Sinä 80-luvulla syntynyt aikuinen, tukivatko vanhempasi koulunkäyntiäsi?
Itse en muista, että minun opiskeluani olisi juuri tuettu. Läksyt tarkistettiin ehkä joskus, mutta esimerkiksi luonnontieteissä en koskaan saanut vanhemmiltani apua eikä kokeisiin lukemistani valvottu lainkaan. Tästä huolimatta toki pärjäsin hyvin koulussa, mutta luulen, että jos olisin saanut enemmän tukea esimerkiksi fysiikkaan, kemiaan ja matematiikkaan, olisin pärjännyt niissä paremmin. Muissa aineissa olin "luonnostaan" hyvä, mutta noissa ihan kelvoton.
Kommentit (6)
Silloin kun minä olin lapsi, lapset tekevät läksyt yhdessä koulun jälkeen, ei siihen vanhemmat aikaansa tuhlanneet.
60-luvulla syntynyt. Sain satunnaisesti apua lukion fysiikassa. Pääsääntöisesti pärjäsin itse ihan mainiosti, enkä halunnut missään vaiheessa peruskoulua läksyjen tai koealueen kuulustelua, tein ne itse.
Ei koskaan ei kertaakaan tarkistettu läksyjä, opiskeltu yhdessä tai edes kysytty koulusta mitään.
Nainen -88
Omat vanhempani ovat siis duunaritaustaisia.
-ap
No ei todellakaan! Hoida itte asias, oli vanhempien motto.
Ei. Opettivat minut lukemaan ennen kouluun menoa, mutta koulussa hoidin kaiken täysin itse. Onneksi pärjäsin erinomaisesti. Vm -82