En ymmärrä näitä lihavuusleikkauksia missä mahalaukkua pienennetään
Miksi eivät vain syö vähemmän?Siinä vatsalaukku pienenee ja laihtuisivatkin samalla.Eikä tarvitsisi tuhlata verorahoja moiseen turhuuteen.
Kommentit (10)
Valitettavasti tuohon sinun ymmärrysvaikeuteesi ei vielä tunneta hoitoa. Koita pärjätä.
Lihavuus loppuu heti kun kalorit katoavat, piste.
Minä ymmärrän. Ovat kustannustehokkaitakin, koska tulos on yleensä pysyvä, toisin kuin loputtomilla epätoivoisilla dieeteillä. Puhumattakaan inhimillisestä ulottuvuudesta!
Eräs sukulainen on käynyt, hoikistui pysyvästi ja terveys koheni huomattavasti. Fyysinen ja henkinen. Ennen leikkausta takana vuosikausien dieettikierre ja jojoilu ja pahan olon kierre.
Hyvä, jos aihetta normalisoidaan, jotta useampi voi saada apua elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole itsekuria.
Paljon mukavampi maata sohvalla sipsejä ja kaljaa kiskoen ja antaa ruhon levitä. Haalitaan elämä täyteen pskaa ja toitotetaan "minä riitän!"
Et sinä vaan riitä.M27
Sääli, ettei kusiaivoisuuteen ole leikkausta! Olisit varmaan kärkisijoilla jonossa. Voithan toki aina pyytää perus lobotomiaa, kyllä sekin varmaan vähän rauhoittaisi ja toisi säästöjä yhteiskunnalle sinun kohdallasi.
Eipä ne laihu kun eivät osaa vähentää kuitenkaan kalorimääriä.
Kurkun voi myös leikata auki. Se saattaisi auttaa ap:n ymmärrysongelmassa.
Mä tiedän kyllä tarkkaan, mitä lihavuusleikatun ihmisen elimistössä tapahtuu leikkauksen jälkeen ja mitä vaikutuksia leikkauksella on. Mutta siltikään mä en sitä ymmärrä (En ole ap).
Luulin joskus, että leikkaus on viimeinen vaihtoehto siinä kohti, jos ei muuten onnistu laihduttamaan, mutta ei se olekaan niin. Päästäksesi leikkaukseen, sun on ensin laihduttava tietty määrä. Leikkauksen jälkeen on myös täysin mahdollista lihoa takaisin, jos vaan jatkaa syömisiä entiseen malliin. Se ei siis ole myöskään mikään poppaskonsti, jonka kanssa ei tarvittais elämäntapamuutoksia ja itsekuria.
Kun sä joka tapauksessa joudut omatoimisesti ensin laihduttamaan (päästäksesi leikkaukseen) ja sen jälkeen muuttamaan pysyvästi ruokailutapoja laihtuaksesi ja pitääksesi kilot pois, niin miksi ihmeessä siinä välissä tarvitaan leikkausta? Tätä en kertakaikkiaan ymmärrä.
(Jos pointti on jollain tavalla se, että vatsalaukku pienenee ja kylläisyys tulee helpommin, niin voin kertoa että sen saa aikaiseksi ihan ilman leikkaustakin vaikkapa siinä kohtaa, kun laihduttaa sitä leikkausta varten. )
En ole millään tavalla asiantuntija, ja haluaisin tajuta, miksi leikkaus nähdään ainoana toimivana konstina? Eikö olisi turvallisempaa panostaa psykologiseen ja ravintotieteelliseen apuun? Onko edes olemassa muuta julkisen terveydenhuollon apua lihavuuteen kuin leikkaus?
Vierailija kirjoitti:
En ole millään tavalla asiantuntija, ja haluaisin tajuta, miksi leikkaus nähdään ainoana toimivana konstina? Eikö olisi turvallisempaa panostaa psykologiseen ja ravintotieteelliseen apuun? Onko edes olemassa muuta julkisen terveydenhuollon apua lihavuuteen kuin leikkaus?
Mä oon ihan varma, että yhtenä syynä leikkauksen tuputtamiselle on se, että sairaanhoitopiirit saa niistä rahaa. Ne leikkaukset on isoja ja kalliita, ja kunnat maksavat niistä huikeita summia. Jos taas määrätään jotain lääkkeitä tai vaikkapa jotain laihdutusryhmiä (joita ei edes ole, siis sellaisia kunnallisia), niin ei niistä sairaanhoitopiirit mitään rahoja itselleen saa. Olen kyyninen, mutta tehdään niitä muitakin "turhia" leikkauksia joista ei ole mitään oikeaa lääketieteellistä hyötyä ihmiselle itselleen (kuten esim. polven tähystykset jne). Miksi laihdutusleikkaus olisi mikään poikkeus tässä...
Jos niistä leikkauksista sairaanhoitopiirit sais vaikka pelkästään 500e/ leikkaus, niin ihan satavarmasti niitä tehtäis äärettömän vähän ja vain ääritapauksille jos niillekään.
Itse asiassa, mielenkiintoista kylläkin, leikkauksen välittömänä seurauksena tapahtuu elimistössä muutakin suotuisaa. Siis heti, ei vasta laihtumisen jälkeen.