opiskeluajatuksesta vaikka olen ap:ta nuorempi (täytän 47v) juuri sen takia ettei kukaan palkkaa enää viiskymppistä alanvaihtajaa. Olisin siis 50v kun valmistuisin.
Ei kannata luovuttaa. Yksi sukulaiseni, lisensiaatin tutkinnon suorittanut mies, koki 55-vuotiaana burnoutin, irtisanoutui sairausloman jälkeen työstään ja totesi että akateeminen ura oli sitten siinä. Sen jälkeen se on saanut töitä henkilökohtaisena avustajana, liikenteenohjaajana, postinjakajana ja vartijana. Kyllä siis kypsemmälläkin iällä voi löytää töitä, vaikka olisi alanvaihtaja ja kaiken lisäksi ylikoulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata luovuttaa. Yksi sukulaiseni, lisensiaatin tutkinnon suorittanut mies, koki 55-vuotiaana burnoutin, irtisanoutui sairausloman jälkeen työstään ja totesi että akateeminen ura oli sitten siinä. Sen jälkeen se on saanut töitä henkilökohtaisena avustajana, liikenteenohjaajana, postinjakajana ja vartijana. Kyllä siis kypsemmälläkin iällä voi löytää töitä, vaikka olisi alanvaihtaja ja kaiken lisäksi ylikoulutettu.
Yhtään vähättelemättä postinjakajia ym. Ei kuitenkaan mitään järkeä, että tuollainen koulutus heitetään hukkaan ja henkilö tekee kyseisiä töitä.
En voi mitenkään kuvitella, että hän niistä nauttisi. Luulisi että rahaa on kertynyt matkan varrella sen verran, että eläisi sijoituksilla tai muulla yritystoiminnalla🤔
No ehdottomasti kun noin lyhyestä koulusta kyse