Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen varma että yksilapsiset perheet pakottavat lapsensa leikkimään yksin

Vierailija
01.04.2021 |

Ei kukaan aikuinen jaksa päivästä ja illasta toiseen leikkiä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapuri tunkee ainokaisensa meille leikkimään. Hänen mielestään 7v ja 5v ovat onnesta soikeina, kun 3v tulee kyläilemään.

Ja jokaisen ainokaisen vanhemmat tekevät näin niinkö? Koska niin sinäkin teit silloin kun sinun esikoisesi oli ainokaisesi, vai mitä?

Vierailija
22/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilapsisen perheen ainoana lapsena pidin enemmän piirtelystä yms touhusta, kuin leikkimisestä. Varmaan osasyy juurikin siinä, että yksin on tylsä leikkiä. Leikin kyllä sukulaislapsien ja kavereiden kanssa, mutta en juurikaan vanhempieni kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle tekee hyvää leikkiä yksinkin. Moni helikopterivanhempi kuvittelee, että lapsen ympärillä pitää pörrätä koko ajan ja varmistaa, ettei tämä vain jää yksin. Näin onnistutaan kasvattamaan ahdistuneita lapsia, jotka eivät osaa olla yksin ja riehuvat saadakseen helikopterin taas pörräämään. Tai valittavat koko ajan "ei ole mitään tekemistä". 

Vierailija
24/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

60- luvulla ei vanhemmat juurikaan leikkineet lasten kanssa.

Vierailija
25/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60- luvulla ei vanhemmat juurikaan leikkineet lasten kanssa.

Eikä 70- tai 80-luvulla.

Vierailija
26/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle tekee hyvää leikkiä yksinkin. Moni helikopterivanhempi kuvittelee, että lapsen ympärillä pitää pörrätä koko ajan ja varmistaa, ettei tämä vain jää yksin. Näin onnistutaan kasvattamaan ahdistuneita lapsia, jotka eivät osaa olla yksin ja riehuvat saadakseen helikopterin taas pörräämään. Tai valittavat koko ajan "ei ole mitään tekemistä". 

Yksin ei ole lainkaan tylsää leikkiä, jos on tarpeeksi mielikuvitusta. 

Vierailija
27/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainoa lapsi, lapsena en kokenut sitä ongelmaksi, tykkäsin leikkiä yksin. Nyt aikuisena kaihertaa sisaruksen puute. Omia lapsia 2, vanhempi ei haluaisi leikkiä yksin ollenkaan ja 4 ja 2 vuotiaiden yhteisleikki vielä harvoin sujuu ilman riitaa. Isompi tykkää olla päiväkodissa koska siellä ikäistänsä

seuraa.

Vierailija
28/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainoa. Asuin kerrostalolähiössä jossa oli iso lauma penskoja. Leikkikavereita oli pilvin pimein, osa näistä on vieläkin mukana. Osasin leikkiä yksinkin. Tarvitssen omaa tilaa myös aikuisena. Ei ole myöskään ahdistanut nyt tämä korona vaikka olen ollut paljonkin yksin, kavereihin voi pitää yhteyttä muutenkin. Tunnen kyllä jotain ihmisiä jotka eivät osaa tehdä yhtään mitään jos joutuvat olemasn yksin vaikka pari päivää. No me olemme erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi