Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähtisitkö festareille tai muuhun tapahtumaan, jonne vaadittaisiin kesällä joko digitaalinen rokotustodistus tai negatiivinen koronatesti?

Vierailija
31.03.2021 |

Esiintyjistähän ei ole pulaa. Ei myöskään esimerkiksi verrattain hyväkuntoisten eläkeläisten hauskanpitohaluista, jotka ovat kärsivällisesti yli vuoden eristäytyneet ja huolehtineet siitä, etteivät saa tartuntaa.

Tietenkin koronanestotoimia pitäisi noudattaa vaikkapa festareilla, tanssilavalla tai risteilyllä. Osa sanoo, että digitaalisen vihreän kortin tai negatiivisen koronatestin vaatimus rikkoo heidän oikeuksiaan vastaan. Muualla Euroopassa, esimerkiksi Virossa, puuhataan jo täyttä häkää koronaturvallisempia tapahtumia.

Lähtisitkö sinä sellaiseen tapahtumaan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin. Jos ei halua testauttaa ei pidä valittaa ettei pääse sisään.

Vierailija
2/17 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkkä negatiivinen tulos riittää niin lähtisin. Rokotetta en ota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN. Eikä Sanna Marin halua mitään typeriä rokotuspasseja Suomen rajojen sisäpuolelle. Hän itse sanoi niin.

Onneksi hänellä on sivistystä ja myötätuntoa.

Vierailija
4/17 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi festareille jos siellä pitää istua tietyllä paikalla. Muuten lähtisin rokotustodistuksella, testiin en menisi.

Vierailija
5/17 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EN. Eikä Sanna Marin halua mitään typeriä rokotuspasseja Suomen rajojen sisäpuolelle. Hän itse sanoi niin.

Onneksi hänellä on sivistystä ja myötätuntoa.

EU-komissio pitää vihreän digitaalisen rokotepassin valmistamista todella tärkeänä asiana nimenomaan siksi, että väärennetyille todistusmarkkinoille tulisi loppu. Ilmeisesti Jutta Urpilainen ja Sanna Marin eivät ole säännöllisessä yhteydessä keskenään?

Vierailija
6/17 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Mutta festareille tms. joihin pääsee ihan vapaasti, lähden heti kun sellaisia järjestetään. 

Vierailija
7/17 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi festareille jos siellä pitää istua tietyllä paikalla. Muuten lähtisin rokotustodistuksella, testiin en menisi.

Nyt on jo järjestetty kokeellinen konsertti, jossa jengi oli FFP2-suojat kasvoillaan heilumassa. Tuskin nyt mikään festarienjärjestäjä alkaisi vahtimaan kahden metrin turvavälejä. Käsihygienian merkitystä varmaan korostettaisiin käsidesipisteillä.

Vierailija
8/17 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Olen ennemmin kokonaan pois kuin tuen tuollaista hulluutta, 

Vierailija
9/17 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaiset ovat näköjään innokkaita käyttämään nykyteknologian mahdollisuuksia. Varmaan hankkivat jättisatsin suomalaisia koronatestilaitteita, jossa selviää viidessä minuutissa koronatilanne, varmistamaan epäilyttävien tapausten tilanne.

Ennen puhallutettiin alkometriin. Nykyään puhallutetaan coronametriin.

Suomalainen uivelo katsoo vierestä kun virolainen ostaa coronametrit ja järjestää bileet.

Vierailija
10/17 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on hullua jos rokotetut tai testillä negatiiviseksi todetut haluavat bailata keskenään? Ketä haittaa vaikka Pirkko ja Ritva irrottelevat ja nauttivat vapaudesta Raunon ja Pentin kanssa?

Vierailija
11/17 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteen otan ja sillä passilla menisin mielelläni ihan minne vaan.

Testiin on minusta ihan järjetöntä mennä oireettomana, vain jonkun tapahtuman takia. Eli odotan piikkiä ja alan vasta sitten käymään.

Vierailija
12/17 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on hullua jos rokotetut tai testillä negatiiviseksi todetut haluavat bailata keskenään? Ketä haittaa vaikka Pirkko ja Ritva irrottelevat ja nauttivat vapaudesta Raunon ja Pentin kanssa?

Siinä ei ole mitään hulluutta. Mutta siinä on, että vaaditaan todiste rokotteesta, joka ei estä tartuttamista tai kategorisoidaan ihmisiä "hyviin" ja "huonoihin" tuollaisin perustein. 

Vierailija
13/17 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku uskoo, että todiste rokotteesta estää taudin levittämisen? Pelottavaa tämä rokoteuskovaisuus. 

Vierailija
14/17 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testaaminen ja rokotteet ovat mielestäsi hulluutta? Miksi? Haluat, että tämä pandemia kestää kymmenen vuotta?

Vierailija
15/17 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testaaminen ja rokotteet ovat mielestäsi hulluutta? Miksi? Haluat, että tämä pandemia kestää kymmenen vuotta?

Selitin tämän jo kerran, mutta otetaan uudestaan, että sinäkin ymmärrät; Ei, minusta ei ole hullua testata ihmisiä. Minusta ei myöskään ole hullua rokottaa ihmisiä. MUTTA: Minusta on todella hullua vaatia yksityisiä terveystietoja nähtäville festareille pääsyn edellytyksenä. JA: Minusta on hullua, että rokotetodistuksen uskotaan suojaavan muita koronatartunnalta. 

Vierailija
16/17 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi millekään festareille vaikka maksettaisiin. Ei ole kiinnostanut vuosiin ne älämölöjuhlat. Mutta menkää te, kaikin mokomin, ei häiritse minua, kunhan ei itse tarvitse mennä.

Vierailija
17/17 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten, kun rokotettu Pirkko tartuttaa Ritvan, Pentin ja Raunon sekä muutaman sata muutakin bailaajaa?