31v ilman koulutusta
Minulla on ollut todella haastava ja kauhea elämä mutta ei siitä sen enempää..
Nyt olen vihdoin ja viimein päässyt irti niistä ajoista ja ajatuksena olisi opiskelu ja töihin pääsy. Pelkään kuitenkin että on jo aivan liian myöhäistä työllistyä kun ei ole kokemusta miltään alalta. Mahtava cv eikö?
Kannattaisiko käydä lukio ja sieltä sitten tähdätä ammattikorkeaan? Muutama ala kiinnostaisi kovastikin.
Kommentit (6)
Tuon ikäisenä osa vielä opiskelee sitä ensimmäistä, heti lukion jälkeen aloitettua alaa.
Lukio on tietysti ihan hyvä, mutta myös aikuiskoulutusta kannattaa harkita. Itse olin keskeyttänyt 2 koulua nuorempana ja syrjäytynyt, menin 27-vuotiaana aikuiskoulutukseen ja opiskelin vihdoin itselleni ammatin. Opiskelun aikana oltiin useissa eri paikoissa työharjoittelussa ja sain työkokemusta ja uutta osaamista todella paljon. Nyt olen 36-vuotias ja opiskelen toista vuotta ammattikorkeassa bioanalyytikoksi :)
Opiskele lähihoitajaksi niin työllistyt. Niin muutkin työllistymishaluiset pitkäaikaistyöttömät tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Olisit opiskellut aiemmin.
Lukutaitoa ei ole jokaiselle suotu.
Aina kannattaa kouluttautua! Ei tiedä milloin meille tulee oikeistohallitus joka katkaisee tuet ja tuhansia ihmisiä joutuu sillan alle..