AMK:n insinöörilinja on hyvien perheiden pojille, jotka ei päässeet lukioon
Kommentit (77)
Pääasiassa siellä kyllä on lukion käyneitä.
Amispohjalta ei ole helppo päästä sisään.
Siis mitä? Amk:iin mennään yleensä lukion jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Amikseen ja amiskorkeeseen on helppo päästä sisään. Samoin teknilliseen yliopistoon, mutta sieltä taas on vaikea valmistua.
On siellä naisiakin opiskelemassa insinööriksi.
Vierailija kirjoitti:
Amispohjalta mennään helposti sisään, jos haetaan omalle alalle. Siis lähäri sairaanhoitajaksi, sähköasentaja sähköinssiksi jne. Alan vaihto onkin jo hieman hankalanpaa.
Ajattele nyt itse. Menet peruskoulupohjalta amikseen ja amiksessa matematiikka on peruskouluakin helpompaa. Millä ihmeellä voit päästä sisään AMK:hon, jossa pääsykokeen kysymykset vastaa lukion pitkää matematiikkaa ja fysiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amispohjalta ei ole helppo päästä sisään.Amispohjalta mennään helposti sisään, jos haetaan omalle alalle. Siis lähäri sairaanhoitajaksi, sähköasentaja sähköinssiksi jne. Alan vaihto onkin jo hieman hankalanpaa.
Opiskelumaailman ulkopuoliset eivät tunnista Väylä-opintoja, joten siksi harhaluulo vaikeudesta.
Onko aloittaja tuleva käsienheiluttelunmaisteri?
Voi huoh. Josko lopetettaisiin tämä amk jankkaus jo! Jokainen valitsee itse itselleensä sopivimman opiskelupaikan enkä ymmärrä miksi sitä pitäisi kritisoida. Samat asiat sielläkin opitaan kuin yliopistossa, lähestymistapa on vaan käytännönläheisempi!
Amk-hullulla on taas kovat kierrokset
Lukioon pääsee kyllä oikein helposti, hakeutuu vain pienen paikkakunnan lukioon.
Vierailija kirjoitti:
Voi huoh. Josko lopetettaisiin tämä amk jankkaus jo! Jokainen valitsee itse itselleensä sopivimman opiskelupaikan enkä ymmärrä miksi sitä pitäisi kritisoida. Samat asiat sielläkin opitaan kuin yliopistossa, lähestymistapa on vaan käytännönläheisempi!
Ei ole. Tämä väite ei pidä paikkaansa. Olen itse AMK ja DI. Mitään käytännönläheistä ei ollut AMK:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amispohjalta ei ole helppo päästä sisään.Amispohjalta mennään helposti sisään, jos haetaan omalle alalle. Siis lähäri sairaanhoitajaksi, sähköasentaja sähköinssiksi jne. Alan vaihto onkin jo hieman hankalanpaa.
Opiskelumaailman ulkopuoliset eivät tunnista Väylä-opintoja, joten siksi harhaluulo vaikeudesta.
Sisäänpääsy on helppo, mutta työnantajan kannattaa varmistaa, onko sinne ammattikorkeaan menty lukion jälkeen vai ei. Itse en palkkaa väyläopintojen kautta valmistunutta ellei hänellä ole kutakuinkin täydellistä ammattiosaamista ja monta työelämävuotta ammattikoulun ja ammattikorkean välillä.
Vierailija kirjoitti:
Lukioon pääsee kyllä oikein helposti, hakeutuu vain pienen paikkakunnan lukioon.
Ei onnistu. Ne ei edes täytä kaikkia varattuja paikkoja, jos keskiarvo on alle 7,5.
Peruskoulun opettajilla on liian suuri valta vaikuttaa lasten tulevaisuuteen,
Kyllä sinne yliopistoonkin voi mennä amispohjalta ja vielä valmistuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Tämä väite ei pidä paikkaansa. Olen itse AMK ja DI. Mitään käytännönläheistä ei ollut AMK:ssa.
Ja sinä olet myös ap amk-hullu, joka ei tiedä mitään koulutuksista ja niiden osaamusvaatimuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisäänpääsy on helppo, mutta työnantajan kannattaa varmistaa, onko sinne ammattikorkeaan menty lukion jälkeen vai ei. Itse en palkkaa väyläopintojen kautta valmistunutta ellei hänellä ole kutakuinkin täydellistä ammattiosaamista ja monta työelämävuotta ammattikoulun ja ammattikorkean välillä.
Ei sinulla sellaista asemaa ole, että olisit päättämässä kenenkään palkkaamisesta. Ethän sinä edes tietä mitä tarkoittaa väyläopinnot.
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulun opettajilla on liian suuri valta vaikuttaa lasten tulevaisuuteen,
???? Eikös se ole sillä lapsella itsellään? Jos ei koulunkäynti kiinnosta ja numerot ovat sen mukaisia niin mitä opettaja voi sille tehdä? Aika moni opettaja yrittää motivoida ja innostaa oppilaita, mutta kaikkia oppilaita ei vaan kiinnosta hevonpersettäkään suoraan sanottuna.
Heillekin