Koronatietoni.fi-palvelusta saa maksuttoman todistuksen koronatestin tuloksesta
Tämä pitäisi olla kaikille suomessa mahdollista, ei pelkästään uusimaalaisille 😡
Kommentit (15)
Kävin antamassa asiasta palautetta omaan sairaanhoitopiiriini. Mikäli muutkin näin tekevät saadaan koronatietoni.fi palveluun todistukset muualtakin kuin vain HUSista 👍
Juu, itse just maksoin reilut kakssataa yhdestä paperista. Todellakin pitäis saada maksutta jos tämmöisiä lappuja kerta voidaan vaatia. Olin just käyny terveyskeskuksessa testissä mutta se tulos ei ollu riittävä. Tulos kyllä löytyi omakannasta mutta ei ollu oikeassa muodossa että olis kelvannu.
Saako Helsingissä testissä käydä muutkin kuin vain Helsinkiläiset?
Mihin te näitä todistuksia oikein tarviitte? Ei ole multa kyllä ikinä pyydetty missään.
Vierailija kirjoitti:
Saako Helsingissä testissä käydä muutkin kuin vain Helsinkiläiset?
No mitäpä luulet? Saako Suonenjoella käydä ulkopaikkakuntalaiset?
Vierailija kirjoitti:
Mihin te näitä todistuksia oikein tarviitte? Ei ole multa kyllä ikinä pyydetty missään.
VArmaan lennolle ja maahatulovaatimuksiin kohdemaassa. Tosin usein se ei kelpaa...voai tulla ikäviätyllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VArmaan lennolle ja maahatulovaatimuksiin kohdemaassa. Tosin usein se ei kelpaa...voai tulla ikäviätyllätyksiä.
Miten ei kelpaa? Ennen matkaa voi ottaa selvää vaatimuksista ja jos vaaditaan esim englanninkielinen todistus negatiivisesta testituloksesta niin kai se nyt kelpaa?
Siis voiko käydä niin että mun 300 euroa maksanut todistus ei sitten enää edes välttämättä kelpaisi? Kaikille ilmaiset todistukset, hitto!
No se koronapassihan pitäisi olla, kunhan porukkaa enemmän rokotettua.
Voi olla, jatkossa pelkkä negatiivinen koronatesti ei riitä.
Hei, Koronatestin tuloksesta voi pyytää kotikunnasta tai työterveyshuollosta todistuksen, riippuen todistuksen käyttötarkoituksesta.Tays tai Fimlab eivät tuota näitä todistuksia. Yleensä vapaa-ajan matkailuun littyvät testit ja todistukset kuitenkin ohjataan kunnistakin yksityiselle puolelle. Emme tiedä tarkalleen syitä tähän linjaukseen ja siihen, miksi HUS on päättänyt tehdä toisin.
Tällainen vastaus Taysilta.
Hinnat ovat kyllä ihan ryöstöä. Ei voi kobvin kallista olla kun pystytään tarvittaessa ilmaiseksikin tuottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis voiko käydä niin että mun 300 euroa maksanut todistus ei sitten enää edes välttämättä kelpaisi? Kaikille ilmaiset todistukset, hitto!
Ilmaiseksi eli verovaroista pitäisi kaikille kustantaa todistukset?
Osa maista voi pyytää leimallista käsinkirjoitettua todistusta joka on kyllä digiaikan naurettavaa.
Ilmainen ja ilmainen. Ei se tuloksen tuottanut testi ole millään muotoa eikä missään vaiheessa ilmainen, mutta lopputulos on maksuton (vrt esim ”ilmainen joukkoliikenne” vs ”maksuton joukkoliikenne”)
Julkisella puolella tuo itse tulostettava todistus ei edes kuormittaisi henkilöstöä. Miten voi olla näin eriarvoista? Toisille maksaa 0e ja toisille 300e.