Nuoriso ei välitä koronarajoituksista.
Nuoriso ei käytä maskeja ja kokoontuu edelleen erittäin suurina joukkoina. Nyt on nähtävästi ajettu ulos kauppakeskuksista, niin kokontuvat suurena rinkinä heti ovella. Varmaan ajattelevat, että asia ei koske heitä, kun ei ole heille vaarallinen (yleensä).
Viimeiset tilastot kertovat, että ikäluokassa 10-19 tartuntoja on nyt 10442. Ikäluokassa 80-105 tartuntoja on "vain" 9123, eli vähemmän. Tästä ryhmästä löytyy suurin osa kuolleista. Jos olettaan että kaikki kuolleet ovat yli 60 -vuotiaita, niin korona onkin hyvin tappava. Päässä laskettuna joka 12. tartunta tappaa. Suurin viruksen kantajaryhmä on 20-29 -vuotiaat. Näitä on 16980 kappaletta.
Toisin sanoen viruksen suurimmat levittäjät ovat ikäluokka, joka ei välitä varoituksista. Sen sijaan yli 60 -vuotiaista sairastuneista noin 9% kuolee. Kuolleiden ja tartuntojen vertailu antaa paljon pienemmän ja väärän prosentin.
Kommentit (19)
En minäkään välitä mistään rajoituksista enkä pidä maskia.
M39
Lähiostarissa on paljon tummia komeita nuoria miehiä viettämässä aikaansa ja kyllähän heissä silmä lepää. Ymmärrän että tyylitietoisina eivät halua verhoutua maskeihin.
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta.
Mun abi ollut kotona 3 vkoa ilman kontakteja.
Lisäksi ekalla lukiossa oleva tytär ei näe edes kavereitaan.
Aivan turhaa yleistämistä taas
Sun lapset ei ole maailman ainoat teinit.
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta.
Katsos, tässä puhuttiinkin "nuorisosta", jos ymmärrät mitä tarkoitan...
Samaa tarkoitetaan esimerkiksi ilmaisulla "kymmenen vantaalaismiestä".
Vierailija kirjoitti:
En minäkään välitä mistään rajoituksista enkä pidä maskia.
M39
Siehän jästipää oot.
Minulla oli sama ylimielinen asenne kuin esim. tuolla M39. Kun luin noita tilastoja tarkemmin, niin huomasin tuon järkyttävän eron eri ikäluokkien välillä. Tässä kattavat tilastot eri näkökulmista. Tiedot päivitetään joka päivä. https://yle.fi/uutiset/3-11300232
Aloin välittämään asiasta. Päätin että en tapaa yhtään ihmisä turhaan ja pysyn pääasiassa sisällä kotona vielä ainakin kuukauden. Kuukauden kuluttua saan rokotteen, laskujeni mukaan noin 3 vkon kuluttua. Kuulun vahvasti riskiryhmään. Asun pääkaupunkiseudulla ja olen 62v.
Tilastosta näkyy myös selvästi rokotustiheys sairaanhoitopiireittäin. On ihan sairasta että Uudellamaalla on rokotettu vasta 15,6 % väestöstä ja vaikka Etelä-Savossa jo 23%. Todellakin pitäisi rokottaa nyt nimenomaan Uudellamaalla. Maakunnatkin hyötyisivät tästä, kun kesällä kuitenkin moni pääkaupunkiseutulainen menee maakuntiin kesänviettoon. Olisi kivempaa saada rokotettuja kesävieraita
Esimerkissä mainitun Etelä-Savon ilmaantumisluku on 99 ja Uudenmaan 300. Suomesta löytyy Itä- ja Pohjois-Suomesta sairaanhoitopiirejä, joissa ilmaantumisluku on noin 20. Eli tässäkin mielessä ollaan epätasa-arvoisia.
Maakunnat vaativat tasapuolista rokotejärjestystä, mutta jostain syystä rokottavat suhteellisesti enemmän ihmisiä. Ihan reilu tapa olisi rokottaan nyt kaikki tasolle 25% ja sen jälkeen miettiä, että olisiko vielä enemmän painotettava pääkaupunkiseutua.
Kepu ei halua tinkiä vaalien alla maaseudun rokotuksista ja demarit ei halua tinkiä kenenkään vanhan rokotuksista. Vaalit tulossa, ja siksi kai nyt asetettiin joku "mietintäryhmä" joka tekee päätöksiä viikkojen kuluttua, ehkä toukokuussa. Moni sairastuu, kuolee turhaan ja kaupat ja ravintolat kärsivät turhaan liian pitkään. Ap
Kieltämättä on nyt tullut nähtyä kaupassa nuoria, joilla ei ole maskia.
Vierailija kirjoitti:
Itse tervehdin ilolla jokaista maskitonta kaupassa kohtaamaani ihmistä. Solidaarisuus vapaiden, itsenäisten maskittomien kesken on kaiken a ja o, kun suurin osa kansasta on jo alistunut uuteen hallintomalliin ja rauhanomaista vastarintaa tarvitaan. On tärkeää kieltäytyä maskista ja rokotteesta, jos oma vakaumus on niitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tervehdin ilolla jokaista maskitonta kaupassa kohtaamaani ihmistä. Solidaarisuus vapaiden, itsenäisten maskittomien kesken on kaiken a ja o, kun suurin osa kansasta on jo alistunut uuteen hallintomalliin ja rauhanomaista vastarintaa tarvitaan. On tärkeää kieltäytyä maskista ja rokotteesta, jos oma vakaumus on niitä vastaan.
Rokotteen ottaminen on ihan vapaaehtoista. Muista sitten, että korona kiertää todennäköisesti useita vuosia, ja muuttuu lopulta harmilliseksi lastentaudiksi, kuten tuhkarokko. Tuhkarokkokaan ei ole harmiton, vaikka suurin osa ottaakin rokotteen. Todennäköisesti saat elää tuon vakaumuksesi kanssa vuosia...
Vierailija kirjoitti:
Lähiostarissa on paljon tummia komeita nuoria miehiä viettämässä aikaansa ja kyllähän heissä silmä lepää. Ymmärrän että tyylitietoisina eivät halua verhoutua maskeihin.
Ja nyt sitten jotkut ähmedit ja möhmedit ottavat tämänkin kommentin tosissaan...............
En minäkään piittaa rajoituksista, jospa tuo eläkeongelmakin hoituis samalla..
Vierailija kirjoitti:
Teho-osastolla letkuissa eivät ehkä enää näytä niin tyylikkäiltä.
Tämän ketjun innoittamana tarkkailin ihmisiä ostoskeskuksessa. Ihisiä oli kyllä vähän. Nuorilla oli tosiaan vähän maskeja - joillain silti oli vaikka muulla ryhmällä ei ollut. Nämä olivat yleensä tyttöjä.
Yllätyksekseni havaitsin paljon ihmisiä, joilla oli maski "nenä paljaana" tai sitten maski roikkui vain leualla. Tämähän on huonointa mahdollista maskinkäyttöä ja parempi olisi olla ilman. Nythän nenästä tuleva ilma ja siinä olevat partikkelit laskeutuvat maskin ulkopuolelle ja sieltä ne ovat sitten valmiina lähtöön, kun maski asetetaan oikein päähän.
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta.
Sun lapset on luusereita.
Paskapuhetta.