Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keinoja pienentää koronatartunnan mahdollisuutta

Maski päässä
02.04.2021 |

Mitä keinoja teillä on? Keksittekö omaan elämääni soveltuvia lisäkeinoja?

Asun HUS-alueella, mutta en pk-seudulla. Ilmaantuvuus kuitenkin korkea. Asun kerrostalossa, päiväaikaan käytän FFP2-suojainta rapussa, kaupoissa ja kaikissa julkisissa tiloissa. Käyn kaupassa hiljaiseen aikaan. Eteisessä ja autossa on käsidesit, pesen käsiä paljon. Olen etätöissä, vain parin viikon välein tavattava pari henkilöä, maskien kanssa toki. Tapaan vain yhtä ystävää, joka hänkin on muutoin yhtä vähillä tai jopa vähemmillä kontakteilla kuin minä. Sukulaisia olen tavannut ulkona hyvillä turvaväleillä.

Minulle todennäköisin sairastumisreitti on mieheni, joka työskentelee n. viiden henkilön kanssa samoissa tiloissa, ja tapaa satunnaisesti paria kaveriaan. Olemme sopineet, että jos mies kuulee jonkun kohtaamansa henkilön sairastuneen flunssaan hän lähtee muualle ettei altistaisi minua.

Miten teillä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuohon ole lisättävää. Ruoan kotiinkuljetuskin on vähän semmoinen juttu, että siinä pitää luottaa muihin ihmisiin, etteivät ole läämineet ostoksia eritteillään...

Vierailija
2/5 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etätöitä ja tilaan kaikki ostokseni kotiinkuljetuksella. Jos joudun käymään jossain, missä on muita ihmisiä (esim lääkärissä), käytän joko ffp2- tai ffp3-hengityssuojainta. Useimmiten jälkimmäistä, koska mulla on niitä enemmän. Taskussani on myös pieni käsidesi pullo. Meillä on tehty sekä taloyhtiön puolesta että nyt mun itse hankkimanani remonttia. Remonttimiehillä aina maski ja jos ei ole omasta takaa, mulla on kertakäyttöisiä. Kun he ovat lähteneet, olen desinfioinut pinnat, joihin he ovat koskeneet. Ja mulla aina ffp3-hengityssuojain, kun meillä on joku. Olen tavannut vain iäkkäitä vanhempiani, koska jonkun pitää olla heillekin apuna eikä muilla lähipiiriin kuuluvilla ole mahdollisuutta olla näin eristyksissä kuin mulla. Muita ihmisiä olen tavannut ulkona turvavälin etäisyydellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin teitä on vedätetty. Monta vuotta ajattelitte jatkaa dystopiassanne?

Vierailija
4/5 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän liikkumiseen vain taksia, kun autossani ei ole ilmastointia ja täten ei raitisilmasuodatinta, joka poistaisi pöpöt ilmasta. Kaupungin läpi kun ajaisi, niin taatustihan ajaisit koronavirus pilven läpi ja sittenhän ne olisivat autossani ja se olisi siinä.

Vierailija
5/5 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän liikkumiseen vain taksia, kun autossani ei ole ilmastointia ja täten ei raitisilmasuodatinta, joka poistaisi pöpöt ilmasta. Kaupungin läpi kun ajaisi, niin taatustihan ajaisit koronavirus pilven läpi ja sittenhän ne olisivat autossani ja se olisi siinä.

Aikamoinen ero pikku paikkakunnalla ja suurkaupungilla tästä näkökulmasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan