Luuletteko te että ihan oikeasti että, "rakennusmies virtsasi seinälle ja alkoi laatoittamaan sitä"?
Tiedättekö muita jotka virtsaa työpaikalla vaikka lattialle ja alkaa sitten hommiin?
Pelkkää paskapuhetta medialta.
Kommentit (34)
Seinille kuseminen on aika pientä. Enemmän pitäisi puhua todella huonosta laadusta, mitä nykyään tehdään. Aikataulut aivan liian tiukat joiden seurauksina joudutaan "oikomaan". Ontelolaattoihin jää vettä ja tehdään tarkoituksella huonoa. Korjataan sit takuuna vuosien päästä jos korjataan.
Jos lähdetään bajamajaa kohti kauempaa taapertamaan niin urakka kusee. Ja laasti kuivuu.
Seinää tulee ja kusi lentää, sellasta se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut että sille ei ole mitään rajaa mitä ihmiset vois tehdä.
Olen oppinut myös sen, että sille ei ole mitään rajaa miten paljon mediat valehtelevat.
Se on tietysti kiva uskoa vaan itseä miellyttävät asiat.
Samalla huomiolla ihan kaikkea ei kannata uskoa. Medioilla on aina agenda.
Agendana valta, motiivina raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on varsin matala luotto näihin rakennusurakoitsijoihin. Ihan vaan kun katsoo, miten villat seisoi pihalla kaatosateessa. Siitä sitten seinään. Koko ala on ihan törkyä. Yleisesti tiedossa, että laastin ei anneta kuivua kunnolla ym. Uudet rakennukset on virheitä täynnä. Ei mitään ammattiylpeyttä. Hirveällä kiireellä vedetään vähän sinne päin. Ihan sama.
Joten kyllä, uskon että joku hanslankari on vittuunnuksissaan kuseskellut seinälle ennen laatoitusta. Sopii kuvaan.
Villat on kääritty muoviin, eivätkä kastu yhdestä kaatosateesta.
Vai että laastin ei anneta kuivua:)
Mitään ole muoveissa. Siellä ne on monella työmaalla seinässäkin ilman suojausta pitkän aikaa ennen kuin saadaan lopullinen pinta asennettua. Luuletko ettei kukaan näe? Eihän sitä edes yritetä peitellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kaupassa töissä, kun ne rakennusmiehet tulee aamulla haalareissa hakemaan kaljaa. Juu, uskon.
Ja sinä myyt heille aamulla kaljaa!
Vai puhutko kotikaljasta tai vaarinkaljasta?
Raksamiehen aamu kun on ennen seitsemää.
Häpeän olla rakennusmies kirjoitti:
Seinille kuseminen on aika pientä. Enemmän pitäisi puhua todella huonosta laadusta, mitä nykyään tehdään. Aikataulut aivan liian tiukat joiden seurauksina joudutaan "oikomaan". Ontelolaattoihin jää vettä ja tehdään tarkoituksella huonoa. Korjataan sit takuuna vuosien päästä jos korjataan.
Osittain syy on tuo, aikataulut on alunperinkin laadittu persiilleen. Edes ne jotka haluaisi tehdä hyvin ei ehdi tehdä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Häpeän olla rakennusmies kirjoitti:
Osittain syy on tuo, aikataulut on alunperinkin laadittu persiilleen. Edes ne jotka haluaisi tehdä hyvin ei ehdi tehdä hyvin.
Ei se seinille kuseminen auta aikataulupaineita. Se on vaan alalle pesiytynyt tapa, että paskat kaikesta.
Ihmiset on kamalampia, kuin voisi luulla. Nuorempana, kun vielä asuin vuokralla muutin yhteen asuntoon. Asunto oli päällisin puolin siisti, mutta tarkkoessani siisteyttä huomasin, että pöntön ulkosyrjät olivat paksulti kuivuneen kusen peitossa ja vessasta oi viety peili. Olin aika ihmeissäni, että kuka ihme pissaa pöntön ulkoreunoihin ja miten se edes onnistuu. Pesin kuitenkin vessan kiltisti, enkä ymmärtänyt, että peilityömyydestä pitäisi huomauttaa. Kun muutin asunnosta pois, tein hyvin huolellisen muuttosiivouksen ja kuvattiin jälki miehen kans kameralla. (Ystäville oli tullut ongelmia asunnon luovutuksessa ja oli väitetty vuokralaisen tehneen vahinkoa ja vaadittu korvauksia,joten haluttiin välttää sellaiset ongelmat kuvaamalla) Viikko muuttoni jälkeen mulle sitten soitettiin vuokrayhtiöstä ja vaadittiin korvausta siivouksesta ja peilistä. Olin hämmästynyt ja kerroin, ettei siellä peiliä ollut alun slkarnkaan ja ihmettelin mikä nyt jäi siivoamatta. Vuokrayhtiön edustaja sanoi todella halveksivalla äänellä, että vessanpönttö oli ulkopuolelta paksun kuivan kusikerroksen peitossa. Olin järkyttynyt tiedosta, koska tajusin, että jonkun on täytynyt käydä kuseskelemassa pöntön ulkolaidoille lähtömme jälkeen. Kellään muulla ei ollut pääsyä asuntoon kun taloyhtiön talonmiehellä, joten kuseskeliha siis oli ollut talkkari. Kyllä inhotti. Käytiin näyttämässä kuvat vuokrayhtiössä ja kerroin miltä homma musta nyt näyttää. Meni se vuokrayhtiön edustajakin aika kummallisen näköiseksi ja pahoitteli sitten meille koitunutta vaivaa ja pyysi nolona anteeksi. Tämän perusteella uskon kyllä että myös raksamiehet osaa seinille pissata.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on varsin matala luotto näihin rakennusurakoitsijoihin. Ihan vaan kun katsoo, miten villat seisoi pihalla kaatosateessa. Siitä sitten seinään. Koko ala on ihan törkyä. Yleisesti tiedossa, että laastin ei anneta kuivua kunnolla ym. Uudet rakennukset on virheitä täynnä. Ei mitään ammattiylpeyttä. Hirveällä kiireellä vedetään vähän sinne päin. Ihan sama.
Joten kyllä, uskon että joku hanslankari on vittuunnuksissaan kuseskellut seinälle ennen laatoitusta. Sopii kuvaan.
Itse olen noita villapaaleja muutamia satoja siirrellyt, avannut ja asentanut, ja vaikka miten ovat sateessa seisoneet pelkästään pakkausmuovissa. niin hyvin harvoin ne ovat märkiä olleet. Ja jos ovat, niin ei niitä tietenkään sinne seinään asenneta, vaan siirretään syrjään.
Mitä virheisiin tulee, niin luovutushetkellä 95% asunnon virheistä on pieni naarmu/kolhu maaliseinässä tai halkeama jossain seinän nurkassa. eli ei kovin merkittäviä ja nekin korjataan ns. vuosiremontissa, osa hetikin ennen muuttoa. Näihinkin on olemassa toleranssit (mikä on virhe), mutta asiakkaan ja RYL:n näkemykset poikkeavat yleensä aika lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villat on kääritty muoviin, eivätkä kastu yhdestä kaatosateesta.
Vai että laastin ei anneta kuivua:)
Mitään ole muoveissa. Siellä ne on monella työmaalla seinässäkin ilman suojausta pitkän aikaa ennen kuin saadaan lopullinen pinta asennettua. Luuletko ettei kukaan näe? Eihän sitä edes yritetä peitellä.
Pelkkä eristevilla ei ole seinässä ilman suojaa, vaan se peitetään samaa tahtia jollain runkovillalla, jossa on pinnoite. Eristevilla ei muutenkaan ime varsinaisesti vettä, vaan kyllästyy vedellä kun laitetaan vesiastiaan. Amatöörien ei pitäisi niin mahdottomasti ottaa kantaa asiaan, mistä eivät mitään tiedä. Tarkoitan esim. sinua.
Tässä eräs esimerkki.
https://www.isover.fi/tuotteet/rakennuseristeet/tuulensuojaeristeet
-ISOVER Facade on kosteusteknisesti vaativiin olosuhteisiin kehitetty tuulensuojapinnoitettu lämmöneristelevy. Tuotteen tuulensuojapinta on hyvin vesihöyryä läpäisevä ja estää tuulen tunkeutumisen lämmöneristekerroksen sisälle. Tuote toimii myös rakentamisen aikaisena sääsuojana ja kestää UV-rasitusta 6 kk ajan ilman lopullista julkisivua menettämättä ominaisuuksiaan.-
Oliko tämä alkuperäinen "Tutkiva juurnalismi" YLE:n vain Hs:n tuotos?
En löydä sitä uutista enää mistään enkä muista:)
Sehän oli muistaakseni joku alihankkija, pikku yrittäjä joka tästä kuseksimisesta kertoi. Hänen kertomukensa oli muutenkin niin lennokasta että tuli mieleen, että oliko mikään rakentaja.
Jäi tunne että koko uutisen motiivi oli rakennusvalvonnan lisääminen rakentajan piikkiin.
Taisi seinäänkusija itse tehdä tämänkin aloituksen.
eiköhän ole totta, uskon enemmän mediaa kuin raksamiehiä, jotka on epärehellisyyden perikuvia.