Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa selkokielellä, mikä on podcast ja mistä niistä saa tietää yms.?

Vierailija
02.04.2021 |

Kysymyksiä:

1. Mikä podcast on? Eroaako se mitenkään esim. youtube-videosta, jolla jotkut tyypit höpisevät?

2. Onko podcastien kuuntelu ilmaista?

3. Pitääkö podcasteja kuunnellakseen rekisteröityä / liittyä johonkin? Pitääkö olla facebookissa tms.?

4. Voiko podcastia kuunnella pöytätietokoneella tai läppärillä vaiko vain älypuhelimelta tai iphonelta?

Jotenkin tuntuu että tämä podcast on taas jotain hypetystä, jossa polkupyörä on keksitty jälleen uudelleen ja annettu uusi nimi.

Tuntui hassulta kun yhdellä youtube-videolla tyypit juttelivat "oli kyl todella hienoo vetää sun kaa se podcasti", kun samat tyypit ovat jo vuosia tehneet yhdessä youtubeen höpinävideoita.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Podcast on vähän kuin äänijulkaisu. Ei siis kuvaa, vain ääntä. Voi olla useampi juontaja tai vain yksi. Ja voi olla kerrontaa tai haastettelu.

On ilmaista kuunnella, toki jos lataat itsellesi esim. Spotifypremiumin, maksat. Mutta sitä et podcastien kuunteluun tarvitse.

Voit kuunnelle esim. Soundcloudista, Spotifysta, Podplaysta jne.

Voi kuunnella puhelimen sijasta myös koneilla.

Vierailija
2/9 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Podcast on vähän kuin äänijulkaisu. Ei siis kuvaa, vain ääntä. Voi olla useampi juontaja tai vain yksi. Ja voi olla kerrontaa tai haastettelu.

On ilmaista kuunnella, toki jos lataat itsellesi esim. Spotifypremiumin, maksat. Mutta sitä et podcastien kuunteluun tarvitse.

Voit kuunnelle esim. Soundcloudista, Spotifysta, Podplaysta jne.

Voi kuunnella puhelimen sijasta myös koneilla.

Kiitos!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei eroa

2. Joskus. Yleensä sulle yritetään markkinoida samalla jotain (tuotesijoittelu tai palvelu)

3. Joskus. Yleensä sulle yritetään markkinoida samalla jotain (tuotesijoittelu tai palvelu)

4. Voi

Suosittelen mieluummin äänikirjoja, parempaa sisältöä melkein mistä aiheesta oletkaan ikinä kiinnostunut.

Vierailija
4/9 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa, kun kaikki julkkikset väsäävät omia tylsiä podcastejaan. Kova luotto on heillä siihen, että kuvittelevat olevansa jotenkin niin kiinnostavia ihmisiä. Itse en jaksa kuunnella muuta kuin yhtä podcastia. Muut kuuntelemani podcastit ovatkin olleet niin tylsiä, että on ollut pakko lopettaa kesken ensimmäisen jakson.

Vierailija
5/9 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Podcast on vähän kuin radio-ohjelma jossa puhutaan yleensä jostain tietystä aiheesta, jakso kerrallaan, mutta voit kuunnella kaikki jaksot putkeen.

Osalla podcasteista on oma nettisivu josta voit niitä kuunnella, osa on erilaisissa palveluissa joita jo tässä mainittiinkin. Itse kuuntelen podcasteja pääasiassa Spotifyn kautta. Facebook-tiliä ei tarvita. 

Podcasteja on monenlaisia, osa todella laadukkaita, alansa asiantuntijoiden pitämiä. Sitten on vähemmän laadukkaita. Kirjo on valtava ja ilman suosituksia voi olla vaikea löytää parhaat podcastit. 

Podcasteja on myös todella monenlaisista aiheista, itse kuuntelen esimerkiksi psykologiaan, IT-alaan ja sijoittamiseen liittyviä podcasteja, suomeksi ja englanniksi. Yksi suosikkini on "Mimmit sijoittaa", jossa kaksi nuorta naista kertovat sijoittamisesta selkokielisesti tavallisille ihmisille. Toinen webbidevaus.fi, joka kylläkin kiinnostanee lähinnä webbiohjelmia. Googleta omiin kiinnostuksenkohteisiin sopivia podcasteja. 

Vierailija
6/9 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuunnellut Better Call Saul -sarjaan liityviä podcasteja. Mielestäni tosi kiinnostavia ja hauskoja. Joka jaksosta on omansa.

Vierailija
7/9 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällekään ei sitten ole jaksettu keksiä suomenkielistä nimeä. ☹

Vierailija
8/9 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa, kun kaikki julkkikset väsäävät omia tylsiä podcastejaan. Kova luotto on heillä siihen, että kuvittelevat olevansa jotenkin niin kiinnostavia ihmisiä. Itse en jaksa kuunnella muuta kuin yhtä podcastia. Muut kuuntelemani podcastit ovatkin olleet niin tylsiä, että on ollut pakko lopettaa kesken ensimmäisen jakson.

Mä taas olen kuunnellut paljon podcasteja, joita ei malttaisi millään lopettaa kesken! 

Vierailija
9/9 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi