Luottotiedottomalle asunto
Eli kyse on läheisestä, jolla on luottotiedot sökönä. Hänestä riipumattomista syistä. Tiedän tilanteen ihan varmaksi. Hän ei saa tällä hetkellä asuntoa. Mietin vaihtoehtoa, että voinko minä vuokrata asunnon ja jälleenvuokrata sen tälle läheiselle. Minähän olen silloin vastuussa vuokrasta vuokranantajalle. Olen luottokelpoinen ja minulla on hyvät tulot.
Eli voisiko näin toimia? Minä vuokraan ja jälleenvuokraan eteenpäin?
Kommentit (9)
Mä luulen että yksityisellä saa asunnon helposti kun ilmoittaa vaan että maksaa takuuta esim 3kk. Tietysti on hienoa jos voit auttaa taloudellisesti.. Omaa mainetta ei kannata pilata takaamalla toiselle mitään tuollaista, joskus ne elämäntilanteet aiheuttaa kaikesta häiriötä...
Uskon että jälleenvuokraukseen tarvitaan asunnon omistajan lupa. Mutta luottotiedoton saa kaupungilta asunnon, ja on niitä yksityisiäkin vuokranantajia, mutta niitä toki hankalampi löytää. 😊
Ole takaaja hänen vuokraansa, eiköhän kelpaa.
Jos luottotiedot eivät ole menneet vuokrarästeistä niin hänellä on kyllä mahdollisuus löytää asunto, osa vuokranantajista on kuitenkin ymmärtäväisiä ja nyt on vuokra-asunnoista ylitarjontaa. Ystäväni vuokrasi asuntonsa luottotietonsa menettäneelle henkilölle. Tämä maksoi muutaman kuukauden vuokran ennakkoon.
Mitä tulee jälleenvuokraamiseen niin se harvoin on noin vaan mahdollista. Alivuokraus saattaa onnistua, mutta alivuokrata voi ymmärtääkseni korkeintaan 50% asunnosta.
Mikä on itsestä riippumaton syy luottotietojen menettämiseen?
Muistaakseni Lumo vuokraa asuntoja mikäli luottotiedot ovat menneet kunhan ne eivät ole menneet vuokrarästien takia.
Oletko valmis menettämään omat luottotietosi tuttavan takia?
Lumolta saa ilman luottotietoja, ei vakuuksia - kun maksaa ensimmäisen vuokran etukäteen.
Se riippuu töysin siitä minkälainen sinun vuokrasopimus vuokranantajasi kanssa on. Yleensä alivuokraaminen ilman lupaa ei ole sallittua.