Muisti ja stressi? Hävettää välillä. Onko normaalia?
On suuria elämänmuutoksia tässä taas ollut viime aikoina, puhutaan kuukausista. Muuttoa, eroa, työpaikan vaihdosta, opiskelujen aloittamista jne. Masennuksestakin olen parantunut tai ainakin mieliala on jo paljon parempi kun puski senkin prosessin läpi taas.
Muisti vaan ei oikein nyt pelaa taas. Jo tämän aikana mitä tähän tekstiä olen saanut kirjoitettua, niin unohdin oleellisen asian ja piti hetki miettiä kunnes pääsin taas jatkamaan kirjoittelua. Tässä nyt haen sitä, että tämä on todella tuttua joka päivä kun hetkeksi pitää pysähtyä miettimään, että mitähän se nyt olikaan, mitähän olin tekemässä ja miksi? Täytyy etsiä asiayhteyksiä ja oikein pinnistää aivoja, että kyllä se asia nyt perhana saa mieleen tulla.
Tänäänkin meinas unohtua kännykkä erääseen palvelupisteeseen, kaupasta tuskin selviän ilman kauppalappua jos on enemmän kuin 5 ostosta. Onneksi en unohtele mitään päälle (täytyy koputtaa puuta) ja tarkistelen monta kertaa aina ennen kotoa lähtemistä, että avaimet on mukana.
Huoh.. pirun ärsyttävää. Muisti aina kärsii jos jotain ylimääräistä elämässä kokee. Saatan sanojakin unohdella ja kongitiiviset toiminnot häiriintyvät hieman.
Kommentit (4)
Kohtalotoveri täällä. Onhan siinä se hyvä puoli, että tilanne menee aikanaan ohi. Siihen asti muistutukset ja muistiinpanot kovassa käytössä.
Stressi aiheuttaa tuollaista unohtelua. Se menee ohi kun strekkin laukeaa.
up