Glaukoomaepäily, silmälääkäriin kolmen kuukauden jono
Kävin optikon kehoituksesta silmälääkärissä, kun silmänpaineent olivat koholla. Tarkemmassa mittauksessa olivat vielä enemmän koholla. Näkökenttäpuutoksia ei ollut vielä. En päässyt tutkimuksiin julkiselle puolelle, koska sinne ei pääse ilman, että on todettu silmäsairaus. Toimeentulotukea en yksityiseen lääkäriin saanut, mutta diakonia tuli apuun. Sain lopulta lähetteen silmäpolille ja nyt sieltä tuli ilmoitus, että jonoa on kolme kuukautta. Yksityiseen ei ole varaa ja diakonia voi auttaa vain kerran. Pelottaa, että näkö menee, mutta ei kai sen suuri vahinko sitten katsota olevan.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset paineet sulla oli? Mulla on ollu 10 vuotta 25-28. Olen hypännyt tutkimuksissa joka vuosi. Nyt viimeksi 35-38. Tehtiin laserhoito, jolla saatii tippumaan lähes normaaliksi. Mulla ei ole kuitenkaan mitään vaurioita ollut. Odota rauhassa.
Toisessa 26, toisessa 27. Vähän kyllä mietityttää. Äidilläni oli silmänpainetta ja myöhemmin leikattiin kaihi. Niillä ei kai (?) ole tekemistä toistensa kanssa, mutta kaihileikkauksen seurauksena häneltä irtosi osin verkkokalvo ensin toisesta silmästä ja myöhemmin toisesta. Pelottaa ajatus laserhoidosta. Kun nyt pääsisi etenemään tässä hommassa, niin helpottaisi. Kolme kuukautta on sitä paitsi optimistinen arvio.
Mina kayn silmaklinikalla jossa on 35 laakaria. Silmanpohjan rappeutumaa on hoidettu vitamiineilla vuosikausia ja nyt viimeinkin tuli se vuotava muoto johon Suomessa sokeudutaan, Taalla on uusi hoito jonka ansiosta nako erinomainen.
Yollakin paivystavat.
t.usalainen
Minkälaiset paineet sulla oli? Mulla on ollu 10 vuotta 25-28. Olen hypännyt tutkimuksissa joka vuosi. Nyt viimeksi 35-38. Tehtiin laserhoito, jolla saatii tippumaan lähes normaaliksi. Mulla ei ole kuitenkaan mitään vaurioita ollut. Odota rauhassa.