Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen varma että yksilapsiset perheet pakottavat lapsensa leikkimään yksin

Vierailija
01.04.2021 |

Ei kukaan aikuinen jaksa päivästä ja illasta toiseen leikkiä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, lapsi leikkii yksin! Soittakaa sossu, possu ja kossu!

Vierailija
2/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynel.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkii ne varmaan päiväkodissa muiden kanssa ?

Vierailija
4/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin leikkiminen ei ole ollenkaan kamalaa.

Vierailija
5/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
6/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena todella onnellinen kun sai leikkiä yksin ja oli mielikuvitusta. Eivät vanhemmat olisi osanneet sellaisia leikkejä 80-luvulla, eikä lapsia jätetty yksin pärjäämään. Välillä sitten muiden lasten kanssa.

Vierailija
7/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, mä en leikkinyt lapsen kanssa vaan luettiin, ulkoiltiin, tehtiin, ruokaa ja leivottiin yhdessä. Ihan normaalia yhdessäoloa. Joskus katseltiin lastenohjelmia, mutta big show alkoi silloin kun isä tuli töistä kotiin, sitä rymyämisen, huudon ja onnesta kiljumisen määrää, kun nämä kaksi leikkivät ja riehuivat. Vielä 20 vuotta myöhemmin ovat bestiksiä, vaikka isä ja tytär ovatkin.

Vierailija
8/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi useamman lapsen perheissä lapsia ei pakoteta antamaan toiselle leikkirauhaa?

Meillä on monta lasta, mutta lapset saavat leikkiä niin yksin kuin yhdessä. Yksi lapsista nauttii vain yksin leikkimisestä ja muutaman omanlaisensa kaverin kanssa. Heillä on niin omat jutut ja suuret mielikuvitusleikit, että kaikki eivät pysty käyttämään mielikuvistusta samalla tavalla.

Vierailija
9/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi lapsi. Naapurustossa on 3 leikkikaveria. Jatkuvasti leikit menossa jonkun kotona/pihalla. Et varmaan ottanu4 huomioon kavereita

Vierailija
10/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta ja toisinaan ne haluavat leikkiä yksinkin. Ihan normaalia, antaa enemmän tilaa mielikuvitukselle.

Vierailija
11/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset leikkivät automaattisesti yksin.  Jo pienen lapsi hamuaa leluja ja työntää niitä suuhunsa, kun äiti puuhailee jotain kotona.

Ei kai kenelläkään ole ole mahdollisuutta olla koko ajan lapsen vieressä ja leikkiä ja leikittää lasta.

Ja kyllä juuri noissa yhden lapsen perheissä lapsi saa leikittelyä vanhempien kanssa ja muutakin huolenpitoa, jo aivan liikakin.

Vierailija
12/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistot siitä, kun piti ottaa pikkusisarukset mukaan leikkiin leikkiä sotkemaan. Tänäkin päivänä olisi paremmat suhteet sisaruksiin, jos olisin saanut leikkiä yksin ja rauhassa.

Vierailija
13/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä varmaan totuuden siemen, että ainoat lapset saavat enemmän harjoitusta yksin leikkimisessä.

En mä tiedä, onko se huono asia.  Päiväkodissa kuitenkin kaverileikkejä kaikki arkipäviät. 

Viikonloppuisin ja iltaisin tehdään välilä asioita yhdessä ja kyllä, välillä lapsi leikkii yksin.

Vierailija
14/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse pakottaa. Se haluaa ihan itse leikkiä yksin. Sanoo monesti "äiti anna mun olla rauhassa" jos pyrin mukaan. 

Vierailija
15/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pikkulapsia opastetaan leikkiin eli yhdessä, mutta iso osaa itsekin leikkiä.

Vierailija
16/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lapset ei ole päiväkodissa. 

Vierailija
17/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi sisarusta, mutta leikin silti lapsena mieluiten yksin. Olen aikuisenakin enemmän yksinviihtyvä kuin seurallinen. 

Vierailija
18/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapuri tunkee ainokaisensa meille leikkimään. Hänen mielestään 7v ja 5v ovat onnesta soikeina, kun 3v tulee kyläilemään.

Vierailija
19/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lapset ei ole päiväkodissa. 

No, jos ei tapaa normaaliin aikaan toisia lapsia kerhoissa, perhekahviloissa, leikkipuistossa, naapurissa, kyläreissuilla, harrastuksissa yms, niin aikanaan tutustuu kyllä toisiin lapsiin esikoulussa ja koulussa. Kummassakin on leikkimahdollisuuksia.

ja jos on tottunut leikkimään yksin, niin varmasti keskittymiskyky aina yhteen tehtävään kerrallaan on suuri. eiköhän siis elämä suju ihan hyvin. 

Vierailija
20/28 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapuri tunkee ainokaisensa meille leikkimään. Hänen mielestään 7v ja 5v ovat onnesta soikeina, kun 3v tulee kyläilemään.

Etkä sinä niiden isompien vanhempana osaa oikaista hänen vääriä käsityksiään? Tai edes nätisti kieltäytyä vierailusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi