Kotona olija ja vierailija
Mitä pitäs tehdä kun meillä mies haluaa aina tavata tuttuja ja minä en. Kyseessä ei edes ole mitkään läheiset ystävät. Mies vain haluaa esim. nyt pääsiäispyhinä tavata ihmisiä. Että mentäisiin kylään tai meille tulisi joku kylään. Kotiin en mielelläni haluaisi kestittäviä ottaa. En vain jaksa stressaantua siivouksista ja tarjoiluista. En jaksa laittaa.. enkä aio.
Olen ollut paljon töissä ja kuvittelin jo, että mulla on tässä muutama päivä aikaa levätä ja olla vaan perheen kanssa kotona.. Mitä vielä! Mies on jo suunnitellut kyläilyreissuja joko tänne tai sitten mennään porukalla muualle kylään. Se ei ole vaihtoehto, että mies menisi lasten kanssa, sillä haluan olla perheeni kanssa keskenään.. en sitä että olisin vain yksin.
Mutta jos tänne nyt tulee joku kylää, niin saa isäntä laittaa ruokaa ja siivota.. jos hän kerran ne vieraatki haluaa. Tai vaihtoehtoisesti jos mennään kylään, niin saa ostaa kiinniolevasta Alkosta tuliaispullon.
Ärsyttää!!
Kommentit (6)
Ottaa aivoon niin paljon tämä ainainen riitely samasta aiheesta! Usein mies on riitojen päätteeksi mennyt lasten kanssa keskenään ja minä jäänyt sitten yksin kotiin, mutta ei se ole ratkaisu kun itse nauttisin perheeni seurasta kuitenkin.. niin, että voitaisiin rauhassa vaikka ulkoilla, yhdessä laittaa ruokaa tai ihan vaan olla!! Mutta ei. Se ei puolisolle myöskään sovi. Sitä on kuulemma arkena riittävästi. Vaan kun ei ole. En saa kovinkaan usein olla kotona viikonloppuja perheen kanssa, sillä mulla on kolmivuorotyö.
Ei kellään ilmeisesti ainakaan samaa ongelmaa?
jos mies kutsuu vieraita, niin mies huolehtii kaikesta siivouksesta tarjoiluihin. Minä olen tietenkin ystävällinen emäntä, rupattelen vieraiden kanssa, näin korona-aikana maskin takaa. En silti tee elettäkään auttaakseni miestä löytämään salaattiottimet tai jälkiruokakulhot.
Pitkänäperjantaina syödään kaupan mämmiä.
Kelpaa hyvin kaikille.
Proteiini-intoilijoille kovaksi keitetty muna, jonka saa itse värittää ennen syöntiä.
Olisko antaa ohjeita, ettei aina tartte riidellä samasta aiheesta?