Mikä on tyhmin asia minkä takia olette soittaneet huoltomiehen paikalle, asiakaspalveluun yms.?
Muutin viime vuoden lopulla ekaan omaan kotiin, ja eilen huomasin että yksi kahteen suuntaan avautuva ikkuna nirskuu ja karskuu avatessa ja ikkunankahva oli melkein irti. Luulin että olin jotenkin rikkonut ikkunan sisäisen mekanismin ja googlasin miten olisin voinut vääntää kaikki rautaosat pilalle jo nyt. Lähetin tietysti sähköpostia ikkunoiden asentaneelle yritykselle ja sepitin pitkän tarinan miten ikkuna on nyt ihan pilalla enkä uskalla enää sulkea sitä kun se kirskuu niin paljon.
No.
Yritykseltä ei kuulunut tänään vastausta niin googlailin lisää itku kurkussa ja ikkunaa rempaten. Youtube remppareiska tuli apuun. Ikkunan korjaus kesti noin 5 sekuntia (miksi kahvan kiinnitysruuvit oli piilossa jonkun taikatemppuläpän takana???) ja WD40:llä kirskunakin oli pois. Ja eiköhän samalla sekunnilla tuo ikkunayrityskin vastaa eli pääsin selittämään miten blondi ei osannut kääntää yhtä ruuvia. Onneksi eivät tulleet paikan päälle, olisin hävennyt silmät päästäni kun ongelmana oli tasan yksi ruuvi.
Antakaa nyt vertaistukea ettei tule ihan tyhmä olo. Mitkä on tyhmimpiä ongelmia minkä takia olette kutsuneet remppareiskat paikalle?
Kommentit (32)
Lamppu ei toiminut joten huoltomies tuli vaihtamaan polttimon, siitä 70e lasku... Omasta typeryydestä.
Kun netti yleistyi, soitin it tukeen että teinpä mitä vain, kone kirjoittaa vain f kirjainta peräkkäin.
Tyyppi kysyi oliko se f nappula jumittunut alas. Olihan se.
Samoihin aikoihin soitin myös koska en päässyt nettiin. Lapsi oli ollut netissä normaalisti ja olin tarkistsnut johdot.
No kysyivät olenko kytkenyt netin päälle.
Että sellsista.
Varasin ajan huollosta, koska auton ikkunanpesuri (pissapoika) ei toiminut. Mies huomasi seuraavana aamuna, että lasinpesuneste oli lopussa. Peruin nolona huoltoajan.
Soitin kerrostalossa huoltomiehen paikalle koska ovi joka vei kanakoppitilaan oli jumissa eikä auennut. Huoltomies tuli paikalle ja kiskaisi oven auki ekalla yrittämällä. Ups.
Soitin myrkytyskeskukseen, kun meni lannoitettua kukkamultaa silmään :D
Tää ei tapahtunut mulle, mutta opiskelukaveri oli soittanut kerran huoltomiehelle että vuokrakämpän kylpyhuoneessa on seinissä hometta. No huoltomies oli tullut paikalle katsomaan ja todennut että se johtuu siitä kun seiniä ei ole pesty ja neuvonut miten ne kannattaa pestä välillä harjalla ja saippualla. Kaveria oli vähän nolottanut.
Kutsuin huoltomiehet työhuoneeseen kun patteri oli kylmänä. Saavuttuaan he käänsivät termostaattia isommalle. Hävetti.
Asunnosta meni yht'äkkiä sähköt, syynä oli sulake 😳 Huoltomies oli lauantaiaamuna vähän tympääntyneen oloinen ja mua nolottaa vielä 15 vuotta myöhemminkin
Vierailija kirjoitti:
Asunnosta meni yht'äkkiä sähköt, syynä oli sulake 😳 Huoltomies oli lauantaiaamuna vähän tympääntyneen oloinen ja mua nolottaa vielä 15 vuotta myöhemminkin
Sama kävi täälläkin, mutta asuin silloin sellaisessa kämpässä, jossa asunnon sulakkeet olivat asunnon ulkopuolella, eikä sinne ollut asukkaan avaimilla pääsyä.
Itse en kerran päässyt uudessa ja vielä oudossa vuokra-asunnossa ovesta ulos. Oli vanha ja jäykkä ovi, ja puhelimessa huoltoukko neuvoi, miten sen kanssa pitää toimia. En tainnut olla ensimmäinen, joka oli samaa asiaa kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Lamppu ei toiminut joten huoltomies tuli vaihtamaan polttimon, siitä 70e lasku... Omasta typeryydestä.
Tuo on jo aika paha :D
Itse otin yhteyttä työpaikan IT-tukeen, kun avaamani ikkunat ei tulleet näkyviin. IT-tuki paikansi puuttuvat ikkunat toiselle näytölleni (jota en siis usein katsonut)... Voi hyvä luoja kun hävetti.
Pyykkikone ei toiminut. Oletin että se on mennyt rikki ja lähdin ostamaan uuden. Uusikaan kone ei toiminut ja sen tuoneet henkilöt tajusivat heti että vika on sulakkeessa. Ei vanhassakaan koneessa mitään vikaa ollut. Kyllä nolotti ja harmitti.
Jääkaappi lakkasi toimimasta ja huoltomies tuli sitä katsomaan.
Jääkaapin pistorasia oli korkealla katonrajassa ja näkymättömissä levyn takana. Ja se sähköjohto meni jääkaapin yllä olevan kaapin läpi.
Olin kurkannut tuohon kaappiin ja ajattelin, että johto on paikoillaan kun se oli suorassa kattoa kohti. En ylettänyt kokeilemaan pistorasiaa.
Huoltomies katsoi ensin sulakkeet. Sitten tutki jääkaapin ja kun hän katsoi sinne yläkaappiin hän totesi, että täällähän on johto irti.
En edes yrittänyt selittää mitään, olin vain hiljaa häpeästä :D.
Ilmeisesti johto oli huonosti paikoillaan ja irronnut sitten itsestään kun jääkaapin on tönäisyt kiinni.
Nuorena soitin huoltomiehen, kun uunista oli lamppu palanut. Sittemmin selvisi, että ei se ole kummempi polttimon vaihto kuin mikä tahansa muukaan.
Toisaalta, kai se joidenkin sääntöjen mukaan kuuluukin vuokranantajalle ja näin voi kyllä tehdä. Mutta onhan se naurettavan helppo homma.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena soitin huoltomiehen, kun uunista oli lamppu palanut. Sittemmin selvisi, että ei se ole kummempi polttimon vaihto kuin mikä tahansa muukaan.
Toisaalta, kai se joidenkin sääntöjen mukaan kuuluukin vuokranantajalle ja näin voi kyllä tehdä. Mutta onhan se naurettavan helppo homma.
Joo, ihan yksinkertainen on vaihtaa, vaikka monet varmaan luulee että on jotenkin ihmeellinen. Ostaa vain samanlaisen lampun marketista kuin entinenkin on.
Hostellissa sattui ensimmäistä kertaa eteen sellainen mekaaninen läpyskälukko (avain korttimallinen, jossa reikiä). En millään saanut ovea auki vaikka kuinka venklasin kortin kanssa ja soitin sitten respaan. Siellä käskivät varmistamaan että menee pohjaan asti ja heti kun olin maininnut, että menee pohjaan niin kortti meneekin vielä syvemmälle ja ovi aukeaa. Nolona kiitin ja häpesin loppuillan.
Tein kerrostalossa vikailmoituksen huoltoyhtiölle, kun pyykinkuivaushuoneen puhallin ei toiminut. Joku asukas oli ottanut pistokkeen irti pistorasiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan yksinkertainen on vaihtaa, vaikka monet varmaan luulee että on jotenkin ihmeellinen. Ostaa vain samanlaisen lampun marketista kuin entinenkin on.
Ei oo aina yksinkertainen. Mulla kävi niin, että lampun kanta jäi kiinni sinne uuniin. Jollakin pihdeillä se sieltä lähti irti.
Pyysin isääni irrottamaan sen ja kyllä sekin sai kunnolla vääntää, että lampun jämä lähti sieltä pois.
Asuin opiskelijasolussa, jossa kaikilla oli omat, lukittavat huoneet solukäytävän varrella. Olin kiskaissut oven kiinni siten, että kynnyksen ja oven väliin kiilautui joku mainoslehtinen, enkä onnistunut avaamaan ovea sisältä, kun samaan aikaan olisi pitänyt nykäistä lujaa ja vääntää lukkoa auki.
Olin juuri lukenut dekkarin, jossa lukittuun huoneeseen oli ammuttu myrkkynuoli ruuvaamalla lukko irti, ja ajattelin vapautua pinteestä irroittamalla lukon, siinä oli vain kaksi ruuvia. Sain ne auki helposti, mutta koko vääntönuppiosa putosi sinne oven toiselle puolelle ja ovi pysyi kiinni. Hävetti kertoa asiasta huoltoon, mutta ihan päiväsaikaan tämä oli ja kaksikin miestä tuli nopeasti. Heitä nauratti ja eivät ottaneet mitään maksua oven avauksesta.
Turun ylioppilaskylässä minun ja kahden muun naispuolisen opiskelijan soluasunnossa (70-luvulla) oli käytössämme vanha pölyimuri. Kerran sitten huomasimme, että imuri ei enää vedä roskia. Ilmoitimme viasta huoltomiehelle, joka tulikin paikalle selvittämään asiaa. Imurin toimimattomuuden syyksi paljastui täynnä oleva roskapussi. Kyllä meitä hieman nolotti....