Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ystävä hermostui minulle rahan käytöstä

Vierailija
02.04.2021 |

Avopuolisoni ystävä hermostui minulle taloutemme rahan käytöstä. Sätti minua, että käytän miestä hyväksi ja pitäisi hävetä. Se miten ei minulle auennut. Onko tilanteemme muka jotenkin vääristynyt?

Asumme miehen suvun vanhassa talossa, jonka mies on lunastanut asuntolainalla äidiltään ja sisaruksiltaan. Mies haluaa aikanaan jättää talon lapsilleen tai mahdollisille lapsenlapsilleen. Yhteisiä lapsia ei ole, eikä tule. Itsekseni en pystyisi tai haluaisi näin isossa talossa asuakaan. Siksi en omista talosta mitään, enkä näin ollen lainaakaan maksa, laina on täysin miehen nimissä, enkä edes tiedä paljonko sitä on tällä hetkellä.

Kulut laitamme jotenkin puoliksi, osa laskuista menee miehen tililtä suoraveloituksella, enkä muista että olisi näitä ainakaan joka kerta pyydellyt minulta, jos pyytää siirrän rahaa hänelle. Paperilla tulee ainakin vesi-ja jätemaksut, ne maksan. Minä myös maksan kaikki meidän ruuat. No voi olla, että mies käy joskus jonkun unohtuneen maidon hakemassa tai itselleen olutta.

Remonteissa mies maksaa suurimman osan, minä joskus jotain. Huonekaluja olen ostanut silloin, kun haluan uusia jotain ja mies silloin kun hän haluaa uusia jotain.

Erityisesti tuosta remontoinnista suuttui ja siitä, etten maksa osaa lainasta. En ymmärrä miksi. Yhdessä teemme päätöksiä yhteisen kodin remonteista, mutta minulla on enemmän visioita ja aikaa miettiä noita juttuja, niin mies sitten enemmän hyväksyy tai hylkää valmiita suunnitelmia. Kuulemma en saisi mitään päättää tai haluta laittaa uusiksk, kun tämä ei ole minun koti ja vuokraa pitäisi miehelle maksaa, jos en ota lainaa osittain itselle.

Miestä asia lähinnä nauratti, mutta minulle tuli vähän paha mieli ja jäi mietityttään onko tässä jotain outoa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehen kaveri tietää teidän raha-asioista?

Miksi maksat niistä remonteista,kun ne menevät miehen hyödyksi?

Tuo on myös iso etu, että maksat kaikki ruoat. Miehet syövät paljon.

Vierailija
2/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei ystävälle kuulu. Ehkä hällä oli huono päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverimies ei oikein tajunnut miten paljon maksat kaikkea, jopa liikaa. Miksi miehen kaveri saa tulla kotiisi sinua haukkumaan, voisiko mies suojella sinua siltä? Sinun ei pidä maksaa remontista kauheasti se on miehen talo, koska eron tullessa olisit maksanut turhaan, ellei kulutettu pinta ole jonkun maksun arvoinen. Mutta miksi maksat kokonaan ruuat, veden ja muuta, eikö ne kuulu puoliksi miehelle. Ja muu asuminen puoliksi tai jotenkin. Pääsisit kai halvemmalla omassa pienessä ok-talossa tai luhtitaloasunnossa, eron tullessa (ehkä sitä ei tule) ei tarvitse mennä tyhjän päälle.

Vierailija
4/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kävisi mielessä, että onko mies avautunut aiheesta kaverilleen, joka sitten tulee sättimään sinua.

Itse kyllä toteaisin, että jos kerran ei ole minun kotini, niin alan sitten etsiä itselleni omaa kotia.

Vierailija
5/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi , ap, annat kohdella itseäsi ala-arvoisesti? Mieskin naureskelee vieressä eikä puolusta. Taitaa olla itse puhunut asianne kaverilleen ja on ehkä osittain samaa mieltä jopa tilanteesta. Mieti nyt tilanteesi ja tee johtopäätökset. Ei ole elämisen arvoista tuollainen lattiarätin osa.

Vierailija
6/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta sisään ja toisesta ulos.

Minä olen opetellut sanomaan, että eikö ole hyvä, jos jokainen hoitaa vain omat asiansa.

Joskus voisin sanoa, että käydäänkö nyt saman tien läpi myös teidän perheen talousasiat.

Vierailija
7/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aiemmin jotain vitsailua aiheesta, että minulla jää kaikki rahat säästöön. Ei mitenkään olla salailu, että talo ja laina on miehen nimissä. Minustakin on etua molemmille, minulla menee rahaa vain joku 700-800€ ruokaan ja asumiseen, keskimäärin kuukaudessa, aiemmin meni enemmän pelkkään vuokraan enemmän. En usko, että paljoa tuon halvemmalla voi ihminen elää täällä pääkaupungissa.

Remonteissa maksan jotain semmoisia mitä välttämättä haluan, mutta mies ei niin välitä. Esimerkiksi tietyt tapetit,kun miehelle olisi riittänyt valkoinen seinä.

En usko että mies olisi kaverille valittanut. Kaveri on muutenkin aina törppö sanomisissaan, mutta mieluusti tulee aina auttamaan vaikka remontissa, niin kuin nytkin.

Vierailija
8/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono. 1/5

Vierailija
9/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elefantti olohuoneessa: sinä et halua lapsia etkä asua siinä talossa, mies haluaa asua talossa ja jättää sen tuleville lapsilleen.

Ei se kaveri ole ongelma, ei rahankäyttö, ei se että joku syyttää sinua rahankäytöstäsi. Syy on se, että suhteenne perusta on romahtanut, olette yhdessä ilman yhteistä tulevaisuutta. Katkeruuttakin on jo ilmassa.

Siitä minä olisin huolissani, en muusta.

Vierailija
10/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai miehellä on avioehto?

Vierailija
11/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, tää oli just viikko pari sitten. Pikkasen hahmot eri, mutta sama idea.

0/5

Vierailija
12/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elefantti olohuoneessa: sinä et halua lapsia etkä asua siinä talossa, mies haluaa asua talossa ja jättää sen tuleville lapsilleen.

Ei se kaveri ole ongelma, ei rahankäyttö, ei se että joku syyttää sinua rahankäytöstäsi. Syy on se, että suhteenne perusta on romahtanut, olette yhdessä ilman yhteistä tulevaisuutta. Katkeruuttakin on jo ilmassa.

Mistä ne miehen tulevat lapset nyt tuli? Eihän ap aio hankkia lapsia.

Vierailija
13/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Mikä fantti? Miehellä on siis lapsia jo. Ja mieluusti asun täällä hänen kanssaan, mutta en halua yksin pitää huolta talosta, ei kiinnosta pihan hoito, rännien putsaus tai lumien luonti.

Mutta ole ihan vapaasti huolissaan...

-aloittaja

Vierailija
14/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai miehellä on avioehto?

Toivottavasti ei, kun on avopuoliso...

Vierailija
15/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelemiesi asioiden perusteella tuo miehesi ystävän hermostuminen on absurdi. Hassunhauska sarkastinen vitsi kenties?

Vierailija
16/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap kuitenkin omistat karttuvan pesämunan vähintään tulevaa vanhuuttasi ajatellen, jos miehellesi käy jotain kohtalokasta ja ne perilliset alkavat hallinnoida miehen taloa ja sinun nykyistä asuntoasi.

Vierailija
17/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se oli vaan joku huono yritys olla vitsikäs, kuten sanoin aika törppö on hän muutenkin. Pitää yrittää varmaan vaan unohtaa koko juttu.

Tosiaan nyt menee rahaa sen verran vähän elämiseen, että rahaa jää minulla hyvin säästöön tulevaisuutta varten. Minulle käy vallan hyvin, että miehen lapset saavat talon, kun häntä ei enää ole. En tosiaan yksin talossa halua yksin asua.

-aloittaja

Vierailija
18/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattelitko osallistua talon kuluihin tämän jälkeen, lokki?

Vierailija
19/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, tää oli just viikko pari sitten. Pikkasen hahmot eri, mutta sama idea.

0/5

Tällä viikolla oli vastaava, silloin oltiin pikkukaupungissa, nainen pätkätöissä ja mies osti talon omalla päätöksellään.

Vierailija
20/20 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko naimisissa? Jos ette, niin tehkää virallinen vuokrasopimus, jotta et joudu saman tien taivasalle miehen kuollessa.

Listatkaa yhdessä kaikki asumisen kulut ja muut menot, autot, ruoka yms. Sinun kuuluu luonnollisesti maksaa näistä enemmän, koska sinulla ei ole asumisessa kiinni yhtään, vaan voit pitää sen rahan tuottamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan