Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankala tehdä töitä henkilön kanssa joka ei kerro mielipiteitään. Vinkkejä?

Vierailija
01.04.2021 |

Joudun tekemään töissä yhteistyötä ihmisen kanssa joka ei juuri kerro ääneen mielipiteitään eikä hänen kanssaan pysty sopimaan työhön liittyvistä asioista. Itse olen aika avoin ja haluan että puhutaan selkeästi työasioihin liittyvät asiat. Jos joku on huonosti, siitäkin asiallisesti voisi keskustella.

Noh. Työkaveri saattaa sanoa jostain asiasta että näin on hyvä, tämä sopii. Ja myöhemmin kuitenkin on ärtynyt ja mököttää, ei se siis ilmeisesti ollutkaan hyvä niin. Hankalaa. Yhtä hyvin oltaisiin voitu tehdä minun puolesta toisellakin tavalla jos hän olisi vaan kertonut.

Vinkkejä miten pärjätä tällainen mököttäjän kanssa jonka kanssa pitäisi osata lukea ajatuksetkin?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhön liittyvät asiat pitää puhua muuten voi vaieta mitä tulee yksityisasioihin.

Vierailija
2/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työ sellaista, että siinä varsinaisesti tarvitaan työntekijöitten päätöksiä ja mielipiteitä? Omassa työssäni mielipiteet ovat oikeastaan pahasta, sillä yleensä se johtaa huonoon soveltamiseen. Päätöksiä tehdään koko ajan, mutta ne ovat hyvin säännönmukaisia, jopa lakeihin ja asetuksiin pohjautuvia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhön liittyvät asiat pitää puhua muuten voi vaieta mitä tulee yksityisasioihin.

Niin. En odota että hän puhuu minulle yktyisasioitaan. Mutta hankalaa kun ei puhu työasioistakaan. Selvästi silti usein jotain pielessä mökötyksestä päätellen. Mielelläni muuttaisin asioita niin että hänelle olisi hyvä. Mutta kun en tiedä mitä hän haluaa

Vierailija
4/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: anna mököttää. Jos hänelle on kerran ollut ihan ok, että asia tehdään sinun ehdottamallasi tavalla, silloin asia on sun osaltasi ihan ok. Hänen osaltaan ehkä ei, mutta olisi sanonut, että ei tehdä siten. 

Vierailija
5/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kirjallisesti, sähöpostilla. Ehkä hän kirjoittaa mielipiteensä niin helpommin, kuin sanoo sen suoraan, vasten kasvoja.

Vierailija
6/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työ sellaista, että siinä varsinaisesti tarvitaan työntekijöitten päätöksiä ja mielipiteitä? Omassa työssäni mielipiteet ovat oikeastaan pahasta, sillä yleensä se johtaa huonoon soveltamiseen. Päätöksiä tehdään koko ajan, mutta ne ovat hyvin säännönmukaisia, jopa lakeihin ja asetuksiin pohjautuvia. 

Ne on ihan sellaisia käytännön asioita. Teemme jonkin verran yhteistyötä, niin siksi. Asioita jotka voimme päättää ihan itse. Haluaisin että molemmille on hyvä ja pystyn joustamaan. Jos kysyn mielipidettä ja minulle sanotaan että näin on hyvä, niin ei ole kiva että myöhemmin silti mökötetään. Tai myöhemmin tulee ilmi että se olikin huono juttu. Hankalaa

Vierailija
7/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostaa siltä, että sulla on aika kärkäs asenne häntä kohtaan ja se varmasti näkyy siinä teidän välisessänne kommunikaatiossa. Ei mulla tähän mitään kovin rakentavaa ehdotusta ole: tuskinpa sinä pystyt kohtaamaan häntä sillä tavalla, kuin hän tarvitsisi ja toisaalta tuskin hän pystyy omia sisäisiä esteitään sinun kanssasi ylittämään. 

Vierailija
8/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt niitä mielipiteitä. Hän on erilainen kuin sinä, eikä ajattele ääneen.

Seuraavalla kerralla kun mököttää ota selvää miksi. Kysyt, että miten olisit tehnyt tämän toisin.

Vierailija
9/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on ihan sellaisia käytännön asioita. Teemme jonkin verran yhteistyötä, niin siksi. Asioita jotka voimme päättää ihan itse. Haluaisin että molemmille on hyvä ja pystyn joustamaan. Jos kysyn mielipidettä ja minulle sanotaan että näin on hyvä, niin ei ole kiva että myöhemmin silti mökötetään. Tai myöhemmin tulee ilmi että se olikin huono juttu. Hankalaa

No olen samaa mieltä, jälkikäteen mököttäminen on tylsä juttu.

Vierailija
10/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro esimiehelle, että tuollainen käytös on ongelma. Olisi minustakin.

Vierailija
11/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kyse on työhön liittyvistä päätöksistä, vaan asenteestasi.

Vierailija
12/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla että hänen kannaltaan on ihan sama miten teette, työ vituttaa jokatapauksessa...

Vierailija
13/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä mulla on sittenkin ehdotus: onko fokusta mahdollista siirtää siihen, että miten ne asiat saadaan hoidettua, mitä tarvitsee hoitaa ja antaisi sen sitten olla niinkuin on, että miltä se molemmista sitten tuntuu. Asiallinen ja perusystävällinen käytös riittää kyllä. 

Vierailija
14/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt niitä mielipiteitä. Hän on erilainen kuin sinä, eikä ajattele ääneen.

Seuraavalla kerralla kun mököttää ota selvää miksi. Kysyt, että miten olisit tehnyt tämän toisin.

Ongelma taitaa olla se, että nämä mököttäjät eivät tässäkään tilanteessa kerro, mikä on ongelma tai mitä toivoisivat että tehdään toisella tavalla. Vallankäyttöä. Toisen pitää vain arvailla, mikä tätä mökötystä aiheuttaa.

Vierailija
15/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään vastaisi sulle ap, jos tulet kysymään pelkkää mielipidettä.

Siis sellaista mielipidettä, jonka olet jo itse muovannut asiasta. Sehän on käytännössä jo valmis ehdotus.

Sen sijaan alkaisin pohtia työtoverin kanssa yhdessä asiaa, ilman että kertoisin valmiiksi asiasta oman näkemykseni.

Sellaisessa tilanteessa työtoverisikin pääsee asiaan mukaan puhtaalta pöydältä.

Näin meillä palavereissa toimitaan; kaikki saavat heitellä ideoitaan. Sitten niistä jutellaan yhdessä kaikki.

Vierailija
16/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ärtynyt niistä työasioista vai muuten vaan mököttää? 

Vierailija
17/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kyse on työhön liittyvistä päätöksistä, vaan asenteestasi.

No millä tavalla se on aloittajan asenneongelma, jos hän on kysynyt toiselta, mitä haluaa, ja toinen ei vastaa?

Vierailija
18/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin valtiolla mielipiteiden kertominen on normityöläiselle vain pahasta, siitä ei koskaan seuraa mitään hyvää.

Vierailija
19/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet liian dominoiva eikä uskalla sanoa todellista mielipidettään? 

Vierailija
20/29 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: anna mököttää. Jos hänelle on kerran ollut ihan ok, että asia tehdään sinun ehdottamallasi tavalla, silloin asia on sun osaltasi ihan ok. Hänen osaltaan ehkä ei, mutta olisi sanonut, että ei tehdä siten. 

Näin se on kai vaan ajateltava..

Aikaisemmin tiimissä oli toinenkin mököttäjä. Nämä kaksi mököttäjää eivät loppujen lopuksi puhuneet enää toisilleen sanaakaan. Yhteistyöstä ei tullut siis yhtään mitään lopuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän