Sairaalloisen lihavat saavat etunenässä rokotteen
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Sairaalloisen lihavat ovat marginaaliryhmä. Sehän tarkoittaa jotain bmi 40+.
Itse olen 165cm ja painan 115 kiloa eli BMI on yli 40. Käyn ihan normaalisti töissä, kävelen pitkiä lenkkiä koirien kanssa ja toimin arjess aihan normaalisti muutoinkin. Painoa olen alkanut pudottamaan alkuvuodesta.
Mutta siis veikkaan ettei tuo BMI 40 nyt ole niin marginaalinen ryhmä kuin ihmiset kuvittelevat.
Ja rokotuksen olen jo saanut, koska työskentelen riskiryhmien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, joiden kanssa olen puhunut, ovat aivan raivoissaan rokotejärjestyksen muuttumisesta. Suurin osa meistä työskentelee lastensuojelussa muualla kuin eteläisessä Suomessa ja meidän rokottaminen vain venyy nyt. Juhlapuheissa päättäjät kyllä hehkuttavat miten tärkeää työtä teemme, käytännössä totuus on tämä. Siinä ollaan sitten ihmeissään, kun jonkun kunnan lasu on 2 viikkoa karanteenissa tai toimii superpienellä miehityksellä....
Ne ” kaikki” joiden kanssa olet puhunut, ovat häviävän pieni promillen osanen koko Suomen väestön määrään suhteutettuna. Siis ei todellakaan kaikki ihmiset, mutu mutu!
Käyttäjä10960 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalloisen lihavat ovat marginaaliryhmä. Sehän tarkoittaa jotain bmi 40+.
Itse olen 165cm ja painan 115 kiloa eli BMI on yli 40. Käyn ihan normaalisti töissä, kävelen pitkiä lenkkiä koirien kanssa ja toimin arjess aihan normaalisti muutoinkin. Painoa olen alkanut pudottamaan alkuvuodesta.
Mutta siis veikkaan ettei tuo BMI 40 nyt ole niin marginaalinen ryhmä kuin ihmiset kuvittelevat.
Ja rokotuksen olen jo saanut, koska työskentelen riskiryhmien kanssa.
Hienoa että olet rokotteen saanut ja tsemppiä lenkkeilyyn👍🌸
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaville ei ohituskaistaa koska ovat 100% vastuussa omasta lihomisestaan. Niin makaa kuin petaa.
Taasko tämä keskustelu?
Sitten ei myöskään alkoholistien, narkkarit, verenpainetautia sairastavat, 2. tyypin diabeetikot, copd- tautia sairastavat, monia syöpiä sairastavat, astmaatikot....koska kaikki ovat itse aiheutettuja.
Mihin ryhmään kuulut?
Lisäksi, jos on kännissä murtanuyöt nilkkansa, niin sitä ei pidä yhteiskunnan maksaa, vaan itse pitää maksaa, tai liikuntatapaturmien hoitoa, tai liikenneonnettomuuden uhreja. Ne on kaikki itse aiheutettuja myös.
Vai kuulutko johonkin em ryhmistä?
Astma EI OLE ITSE AIHEUTETTUA! Miten tyhmiä ihmiset on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaville ei ohituskaistaa koska ovat 100% vastuussa omasta lihomisestaan. Niin makaa kuin petaa.
Taasko tämä keskustelu?
Sitten ei myöskään alkoholistien, narkkarit, verenpainetautia sairastavat, 2. tyypin diabeetikot, copd- tautia sairastavat, monia syöpiä sairastavat, astmaatikot....koska kaikki ovat itse aiheutettuja.
Mihin ryhmään kuulut?
Lisäksi, jos on kännissä murtanuyöt nilkkansa, niin sitä ei pidä yhteiskunnan maksaa, vaan itse pitää maksaa, tai liikuntatapaturmien hoitoa, tai liikenneonnettomuuden uhreja. Ne on kaikki itse aiheutettuja myös.
No tyhmiä. Olen ikäni kilpaurheillut ja ikinä en ole polttanut yhtäkään tupakkaa. Silti keskivaikea astma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko tämä keskustelu?
Mihin ryhmään kuulut?
Ylipainoisille pitäisi määrätä lisäverä tai normaalipainousille veronalennus.
Samoin pitäisi määrätä suolaa, kovia rasvoja syöville, tupakoitsijoille, tissittelijoille, liikuntaa harrastamattomille, sokeria syöville, ilman kypärää polkupyörällä ajaville, maskia käyttämättömille. kasviksia syömättömille, liikennesääntökä noudattamattomille.....
En minä ainakaan saa. Vie aikaa ennen kuin tulevat työterveyteen.
T. Sairaalloisen lihava, joka joutuu olemaan ihmisten parissa töissä.
Hyvä, että saavat rokotteen on mun mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko tämä keskustelu?
Mihin ryhmään kuulut?
No tyhmiä. Olen ikäni kilpaurheillut ja ikinä en ole polttanut yhtäkään tupakkaa. Silti keskivaikea astma
Paskat. Omaa syytä osittain. Elämäntavat vaikuttaa AINA, mikään sairaus ei aiheudu vain geeneistä. Että ei rokotetta sullekkaan.
Miksi ap ei varaa rokotusaikaa? Nyt rokotetaan jo astmaatikkoja monessa kunnassa.
Päättäjät ovat arvioineet, että kesäkuun loppuun mennessä on kaikki väestö rokotettu ainakin yhden kerran. Turhaa tästä on vauva-palstalla vaahdota. Kaikki halukkaat saavat rokotteen.
Minä sain jo, terveisin astmaatikko. Tarvitsetko päivittäistä lääkitystä?
Vähän sama juttu kun jonain päivänä luin jutun syövän yhteydestä elintapoihin. Kuulemma neljä kymmenestä syövästä aiheutuu elintavoista. Kuitenkin kuusi syöpää kymmenestä kehittyy vaikka eläisi kuinka terveellisesti tahansa. Syöpää ei voi silti kokonaan välttää.
Käsitys koronan vaarallisuudesta ylipainoisille johtuu siitä, että valtaosa tehohoitoon joutuneista koronapotilaista on ylipainoisia miehiä. Mutta onko ylipainoiset miehet muutenkaan erityisen terveitä? Ylipaino on heille vain yhdistävä ja mitattavissa oleva tekijä. Onko todellinen syy vaikkapa penkkiurheilu eli tapa ainoastaan katsella kun muut liikkuvat, tai vaikkapa runsas alkoholin käyttö. Sitä ei vielä tiedetä tässä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus on erittäin merkittävä riskitekijä ja jos ylipainoiset laihduttaisivat ei liikkumisrajoituksille olisi tarvetta.
Lihavilta voi ottaa ruoat pois. Kun eivät kerta itse tajua olla lihottamatta itseään.
Pitäisi laittaa vaatimukseksi vähintään 10 kg painonpudotus.
Miten tää menee näin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sama kuin tupakoitsijat ohittaisivat muut rokotejonossa. Sekä tupakointi että ylipaino itse aiheutettuja ja altistavat koronan vakavalle tautimuodolle.
Sanovat että tupakoitsijat selviävät paremmin koronasta .... tiedä häntä.
Nyyh nyyh muut mun edellä itku vali vali
Olen silti mieluummin hoikka itseni ja odottelen rokotetta rauhassa vaikka loppuvuoteen, kuin sairaalloisen lihava ja saisin rokotteen heti. Olisi yksinkertaisesti kamalaa olla sairaalloisen lihava.
Tämä on sama kuin tupakoitsijat ohittaisivat muut rokotejonossa. Sekä tupakointi että ylipaino itse aiheutettuja ja altistavat koronan vakavalle tautimuodolle.