Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa EI ole kenelläkään varaa syödä itseään yhtä isoksi kuin hengenvaarallisesti lihavat

Vierailija
01.04.2021 |

sarjassa. Olen tätä usein miettinyt että onko tosiaan ruoka noin halpaa jenkeissä? Jos alkaisin mättämäää niin paljon kuin sielu sietää niin kerkeisin lihomaan ehkä 5 kiloa ja sit loppuis rahat. Ei siis olisi mahdollista edes päästä tuohon kuntoon. Ruokaan menisi Suomessa tuolla tahdilla rahaa varmaan pari kolme tonnia kuussa?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annika Saarikko on menossa hyvää vauhtia siihen suuntaan. Taitaa rahatkin riittää.

Tässä sen juurikin näkee, ettei tavan kansalla ole käsitystäkään ihmisten painosta. Saarikko painaa korkeintaan 80 kiloa. Eli ei lähellekään ohjelman lihavia.

Itse painan 140 kiloa, eikä moni uskoisi, että teen 8 tuntisia keittiövuoroja aivan iisisti. Enkä syö roskaruokaa, vaan kotiruokaa ja mitä töissä tehdään. Annoskoot mulla on valtavat ja vapaa-ajan alkoholiongelmista mun läskit koostuu. Duunin jälkeen vielä kävelen useamman kilometrin koiran kanssa päivittäin. Kävin juuri vuositarkastuksessa. Akka on priimakunnossa arvoiltaan ja kunnoltaan, että kyllä se duunilääkäri taas ihmetteli.

ymmärrän kyllä ettei tämä voi enää kovin pitkään jatkua näin, kun on ollut jo 20 vuotta. Jossain vaiheessa mun pitäisi alkaa ymmärtämään paremmin.. se päivä ei ole vielä täällä. :(

42/75 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa noita on. Ne ei vaan mahdu kotiovesta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää nämä ohjelmassa olevat ylilihavat. Eivät

tiedä mitä ovat hiilihydraatit/ proteiinit. Eivät ymmärrä liikunnasta mitään. Miten näin tyhmiä ihmisiä voi olla olemassa? Heidän sukulaisensa/ ystävänsä ovat järkyttävän lihavia myös.

Ystävä hyvä, jenkeissä on valitettavasti hyvin tolloa porukkaa. Kyllähän sen jo tästä ohjelmastakin huomaa. En nyt halua syyllistää niitä osallistujia joilla on traumoja tms., mutta kyllä muutama rasittava tyyppi on saanut kuulla Dr. Nowltakin kunniansa.

Vierailija
44/75 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä on alueita, joissa ei saa lainkaan oikeaa ruokaa. Kaikki on prosessoitua roskaruokaa tai eineksiä. Suurin osa kaloreista tulee maissisiirapista ja siemenöljyistä. Tarvitsisi auton, että pääsisi lähimmälle lihatiskille tai HeVi-osastolle.

Minä lihon USA:ssa jo 2 viikon lomalla vähintään 3 kg, mutta normaalisti syömällä kotona kilot lähtee parissa viikossa. Sisko lihoi vaihtariaikana eräässä keskilännen osavaltiossa 15 kg. Se on juurikin tuo maissisiirappi, jota meillä Suomessa tulee syötyä paljon vähemmän. Vaikuttaa selvästi aineenvaihduntaan. Lisäksi ainakin tälleen mutuna mietityttää, miten lihan kasvatuksessa käytetyt antibiootit ja hormonit vaikuttavat tätä lihaa syövien ihmisten aineenvaihduntaan.

Omat amerikkalaiset kaverit, joilla ei ole paino-ongelmia, kasvattavat joko itse ruokansa kokonaan farmillaan, tai sitten käyvät ostoksilla vain Whole Foodsissa ja/tai ovat vegaaneja.

Vierailija
45/75 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juo litran ruokaöljyä päivässä, niin helposti ja halvalla kilot tulee. Jos ei mene pelkiltään, senkun sekoittaa halvinta vehnäjauhoa ja sokeria mukaan. Voi jopa paistaa uunissa, jos haluaa "ruokamaisempaa".

Ei megaläskiksi tuloon suuria rahoja ja tai ravintoloita tarvita.

Vierailija
46/75 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tutkimuksesta, jonka mukaan jenkeissä suurin osa jopa kodittomista eli kaikkein köyhimmistä on ylipainoisia. Kävin itse rapakon takana kymmenen vuotta sitten. Silloin iso pitsaslaissi maksoi alle dollarin. Terveellinen ruoka taas oli kalliimpaa. Tämä tuskin on muuttunut.

Vierailija
47/75 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annika Saarikko on menossa hyvää vauhtia siihen suuntaan. Taitaa rahatkin riittää.

Tässä sen juurikin näkee, ettei tavan kansalla ole käsitystäkään ihmisten painosta. Saarikko painaa korkeintaan 80 kiloa. Eli ei lähellekään ohjelman lihavia.

Itse painan 140 kiloa, eikä moni uskoisi, että teen 8 tuntisia keittiövuoroja aivan iisisti. Enkä syö roskaruokaa, vaan kotiruokaa ja mitä töissä tehdään. Annoskoot mulla on valtavat ja vapaa-ajan alkoholiongelmista mun läskit koostuu. Duunin jälkeen vielä kävelen useamman kilometrin koiran kanssa päivittäin. Kävin juuri vuositarkastuksessa. Akka on priimakunnossa arvoiltaan ja kunnoltaan, että kyllä se duunilääkäri taas ihmetteli.

ymmärrän kyllä ettei tämä voi enää kovin pitkään jatkua näin, kun on ollut jo 20 vuotta. Jossain vaiheessa mun pitäisi alkaa ymmärtämään paremmin.. se päivä ei ole vielä täällä. :(

En ole kuullutkaan Annika Saarikosta mutta googlasin ja hei haloo, onhan tässä huomattavasti painavampi henkilö kuin 80kg:

https://images.app.goo.gl/9ogrm8augwCmDzaH6

Huom. En tarkoita mitenkään pahalla, mutta ei painoa kaunistellakaan tarvi. Ystäväni painaa 110kg ja on suunnilleen saman näköinen...

Vierailija
48/75 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä ohjelman lihavilla on elämänhallinta muutenkin kuin vain syömisen osalta aika hukassa. Ehkä siksi ei paljon rahaa mietitä vaan kaikki raha menee ruokaan. Yksikin pariskunta lähti autollaan Houstoniin ja siellä tajusivat, että kappas, ei olekaan rahaa bensaan että pääsis takaisin kotiin. Eikä edes hotelliin. Voi tietysti olla, että tuotantoyhtiö myös mielellään kannustaa näihin ylimääräisiin dramaattisiin käänteisiin, mutta pariskunta vaikutti aidosti olevan paniikissa kun rahat finito.

Vierailija
49/75 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutatte?

Koska väitteesi on niin absurdi. Lihottava ruoka ei ole kallista.

Onko 20-30 € yhdeltä aterialta mielestäsi halpaa?

Pitääkö siis syödä 20-30 euron burgeria et lihoo, eikö vähemmällä?

Vierailija
50/75 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutatte?

Ne yhden euron burgerit Suomessa hesessä tai mäkissä on kyllä niin pieniä että hengenvaarallisesti lihavalle se on vain mitätön suupala. Varmaan 10+ sellaista menisi välipalana. 

Vierailija
51/75 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutatte?

Mees nyt muualle siitä trollaamaan juntti

Vierailija
52/75 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin varmaan tulisi tosi lihava jos voisin tilata pizzan kotiin jollain 5 eurolla. 

Vierailija
53/75 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kebab-annos on noin 9e, mäkkärissäkään ei enää ole euron hampparia..

Äkkiä olisi työttömänä vararikossa jos joka päivä  hakisi pikaruokaa!

Vierailija
54/75 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskopuoleni painaa varmasti jo yli sata kiloa. Polvet tohjona ja liikkuu rollaattorin kanssa, 51 v ihminen :/ Ruokavalio koostuu mikrossa lämmitetyistä eineslihapullista, lihapiirakoista kalapuikoista, kokiksesta, irtokarkeista ja röökistä. 

Vierailija
55/75 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se riittää, että syöt vaikka joka päivä 100 kcaloria yli.

Taas yksi näistä tekosyiden mestareista, joka väittää lihoneensa obeesiksi syömällä yhden banaanin liikaa

Jos joka päivä syöt sen 100 kcal liikaa sun kulutukseen nähden niin kyllähän sä lihot. Yhteen rasvakiloon tarvitaan 7000 kcal, joten kyllä vuodessa useamman kilon lihoo jos joka ikinen päivä syö 100 kcal yli kulutuksen.

Mutta eiköhän noilla silti ole suuremmat plussakalorit kuin se 100 :D

Ja olen normaalipainoinen, ennen kuin joku tulee haukkumaan.

Vierailija
56/75 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin aikoinaan miehen kanssa joka oli jo suhteemme alussa niin iso, että hänen oli vaikea mahtua elokuvateatterin penkkeihin ja huvipuiston laitteisiin. Pystyi silti ajamaan  autoa ja käymään töissä.

Miehen ruokavalio oli todella yksipuolinen: Aamulla suklaamuroja ja limsaa, päivälliseksi  eineksiä ja välissä sipsien ym napostelua. Jos minä tein meille ruokaa, sen piti olla lasagnea tms mihinkään kesäkeittoon mies ei olisi koskenut.

Suhde kaatui lopulta siihen kun minua älköi ällöttää miehen koko ja siitä johtuva hikoilu, vaatteina oli aina samat kolitsihousuut joiden päällä maha roikkui.

Vierailija
57/75 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen suomalainen eksäni painaa noin 250 kg ja oli samaa kokoluokkaa parikymppisenäkin. Hän ei ole tehnyt päivääkään elämässään työtä ja hyvin rahat riittää ylläpitämään ja nostamaan painoa. Siihen ei tarvita kallista ruokaa, ei edes niin järjettömiä määriä kun täällä kuvitellaan. Kun olimme yhdessä, söimme molemmat samaa kotiruokaa. Ei hän tilannut ruokaa kotiin koskaan yhdessäolomme aikana. Kaupasta hän saattoi ostaa suklaapatukan, jonka söi kotimatkalla.  Hän ei ollut myöskään kotinsa vanki, joka avuttomana makaisi sängyssä odottaen ruokakuljetuksia. Hän pystyi kävelemään, pyöräilemään, uimaan ja harrastamaan monenlaista ja liikkui ihan ihmisten ilmoilla, ravintoloissa, kirjastossa, kadulla, kaupassa, virastoissa, aivan kuten muutkin.

58/75 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on jänniä kuvitelmia siitä, että pitää syödä paljon lihoakseen. Kuten jo joku mainitsi, niin 100 kcal päivässä liikaa riittää lihomiseen. Olen 173 cm 52 kg, 54 v. nainen. Jos liikun päivässä 10 000 askelta ja teen jumpan kulutukseni on 1580-1670 kcal. Jos syön siis tuohon päälle banaanin tms 100 kcal lihon kunnes olen saavuttanut painon, jonka liikuttamiseen tuo 100 kcal kuluu. Sen jälkeen jos taas syön 100 kcal enemmän. Esim. Syön 1/3 Arnoldsin donitsin muun lisäksi joka päivä niin lihon. Tässä vaiheessa siis syön vasta 1700-1800 kcal päivässä. 100g suklaata sisältää yli 500 kcal. 200 g suklaata sisältää siis yli 1000 kcal. Ei lihoakseen tarvi kamalasti syödä. Siitä harhasta olisi hyvä luopua.

Vierailija
59/75 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutatte?

Mun pitää saada viikon ruoat tuolla summalla terveisin köyhähkö työssäkäyvä. Ja - yllätys yllätys - olen hoikka.

Vierailija
60/75 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sentään noin paljoa maksaisi. Eikö nyt kuitenkin pitkästi alle tonnilla saa pari roskaruoka-ateriaa päivässä.

Eihän noihin kiloihin riitä pariroskaruoka- annosta päivässä riitä , kuin välipalaksi aamiaisen ja lounaan väliin. Ei tosiaan meillä riittäisi rahat.

Joka päivä kympillä tai kahdella halpaa makkaraa naamaan, niin kyllä lihoaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä