Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivijalkakauppojen myyjät; kysymys!

Vierailija
31.03.2021 |

Kuinka paljon teillä on aamuvuorossa varattu aikaa ennen myymälän avausta mahdolliseen kassan laskuun / avaukseen ja muihin valmisteluihin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30min. Aika tipalle aina menee. 

Vierailija
2/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puoli tuntia, kuusi kassaa pitää laskea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 minuuttia, kaksi kassaa, valot ja ovet. Hyvin ehtii.

Vierailija
4/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esimies on kehdannut ehdottaa VIITTÄ MINUUTTIA. Tässä ajassa pitäisi ehtiä pyyhkiä pöytäpinnat, ovenkahvat, näppikset ja muut tavallisimmat kosketuspinnat sekä laskea ja avata kassa. Sanomatta selvää, että ei tule onnistumaan edes tuo kassan avaus viidessä minuutissa.

Vierailija
5/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartti. Ei se riitä joten pakko tulla aikaisemmin.

Vierailija
6/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tulet omalla ajalla tekemään töitä? Minä en ainakaan suostu tuohon. Tulen töihin silloin, kun työvuoro on merkattu alkavaksi ja sitten saavat asiakkaat naama norsunveellä odotella, kunnes saan kassan auki.

Vierailija
7/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tästä asiasta kaupan alan työehtosopimuksessa säädetty mitään?

Vierailija
8/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tulet omalla ajalla tekemään töitä? Minä en ainakaan suostu tuohon. Tulen töihin silloin, kun työvuoro on merkattu alkavaksi ja sitten saavat asiakkaat naama norsunveellä odotella, kunnes saan kassan auki.

Et tulisi minun yritykseeni.

Vierailija
9/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tulisi. Minulle pitää työstä maksaa palkkaa, en ala omalla ajallani tekemään töitä yrityksellesi.

-eri-

Vierailija
10/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todella tulisikaan. Toivottavasti löydät tarpeeksi typeriä työntekijöitä jostain, jotka suostuvat tekemään viikottain useita tunteja töitä ilman palkkaa.

Vierailija
11/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää miten on teidän työpaikallanne? Puoli tuntia kuulostaisi jo ruhtinaalliselta, mutta varttia olemme ehdottaneet ja tähän pomo on nihkeänä ja tosiaan yrittää tarjota viittä minuuttia. Todella epärealistinen arvio etenkin, jos kassan laskussa /avaamisessa tulee jotain ongelmia.

Vierailija
12/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun yrityksessä joutuu tekemään töitä ilman palkkaa? Kerro toki yrityksesi nimi, niin tiedän mennä muualle.

Vierailija
13/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en toki muutenkaan asioi paljon kivijalkakaupoissa, mutta tämä vahvistaa sen, että tilaan jatkossakin netistä.

Vierailija
14/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 min mutta kassa oli kyllä laskettu jo illalla (15 min sielläkin).

Vierailija
15/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 min mutta kassa oli kyllä laskettu jo illalla (15 min sielläkin).

15 min harvoin riittää päivän päätteeksi, koska ensin pitää saada asiakkaat pihalle. Meillä ainakin tampioita yrittää tunkea oven raosta vielä ns. "viimeisen" asiakkaan luikahtaessa jo lukitusta ovesta ulos. Tällöin sanon suoraan, että kauppa on kiinni ja kassa suljettu. Eikö ihmisillä ole mitään rotia?

Yliajan toki merkkaamme ylös kollegoiden kanssa tuntilistaan, mutta vituttaa ihmisten välinpitämättömyys ja junttius. Aukioloajat eivät ole ovessa pelkästään koristeena.

Vierailija
16/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskeeko teillä yksi ihminen kuusi kassaa? Kuulostaa epäreilulta. Tuo pitäisi jakaa vähintään puoliksi tai sitten joka kassalla tulisi olla oma vastuuhenkilö.

Vierailija
17/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä pomoa demonstroimaan miten hommat hoidetaan viidessä minuutissa. Sanot, että heti kun hän näyttää omalla esimerkillään, että 5 min. riittää, niin sitten se on ok😊

Vierailija
18/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kassan laskeminen / mahdollinen tilitys jonkun tietyn henkilön vastuulla vai jakautuuko vuorot tasaisesti jokaiselle? Tämä kysymys siis työpaikoille, jossa useampi henkilö käyttää samaa kassaa päivän aikana.

Vierailija
19/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskeeko teillä yksi ihminen kuusi kassaa? Kuulostaa epäreilulta. Tuo pitäisi jakaa vähintään puoliksi tai sitten joka kassalla tulisi olla oma vastuuhenkilö.

Joo, yksi ihminen laskee kaikki kuusi kassaa. Minimihenkilöstöllä ollaan.

Vierailija
20/21 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin teen toisinaan hiukan hommia myös omalla ajallani.  Pieni kauppa on työpaikkani ja puhalleme siellä kaikki ns. yhteen hiileen.

Kaikille on tärkeätä se että kauppa menestyy ja pysyy pystyssä. Jos kaatuu, niin me molemmat kaksi myyjää joudumme työttömiksi ja omistaja samoin.

SItäpaitsi omistaja on reilu, ei tuijottele kelloa, jos joutuu joskus hoitamaan asioitaan työaikana.

Päästää reilusti lähtemään aikaisemmin juhlapyhien alla, jos kaupassa on tosi hiljaista.

Muistaa joka joulu meitä lahjoilla.  Myöntää lomia haluamillemme ajoille.

Joten joustaminen on molemmin puolista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi