Mikä on tyhmin asia minkä takia olette soittaneet huoltomiehen paikalle, asiakaspalveluun yms.?
Muutin viime vuoden lopulla ekaan omaan kotiin, ja eilen huomasin että yksi kahteen suuntaan avautuva ikkuna nirskuu ja karskuu avatessa ja ikkunankahva oli melkein irti. Luulin että olin jotenkin rikkonut ikkunan sisäisen mekanismin ja googlasin miten olisin voinut vääntää kaikki rautaosat pilalle jo nyt. Lähetin tietysti sähköpostia ikkunoiden asentaneelle yritykselle ja sepitin pitkän tarinan miten ikkuna on nyt ihan pilalla enkä uskalla enää sulkea sitä kun se kirskuu niin paljon.
No.
Yritykseltä ei kuulunut tänään vastausta niin googlailin lisää itku kurkussa ja ikkunaa rempaten. Youtube remppareiska tuli apuun. Ikkunan korjaus kesti noin 5 sekuntia (miksi kahvan kiinnitysruuvit oli piilossa jonkun taikatemppuläpän takana???) ja WD40:llä kirskunakin oli pois. Ja eiköhän samalla sekunnilla tuo ikkunayrityskin vastaa eli pääsin selittämään miten blondi ei osannut kääntää yhtä ruuvia. Onneksi eivät tulleet paikan päälle, olisin hävennyt silmät päästäni kun ongelmana oli tasan yksi ruuvi.
Antakaa nyt vertaistukea ettei tule ihan tyhmä olo. Mitkä on tyhmimpiä ongelmia minkä takia olette kutsuneet remppareiskat paikalle?
Kommentit (32)
Olin teollisuudessa töissä ja tuotantokoneet piti minua ihan pilkkanaan, hirveästi toimintahäiriöitä ja vikoja, koetin aina itse keksiä niihin ratkaisuja, mutta kun ei onnistunut, kutsuin korjaajat paikalle, mutta lähes aina koneet toimikin sitten kun korjaajat oli paikalla!
En tiedä miksi mulla on tällainen saatanan paska karma joka pitää elämääni aivan pilkkanaan pilaten ihan joka asian elämässäni :/
Vierailija kirjoitti:
Olin teollisuudessa töissä ja tuotantokoneet piti minua ihan pilkkanaan, hirveästi toimintahäiriöitä ja vikoja, koetin aina itse keksiä niihin ratkaisuja, mutta kun ei onnistunut, kutsuin korjaajat paikalle, mutta lähes aina koneet toimikin sitten kun korjaajat oli paikalla!
En tiedä miksi mulla on tällainen saatanan paska karma joka pitää elämääni aivan pilkkanaan pilaten ihan joka asian elämässäni :/
Ai, luulin että olen ainoa jolle käy aina noin, että melkein kaikki koneet toimii hassusti kun käytän niitä, ja kun joku tulee selän taakse katsomaan vikaa, johan toimii taas.
Oon ajatellut, että mulla on jotain magneettista karismaa, joka saa koneet tolaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, luulin että olen ainoa jolle käy aina noin, että melkein kaikki koneet toimii hassusti kun käytän niitä, ja kun joku tulee selän taakse katsomaan vikaa, johan toimii taas.
Oon ajatellut, että mulla on jotain magneettista karismaa, joka saa koneet tolaltaan.
Minulle esimies kertoi että vialliset koneet alkaa pelittämään aina kun heillle on ilmoitettu ja tulevat katsomaan. Se on joku duunarin karma.
Entinen naapuri tilasi kiinteistöhuollon vaihtamaan palovaroittimeen patterin.
Jonkun koira oli ripuloinut rappuun alakerran matolle pyhäpäivinä. Soitin huollon päivystykseen, koska pyhänä ei muuta asiakaspalvelua ollut auki. Mutta eivät tulleet tekemään mitään. -vasta normaalin aikataulun mukaan matot vaihdettiin. Samoina pyhinä hissin lamppu sammui, eivät tulleet vaihtamaan lamppua moneen päivään. Hissi oli tosi pimeä ja ahtaan paikan kammo paheni.
Olimme työpaikan taukotilassa ja aloimme 3 työkaverini kanssa kuunnella että joo, katon ilmastointikanavassa on lintu. Eikun soitto talon huoltomiehille että hei tulkaa ottamaan lintu pois. Juuri ennen kuin 2 huoltomiestä astui huoneeseen, huomattiinkin että se ääni tuli yhden meistä tuokin selkänojasta! Eli aina kun nojasi taakse niin selkänojasta kuului sellainen tsirp tsirp. Alettiin nauraa niin hysteerisenä eikä tietysti voitu kertoa huoltomiehille mistä oli kysymys....
Nuorena opiskelijana soitin huoltomiehen paikalle, kun vuokra-asunnon saunan sähkökiukaasta nousi savua. Huoltomies tuli, onki puoliksi sulaneen muovisen pyykkipojan kiukaan uumenista ja kehotti olemaan huolellisempi, kun kuivatan pyykkiä saunassa.
Muutettiin viime syksynä uuteen asuntoon. Yksi keittiön työtason valoista ei syttynyt, vaikka painoi sen katkaisijasta päälle, joten ostettiin siihen uusi lamppu, mutta valo ei siltikään toiminut. Soitettiin sitten huoltomies katsomaan valoa. Hän tuli eteiseen, painoi yhtä eteisen katkaisijoista ja valo syttyi. Ilmeisesti sama ongelma oli ollut muillakin asukkailla, kun tiesi niin nopeasti ratkaisun ongelmaamme. Ei itselle tullut mieleenkään, että eteisen katkaisija voisi vaikuttaa keittiön valon toimivuuteen. No nyt on eteisen katkaisija aina "päälle"-asennossa, jotta valon voi sytyttää ja sammuttaa keittiön valon katkaisijasta.
Tuli kirjoitettua niin monta kertaa tuo "katkaisija" -sana, että se kuulostaa ihan oudolta, enkä ole enää varma onko se edes oikea sana 😂🙈
Vierailija kirjoitti:
Kun netti yleistyi, soitin it tukeen että teinpä mitä vain, kone kirjoittaa vain f kirjainta peräkkäin.
Tyyppi kysyi oliko se f nappula jumittunut alas. Olihan se.
Samoihin aikoihin soitin myös koska en päässyt nettiin. Lapsi oli ollut netissä normaalisti ja olin tarkistsnut johdot.
No kysyivät olenko kytkenyt netin päälle.
Että sellsista.
Olin ostanut uuden telkkarin ja päätin nohevana tyttönä itse myös asentaa sen. Tovi siinä meni, että sai kaikki osat niistä pahveista kaiveltua ja johdot yms liitettyä. Olin tietysti hullun ylpeä itsestäni. Mutta mutta... lopulta telkkari ei inahtanutkaan. Tarkistin, että johdot on oikein, mutta ei silti mitään elämää. No, ohjekirjassa oli ihan näkyvästi esillä maahantuojan tms. numero, johon voi ongelmatilanteissa soittaa. Ja minähän soitin. Ensimmäisenä kysytään tietysti, että onko virtajohto seinässä. Tottakai on, sanoin, juurihan olin asian tarkistanut. Sitten varmaan kymmenisen minuuttia selviteltiin erinäisiä muita vaihtoehtoja. Ei mitään apua. Lopulta tyyppi kysyy uudestaan, että olenko ihan varma, että se virtajohto on paikoillaan. Meinasin jo suuttua, mutta tarkistin kuitenkin. Ja siinä kohtaa tajuan, että se, mitä olen luullut telkkarin johdoksi, onkin dvd-soittimen johto...
Kerran tässä asunnossa noin pari vuotta sitten jäin hissiin jumiin. Olin tulossa kotiinpäin töistä ja mulla oli reppu, puhelimet, avaimet yms. Kun olin nousemassa hissiin, laitoin kerroksen jossa asuimme.
Olin painanut hissinappulaa, kun huomasin repun hihnan jäivän jumiin. Kello oli jotain kolme tai neljä. Repun hihna kulki alas asti samalla kun lähdin ylös... hissi pysähtyi keskelle kerrosväliä eli ei päässyt uloskaan.. Olin hieman paniikissa, joten laitoin viestiä erääseen whatsapp ryhmään kyselläkseen mitä mun pitää tehdä..
Siinä odotellessa ja paniikissa pyysin huoltomiehen paikalle hätäpainikkeella hississä... Oli kutsuttu myös palomiehet paikalle, soitinkohan myös 112... 😂 No, mutta ensin ei meinattu sitä hihnaa mitenkään saada irti hissin kerrosvälistä. Yritettiin lähes vaikka mitä.. pari tuntia olin siellä hississä,kunnes joku heistä keksi leikata saksilla mun repun hihnaa..
No se sitten onnistui ja pääsin ylimpään kerrokseen ja turvaan pääsin sieltä ulos..
En ole enää käyttänyt siitä lähtien reppua vaan laukkua, myös silloin kun menen hissiin 😂 traumat siitä tuli!!!!
Vierailija kirjoitti:
Pyykkikone ei toiminut. Oletin että se on mennyt rikki ja lähdin ostamaan uuden. Uusikaan kone ei toiminut ja sen tuoneet henkilöt tajusivat heti että vika on sulakkeessa. Ei vanhassakaan koneessa mitään vikaa ollut. Kyllä nolotti ja harmitti.
Tuosta olen soittanut myös. Lisäksi olen soittanut kun tuuletusikkuna ei mennyt kiinni. Noloin oli kuitenkin kun hankin digiboksin ja siihen maksukanavat. Soitin asiakaspalveluun kun en saanut niitä toimimaan. He antoivat ohjeita mutta ei toiminut vieläkään. Sieltä tuli sitten firmasta mies katsomaan ja syykin paljastui: Minäpä en sitten ollut tajunnut että laitteen mukana tullut kortti olisi pitänyt laittaa sinne kortinlukijaan:)
Soitin kerran kiinteistöhuoltoon kun ulko-oveni ei enää mennyt kiinni. Lukko ei siis vaan loksahtanut millään ja ovi jäi auki vaikka kuinka puskin ja kiskoin. Huoltomies tuli sitten sanomaan että lakaisepas nuo hiekat tuosta kynnykseltä ja kappas, ovi toimi taas.