Tunnetko miehiä joille puoliso on ainoa läheinen ystävä?
Törmäsin erään tutkijan väittämään että on miehillä paljon yleisempää ettei ole muita ystäviä kuin kumppani, kun taas naisilla on useammin muita läheisiä sosiaalisia suhteita.
Tuosta saattaa seurata se että ero on miehelle raskaampi tilanne.
Kommentit (16)
Mulla ja miehellä on suht saman verran ystäviä mutta isälläni ei taida olla oikein ollenkaan jos sukulaisia ei lasketa. Äidilläni on paljon ystäviä.
Meillä taas menee toisinpäin. Minulla ei ole ystäviä ja miehellä useampia.
Omani. Kaikki ystävänsä ovat kuolleet vaikkei olla mitään vanhuksia ja ei ole kuulemma kiinnostunut hankkimaan enää uusia.
Vierailija kirjoitti:
Omani. Kaikki ystävänsä ovat kuolleet vaikkei olla mitään vanhuksia ja ei ole kuulemma kiinnostunut hankkimaan enää uusia.
Onko täysin sattumaa vai joku yhdistävä tekijä miksi kaikki kuolleet?
Ystävät piti jättää, koska vaimo ei hyväksynyt yhtään heistä. Pikkuhiljaa kiukutteli jokaisen mun kaverin pois elämästäni. Omia kavereita sillä kyllä on useampia.
Kyllä se varmaan pitää paikaansa, koska mies ei tarvitse ystäviä. Jos ystävyys loppuu mieheltä, niin se ei tunnu missään. Sen sijaan parisuhteen loppuminen tuntuu todella ikävältä.
Tunnen miehiä jolla ei ole edes puolisoa läheisenä ystävänä.
https://thl.fi/fi/-/tutkimus-parisuhde-tarkea-miesten-itsetunnon-ja-mas…
Kyllä tämän voi helposti uskoa. Tämä on suuri syy siihen miksi parisuhteen puuttuminen on niin iso elämänlaatua nostava tekijä. Jopa tyytyminen naiseen on parempi ratkaisu kuin vuosia kestävä yksinäisyys.
Kyllä on. Olen onnellisesti näin.
Vierailija kirjoitti:
Ystävät piti jättää, koska vaimo ei hyväksynyt yhtään heistä. Pikkuhiljaa kiukutteli jokaisen mun kaverin pois elämästäni. Omia kavereita sillä kyllä on useampia.
No olisit jättänyt sen kiukuttelevan vaimon ennemmin.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ilman ystäviä? vai vaimona, jonka miehellä ei ystäviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ilman ystäviä? vai vaimona, jonka miehellä ei ystäviä?
Älykäs ja itsenäinen mies pystyy hoitaa asiat yksin paitsi rakkauden ja seksin. Näin ollen mies tarvitsee vain puolison.
Tunnen