Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko siivoojan ammatti niin nolo, että siivooja naista ei huoli kukaan mies?

Vierailija
02.04.2021 |

Vaikka siivoaisin autokorjaamoja jossa autonrassaajia hekin katsovat minua ylimielisesti vaikka tienaavat keskimäärin jopa vähemmän kuin minä ja ovat saman tason koulutettuja. Miksi aina siivooja on niin hävettävä ja nolo, ja kukaan ei ikinä voisi myöntää seurustelvansa sellaisen kanssa?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palstalle pesiytynyt siivoojahullu muiden hullujen jatkoksi?

Vierailija
22/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siivoojan työssä mitään vikaa, tärkeämpi se on kuin monet arvostetummat ammatit. Asenteista kiinni, jos ei miehelle sen työn takia kelpaa niin ei ehkä mies muutenkaan ollut kovin laadukas. Lähipiirissä eräs siivooja seurustelee toimitusjohtajan kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa jo että miehiä ei naisen status voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
24/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa jo että miehiä ei naisen status voisi vähempää kiinnostaa.

Ottaisin kumppanikseni kenet tahansa naisen, joka vain elättäisi minut. Kotityöt ja ns. miesten työt kotona tekisin mielelläni.

Vierailija
25/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moista huomannut. Olen siivoojan työtä tehnyt monessa paikassa. En myöskään pyytele anteeksi olemassaoloani. Teen työni hyvin ja olen ystävällinen kaikille.

Vierailija
26/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita vaikka sillä, että rupeat lenkkeilemään joka päivä, niin mieli virkistyy.

Syö tervellisesti, pese hampaat, käy suihkussa ja mene kampaajalle.

Jos sinulla on silmälasit, niin hanki piilolinssit. Ne nuorentaa heti 10 vuotta.

Meikillä saa ihmeitä aikaan. Katso netistä meikkausvideoita.

Jos et pidä siivoojan työstä, niin hae opiskelemaan jotain muuta alaa ammattikouluun tai mene iltalukioon.

Tsemppiä!

Ei auta ammattikoulu tai iltalukio jos lukio on käyty jo ajat sitten ja on yliopistotutkinto, muttei sen alan töitä.

Niin, mieluummin jäätäisiin miehen tuloilla elelemään, kun mennään alalle missä töitä on, kun ei ole statusta nostava ammattinimike.

Vierailija
27/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan korkeelle.

Keijo 42 v

Vierailija
28/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha-ha! Autokorjaajan palkka on n.50€/tunti ja sulla muka parempi palkka. Siivoojan työ on nolo.

Vierailija
29/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Siivooja kyllä kelpaa autonrassaajalle tai huoltomiehelle. Lähihoitaja kelpaa jo insinöörillekin. Sairaanhoitajat ja opettajat jo melkein kaikille miehille. Lääkärimiehet saattavat olla kranttuja ja kelpuuttavat vain lääkärin tai lakimiehen tai kauppatieteen maisterin.

Vierailija
30/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt siivoojana Helsingissä. Ihan mukava duuni. Sain siivota ns. "vaativia kohteita" eli yritysten pääkonttorit, yliopiston tilat, valtion virastot, Helsingin pörssi, ulkomaiden suurlähetystöt., yms.

Yksi siivouskohde piti työstäni niin paljon, että he tarjosivat työsopimusta. Hyväksyin tarjouksen ja aloitin työt. Viihdyin todella hyvin tuossa kohteessa. Aiemmin tein keikkatöitä (siivousta tuntipalkalla), joten en ollut työsuhteessa niihin tahoiihin, joiden tiloja kävin siivoamassa.

Siivoojan töissä voi päästä todella nopeasti uraputkeen, mikäli siivooja on nuori nainen (alle 25-vuotias, kuten minä olin) ja puhuu sujuvasti 4 eri kieltä. Siivoojalla täytyy olla myös nuhteeton tausta eli ei mitään merkintöjä rikosrekisterissä.

Minulla on vaitiolovelvollisuus (se on kirjattu työsopimuksen ehtoihin) joten en saa kertoa, minkä organisaation töissä olen. Voin kyllä kertoa sen verran, että ennen työsuhteen aloittamista minulle tehtiin turvallisuusselvitys. Poliisi tutki muun muassa seuraavat tiedot: väestötietojärjestelmä, rikosrekisteri, sakkorekisteri, liiketoimintakieltorekisteri, oikeushallinnon tietojärjestelmä (tuomiot ja syyteharkinnassa olevat tai olleet rikosasiat), poliisin henkilörekisterit, pääesikunnan sotilasoikeudenhoitorekisteri, Rajavartiolaitoksen henkilörekisteri, Tullin tietojärjestelmät, ammatin- ja elinkeinonharjoittajien toimilupia koskevat rekisterit, ulkomaalaisrekisteri ja viisumirekisteri.

Vierailija
31/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ha-ha! Autokorjaajan palkka on n.50€/tunti ja sulla muka parempi palkka. Siivoojan työ on nolo.

Mitä noloa siinä on?

Vierailija
32/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jos olet yrittäjä. Silloin siivoojallakin on 50e tunti. Jonkun firman leivissä se on se kymppi tunnissa. 

Vierailija
33/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sit tunnen useita autoasentajia jotka vaihtaneet siivousalalle koska parempi palkka?

Vierailija
34/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lähihoitaja ja nyt olen siivooja. Siivoojana säännölliset työajat, sama palkka, ei tarvitse kuunnella jatkuvaa haukkumista. Saa nukkua yöt rauhassa, kun ei tarvitse miettiä koko ajan töitä. Eikä ole vastuussa vanhusten hengistä. Ei tarvitse jakaa lääkkeitä, vaihtaa vaippoja yms. Nyt jos saan haukkumista, en ole ainakaan vastuussa kenenkään hengestä.

Vierailija
35/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Siivooja kyllä kelpaa autonrassaajalle tai huoltomiehelle. Lähihoitaja kelpaa jo insinöörillekin. Sairaanhoitajat ja opettajat jo melkein kaikille miehille. Lääkärimiehet saattavat olla kranttuja ja kelpuuttavat vain lääkärin tai lakimiehen tai kauppatieteen maisterin.

Minulla on ollut autonkorjaaja, huoltomies ja 2. lla oli oma yritys 👍. En oo enää ihan nuori likka.

Vierailija
36/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan oman moppini heilumaan jos siivojalla on sopiva ämpäri.

Vierailija
37/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran ihmisille jotka etsivät kumppania ammatin perusteella XD

Vierailija
38/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin lähihoitaja ja nyt olen siivooja. Siivoojana säännölliset työajat, sama palkka, ei tarvitse kuunnella jatkuvaa haukkumista. Saa nukkua yöt rauhassa, kun ei tarvitse miettiä koko ajan töitä. Eikä ole vastuussa vanhusten hengistä. Ei tarvitse jakaa lääkkeitä, vaihtaa vaippoja yms. Nyt jos saan haukkumista, en ole ainakaan vastuussa kenenkään hengestä.

Samoin, enkä ole päivääkään katunut vaikka palkka pieneni. Se on pieni hinta siitä elämänlaadusta, mitä alan vaihto antoi.

Vierailija
39/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka on niin hullu, ettei arvosta siivoojan työtä? Itse teen ns. siistiä sisätyötä, mutta jos ei siivoja kävisi, voisi alkaa ahdistaa.

Vierailija
40/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siivoajassa/siistijässä mitään vikaa ole, sellaisen kanssa on tullut vietettyä oikein mukavia hetkiä :)

Apn päässä se vika on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan