Raskaus ja kilpirauhasarvot?
Onko t4v 8,4 sellainen, ettei lääkettä määrätä? Muut arvot normaalit. Olo on aivan karmea kyllä.
Kommentit (8)
Kyllä tuo on ihan hyvä arvo. Raskaus saa olon hirveäksi monilla.
Olen itse kilpirauhassairas ja minua ärsyttää kun lähes jokainen kuvittelee olevansa kilpirauhassairas. Tämä sairaus ei ole leikinasia ja aivan hirveä sairaus.
Aika matala. Eikö normaalin raja ole 11?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kilpirauhassairas ja minua ärsyttää kun lähes jokainen kuvittelee olevansa kilpirauhassairas. Tämä sairaus ei ole leikinasia ja aivan hirveä sairaus.
Kuitenkin tuo on alle viiterajan. Eli raskaudessa on ihan ok, vaikka niin olisi..?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Raskaus itsessään saa olon karmeaksi.
Totta sekin. Mutta mulla on täsmälleen kaikki vajaatoiminnan oireet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin. On se ihmeellistä, ettei tavallinen pulliainen tiedä kilpirauhassairauksien diagnostiikasta, viiterajoista ja lääkityksestä. Jokaisen pitäisi ilman lääkärikäyntiä tietää, onko terve vai sairas!
Entä mitä sun TSH on? Sen perusteella yleensä päätökset kuitenkin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Entä mitä sun TSH on? Sen perusteella yleensä päätökset kuitenkin tehdään.
Se on 2,3 eli normi. En näistä mitään ymmärrä, mutta jos t4v on se varsinainen kilpirauhashormoni ja jos se on alhainen, niin.. eikö sitä pitäisi nostaa. Vai saako se raskausaikana ollakin alhainen.
Ap
Raskaus itsessään saa olon karmeaksi.