Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä oon vähän nolo mut pelkään mun mummua oikeesti mitä mä voin tehä tälle

Vierailija
02.04.2021 |

Oon siis ihan kakrusta asti joutunu olemaan varpaillani ku meen sinne kylään. Hän suuttuu jos ei syö lautasta tyhjäksi ja qlko kerran itkemään. :D

Mitään muistisairautta ei hänellä ole vaikka ikää on 81v. Hän on ilkeä muille ja alkaa itse itkemään jos hänelle sanoo moi väärällä äänensävyllä.

Ahdistun aina valmiiks ku tiedän että hän tulee käymään. Oonki kokenut parhaaksi poistua paikalta näin aikuisena. Ei ole mikää pakko onneks viettää aikaa hänen seurassaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummosi on jo vanha. Koita kuitenkin edes vähän tulla hänen kanssaan toimeen. Esim. Olisit vähän aikaa paikalla kun hän tulee ja poistuisit vasta sitten.

Vierailija
2/17 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mee kylään. Myös vanhuksilla on vastuu käyttäytyä hyvin. Sukulaisuus ei ole mikään syy ottaa paskaa niskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mee kylään. Myös vanhuksilla on vastuu käyttäytyä hyvin. Sukulaisuus ei ole mikään syy ottaa paskaa niskaan.

Ei munkaa mielestä. Hän on luonteeltaan vaikee koska suuttuu ja ottaa nokkiinsa helposti. Itse tykkään rennoista ihmisistä enkä tollasesta kyttäämisestä ja kun hän haukkuu mun vaatteita niin se on vähän .....

Vierailija
4/17 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo nolo eikä sulla ole mitään velvollisuutta kuunnella kenenkään haukkuja ja asiatonta puhetta. Ei edes mummun.

Vierailija
5/17 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha olet? Ja lähde ihmeessä pois jos tuntuu paremmalta niin:) ootko puhunu tästä vanhemmillesi? Mitä ne sanoo siitä ettet halua nähdä mummua?

Vierailija
6/17 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on sanottava hänelle, että pelkäät ja sinulle tulee huono fiilis hänen puheistaan. Hän tarkoittaa hyvää, mutta osoittaa sen väärällä tavalla

Vierailija
7/17 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun on sanottava hänelle, että pelkäät ja sinulle tulee huono fiilis hänen puheistaan. Hän tarkoittaa hyvää, mutta osoittaa sen väärällä tavalla

Tarkoittaa hyvää? Milläköhän tavalla?

Vierailija
8/17 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät todellakaan tarkoita hyvää eivätkä kaikki vanhukset ole herttaisia.

Vierailija
9/17 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko varma, että tarkoittaa hyvää? 

Itse  olen sitä mieltä, että jos ihminen ei osaa käyttäytyä, ei hänen seurassaan tarvitse olla, oli ihminen sitten nuori tai vanha.

Jos mummo on ollut pirullinen luonne aina, ei se luonne siitä muutu, vaikka  kuinka vanhenee.

Itselläni on sisko, jota omat lapseni pelkäsivät, kun olivat lapsia ja sisko meillä kylässä. Kertoivat tästä kyllävasta aikuisena.

Nyt siskoni lapsenlapset pelkäävät mummoaan. On vaan sellainen luonne, että käyttäytyy omavaltaisesti ja luulee tietävänsä paremmin, mikä kenellekin on hyväksi, kun asianomainen itse.

10/17 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoja pitääkin pelätä ja kunnioittaa.

Vierailija
11/17 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko et tarkottaa hyvää jos pakottaa syömään ja vahtii vieressä et syö. Ja alko myös itkemään ku en halunnu pullaa. Todellakaan tarkoita hyvää:D

Vierailija
12/17 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että myös pahat ja häijyt ihmiset vanhenevat.

Se että joku on mummo, ei tarkoita, että hän on hyvä ihminen.

Vierailija
13/17 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mietin vaa kuinka jonku syömättömyys voi olla niinnn yhyyyy kauhee juttu

Vierailija
14/17 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, ettet saa yhtä vanhaa mummoa järjestykseen.

Pelkäätkö, että hän hyökkää kimppuusi rollaattorilla?

Vierailija
15/17 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni on sama ongelma. Kyläillessään hän joutui vuosikaudet kuuntelemaan mummon tyttärentyttären eli serkkunsa asioiden hehkutusta. Hän lakkasi käymästä. Nyt mummo marmattaa tyytymättömönä, kun se "Pirjokaan" ei enää edes käy...

Vierailija
16/17 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko et tarkottaa hyvää jos pakottaa syömään ja vahtii vieressä et syö. Ja alko myös itkemään ku en halunnu pullaa. Todellakaan tarkoita hyvää:D

Mummosi on sitä ikäluokkaa, että lasten piti syödä lautanen tyhjäksi. Ajateltiin, että on lapselle vahingollista, jos lapsi ei syö tarpeeksi. Hänen ikäluokan naisilleen on myös tyypillistä osoittaa rakkautta ja huolenpitoa tarjoamalla (tarjoajan mielestä) hyvää ruokaa, kuten pullaa. Voi olla oikea pettymys, kun tämä rakkauden osoitus ei sitten toiselle kelpaakaan.

En sinänsä puolustele mummosi käytöstä, mutta totean vain, että kertomasi jutut ovat hyvin tyypillisiä esimerkkejä mummosi ikäluokan hyvää tarkoittavasta käytöksestä. Tarkoitus voi olla hyvä, vaikka toteutus ei olekaan onnistunut.

Oma äitini on samaa ikäluokkaa, ja jatkuva ruoan tuputtaminen on tullut tosi tutuksi.

Vierailija
17/17 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap!

Kerro mummollesi kerran selkeästi, että hänen käytös loukkaa ja peloittaa sua. Jos tilanne jatkuu, sun ei tarviste käydä mummosi luona. Tärkeää on kuitenkin, että kerrot mummollesi, mitä hänen käytöksensä aiheuttaa sulle, niin hän tietää sen. Eikä sitten ihmettele, jos et jatkossa käy.

Olen työskennellyt 20 vuotta vanhusten parissa ja tiedän, että myös muutama ilkeä ja häijy vanhus löytyy... Suurin osa on ihan tavallisia ihmisiä, joiden kanssa tulee toimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi