Koronan kotitestit tulossa myyntiin Suomessa
Myyntiin on tulossa sekä pikatesti että vasta-ainetesti, josta voi nähdä onko jo sairastanut koronan.
Nämä eivät kuitenkaan korvaa oikeita terveydenhuollon tekemiä testejä, mutta ovat apuna.
Ulkomailla nämä ovat jo arkipäivää. Mm. Ruotsi käyttää niitä.
Kommentit (6)
Tuohan olisi hyvä. Ruotsissa oli tarjous tukholmalaisella lääkäriasemalla veren seerumin koronan vasta-ainepitoisuudesta. Maksoi 60€. Ei löytynyt vasta-aineita ja tulipahan tuokin kokeiltua.
Ruotissahan on ihan turha hakea työtä, jos ei ole vielä sairastanut koronaa. Sairastamattomat ovat b-kansalaisia.
Joutaisi myydä ruokakaupassa ja kymmenen testin pakkauksissa. Uskaltaisi tavata ikääntynyttä sukulaista pitkästä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruotissahan on ihan turha hakea työtä, jos ei ole vielä sairastanut koronaa. Sairastamattomat ovat b-kansalaisia.
Minä teen töitä ruotsalaisillekin. Kyllä he hieman katsoivat kun käytin maskia ja käsidesiä säästelemättä. Silmiin pisti se, että ihmiset lääppivät pöydän pintaa jne yllättävän paljon kun puhutaan itse asiasta.
Kaikki testit ja todistukset tulisi olla ilmaisia. Koronalla rahastetaan ihan tarpeeksi. Samalla saataisiin tartunnat paremmin haaviin.
Minä luin tuon saman uutisen Ylen sivuilta.
Saas nähdä minkä hintaisia tulevat olemaan?
Niitähän saa myydä muuallakin, kuin vain apteekissa.