Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autokorjaamot: Vältä ja suosi näitä automerkkejä (top5)

Vierailija
03.04.2021 |

Ruotsalaiset autokorjaamot julkaisseet top5 suositeltavaa merkkia ja top5 mustan listan mitä kannattaa välttää.

"Näitä kannattaa ostaa"
-VW, erityisesti diesel manuaalina
-Volvo koska kori kestää tiesuolaa
-Kia ja Toyota koska tarvitsevat vähiten korjauksia
-Saab, mainettaan parempi

"Vältä näitä autoja"
-VW, Skoda, Audi DSG vaihteistolla
-BMW dieselit, ainakin tietyt 2011 ja uudemmat
-Mersut 350 moottorilla
-Renault Clio
-Volvo sähkövikojen takia

https://www.verkkouutiset.fi/viiden-karki-naita-autoja-kannattaa-ostaa/
https://www.verkkouutiset.fi/tassa-on-autokorjaamojen-musta-lista-valta…

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo siis vähän kaksijakoinen, sopisi suomen säähän mutta sähkövikoja saa pelätä.

Vierailija
2/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan sen ikäluokan autoilla, että ovat jo yksilöitä. Siis samaan rahaan voi saada "kunnon" merkiltä täyden pommin tai rupumerkiltä käyttöauton pitkäksi aikaa. Tarkkaan pitää syynätä kun ostaa, mutta säästää rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko toi Volvo nyt sit parempi ostaa vai olla ostamatta?

Vierailija
4/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

DSG-ongelmat on jo korjattu... Kyse on 10 vuotta vanhoista malleista.

Vierailija
5/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, meillä onkin Ford.

Vierailija
6/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on lähdekritiikki heivattu🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Volvo siis vähän kaksijakoinen, sopisi suomen säähän mutta sähkövikoja saa pelätä.

Volvo-omistajana voin allekirjoittaa tämän. 17v vanhassa V70 autossani ei ole ruostepilkkuakaan mutta sähkövikoja riittänyt. Kaasuläppä, airbag-yksikkö, bensapumppu jne. Vastaavan ikäisissä perheen japanilaisissa ei ole ollut sähkövikoja ollenkaan mutta ne on jouduttu ruostesuojaamaan jotta kori kestäisi.

Vierailija
8/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

DSG ja TSI kirjainyhdistelmät pitäisi saada hälytyskellot soimaan jos ostaa käytettyä VW, Audi, Skodaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, meillä onkin Ford.

Sama. Kolmas Ford menossa ja yllättävän vähävikaisia ovat kaikki olleet. Tuntuu, että hinta ja laatu kohtaavat aika kivasti. Huoltohinnat myös ihan asiallisia.

Vanhemmilla on ollut 5 eri Volvoa. Näistä neljässä on ollut sähkövikoja. Hyviä autoja ovat kaikki kyllä olleet eikä ruosteesta tietoakaan. Jämäköitä ja hyviä ajaa, mutta muutama todella kallis huolto sähköongelmien takia on jouduttu tekemään.

Vierailija
10/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Subaru?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volkkareissa ja muissa VAG:eissa kannattaa välttää dieseliä jos on turbo ja manuaali. Kytkin ei kestä kun 100000km ja on vaihdettava. Kokemusta on 500000km ja viiden kytkimen verran. Kokeiltu kaksoismassa ja tavallinen kytkin. Ei kestä kumpikaan. Ilman turboa dieselillä ei sitten tee mitään.

Vierailija
12/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ranskalaiset ovat täyttä sekundaan Pohjois-Euroopassa : Renault, Peugeot ja Citroen.

Ja Dazia ! ⬅️ 😂 Tuo merkki työllistää TODELLAKIN kiitettävästi AUTOKORJAAMOITA !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites Subaru?

Kuten muutkin japsit/korealaiset: Tekniikka kestää mutta kori ruostuu. Subarun boxer-diesel on ehkä ainoa ongelma tekniikan osalta, moottoriremppoja tullut paljon. Bensakoneissa ei ongelmia.

Kannattaa aina vaatia uutena ruostesuojattua jos etsii käytettyä japanilaista/korealaista. Sillä on erittäin suurin vaikutus auton pitkäikäisyyteen ja arvon säilymiseen vanhempana. Uusien ostajat ei suojauta koska käytettyjen ostajat tyhmänä maksaa hyvän hinnan suojaamattomista. Siksi vaatikaa aina autoliikkeestä uutena ruostesuojattua japsia/korealaista. Tällä tavoin se alkaa näkymään hyvityshinnoissa ja uusien ostajat alkaa suojauttamaan.

Vierailija
14/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Volkkareissa ja muissa VAG:eissa kannattaa välttää dieseliä jos on turbo ja manuaali. Kytkin ei kestä kun 100000km ja on vaihdettava. Kokemusta on 500000km ja viiden kytkimen verran. Kokeiltu kaksoismassa ja tavallinen kytkin. Ei kestä kumpikaan. Ilman turboa dieselillä ei sitten tee mitään.

Aika jännä. Lähipiirissä ollut useampi Golf, Passat, Jetta, Leon ja Octavia, mutta yhdessäkään ei ole ollut kytkimen kanssa mitään häikkää. Ei myöskään DSG:n.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Meillä ei 26 vuoteen ole muita autoja ollutkaan kuin MB ja BMW ja niitäkin on tuohon aikajaksoon mahtunut ainoastaan KOLME! Ikinä niissä ei ole mitään moottori- tai sähkövikoja ollut. MB E-mallin dieselfarkku ostettiin uutena 1994 ja ajettiin 10 vuotta ongelmitta. Vaihdettiin uuteen samaan malliin 2004 ja taas sama paitsi että se oli meillä 12 vuotta. Ikinä ei mitään ongelmaa. 2016 vaihdettiin 5-sarjan farkkubemariin joka ei ollut ihan uusi, mut hyvin on pelittänyt. Paras auto maantieajossa ikinä. Ei kyllä korreloi tuon listan kanssa mut ollaan sit ehkä poikkeus.

Vierailija
16/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Volvo siis vähän kaksijakoinen, sopisi suomen säähän mutta sähkövikoja saa pelätä.

Volvo-omistajana voin allekirjoittaa tämän. 17v vanhassa V70 autossani ei ole ruostepilkkuakaan mutta sähkövikoja riittänyt. Kaasuläppä, airbag-yksikkö, bensapumppu jne. Vastaavan ikäisissä perheen japanilaisissa ei ole ollut sähkövikoja ollenkaan mutta ne on jouduttu ruostesuojaamaan jotta kori kestäisi.

Nämä kun yhdistäisi... Volvon kori japanilaisella tekniikalla. Mutta kun mennään markkinatalouden ehdoilla niin lopputuloksena olisi kuitenkin japanilainen kori Volvon sähköillä :)

Vierailija
17/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Volvo siis vähän kaksijakoinen, sopisi suomen säähän mutta sähkövikoja saa pelätä.

Volvo-omistajana voin allekirjoittaa tämän. 17v vanhassa V70 autossani ei ole ruostepilkkuakaan mutta sähkövikoja riittänyt. Kaasuläppä, airbag-yksikkö, bensapumppu jne. Vastaavan ikäisissä perheen japanilaisissa ei ole ollut sähkövikoja ollenkaan mutta ne on jouduttu ruostesuojaamaan jotta kori kestäisi.

Osta Volvo, voimanpesä,

Korjaa sitä koko kesä.

Vierailija
18/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites Subaru?

Kuten muutkin japsit/korealaiset: Tekniikka kestää mutta kori ruostuu. Subarun boxer-diesel on ehkä ainoa ongelma tekniikan osalta, moottoriremppoja tullut paljon. Bensakoneissa ei ongelmia.

Kannattaa aina vaatia uutena ruostesuojattua jos etsii käytettyä japanilaista/korealaista. Sillä on erittäin suurin vaikutus auton pitkäikäisyyteen ja arvon säilymiseen vanhempana. Uusien ostajat ei suojauta koska käytettyjen ostajat tyhmänä maksaa hyvän hinnan suojaamattomista. Siksi vaatikaa aina autoliikkeestä uutena ruostesuojattua japsia/korealaista. Tällä tavoin se alkaa näkymään hyvityshinnoissa ja uusien ostajat alkaa suojauttamaan.

Uuden auton ostajan ei kannata ruostesuojausta tehdä kun hyöty menee seuraavalle omistajalle.

Vierailija
19/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Volvo siis vähän kaksijakoinen, sopisi suomen säähän mutta sähkövikoja saa pelätä.

Volvo-omistajana voin allekirjoittaa tämän. 17v vanhassa V70 autossani ei ole ruostepilkkuakaan mutta sähkövikoja riittänyt. Kaasuläppä, airbag-yksikkö, bensapumppu jne. Vastaavan ikäisissä perheen japanilaisissa ei ole ollut sähkövikoja ollenkaan mutta ne on jouduttu ruostesuojaamaan jotta kori kestäisi.

Nämä kun yhdistäisi... Volvon kori japanilaisella tekniikalla. Mutta kun mennään markkinatalouden ehdoilla niin lopputuloksena olisi kuitenkin japanilainen kori Volvon sähköillä :)

Miten olis volvon kori Kiinalaisella tekniikalla ;)

Vierailija
20/46 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toinen uusi Kia Ceed menossa eikä mitään vikoja. Edes polttimo ei ole palanut 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä