Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisustajat huomio! Harmaan maalin pohdinta...

Vierailija
31.03.2021 |

Pohdin sellaista, että jos kangassohvat ja kaakelitakka ovat vaaleanharmaat, ja lattia sellaista vaaleanbeigen-harmaata vinyylilankku (aika neutraali sävy siis, löytyy sekä harmaata että vaaleanruskeaa tuosta tammikuosista), niin kannattaako seinän väriksi valita mieluummin lämmin harmaa vai viileänharmaa? Onko tähän jokin "sääntö"? Itse tykkäisin enemmän ns. greigestä, ja mietin että erottuuko ne viileämmän harmaat isot elementit (sohva ja takka) hyvällä vai huonolla tavalla? Kalustus valkoista muuten.
Olen pohtinut sellaisia sävyjä Tikkurilalta kuin Mediaani, Batisti ja Mirage, ja myös Piazza vähän harkinnassa (vaikka se onkin kylmempään suuntaan, ja pohdin onko siinä ärsyttävää vihertävyyttä).

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa on vaikea väri, lämmin vetää juuri tuohon vihreään ja viileä sitten siniseen.

Itse maalasin tyttären huoneen mahdollisimman vaalealla ja neutraalilla harmaalla, tietyssä valossa näyttää vaaleansiniseltä. :/

Toivottavasti saat hyviä vinkkejä värivalintaan! 👍🏻

Vierailija
2/7 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin ennemmin jossain fb:n sisustusryhmässä, jossa voi laittaa nuo "lähtöharmaat" mukaan. Vastauksia tulee tietysti erilaisia, mutta mielestäni kuvat harmaista auttaisivat nyt asiaa.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmä ei ole kovin tarkka noissa lähellä neutraalia olevissa. Lattia yhtenä keskeismpänä johon seinien sävy tulisi sovittaa silloin kun haluaa pelata varman päälle, mutta matoilla voi muuttaa sitäkin.

Vierailija
4/7 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sulla jo nyt on kaikki harmaata ja valkoista, maalaa seinä jollakin oikealla värillä. Hae rautakaupasta niitä isoja värimalleja, koska niissä se väri on ihan sama, kuin maalissa. Etsi värejä, jotka on _hiukan_ taitettu harmaaseen ja ota mukaan niitä malleja paljon. Tee niistä teipin avulla pitkä rimpsu ja ripustele sitä rimpsua eri puolille huonetta. Poista rimpsusta ne värit, jotka ei sovi missään tapauksessa. Lopulta niitä jää yksi jäljelle ja se on se oikea. Älä pidä kiirettä, värien vertailu ei ole nopea asia.. Harkitsemalla tarkasti tulee paras lopputulos.

t. ammattilainen

Vierailija
5/7 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehkä lähestyisin asiaa siitä lattian beigestä, rusehtavaa rusehtavan kanssa. Isot linjat pitäisin kaikki joko lämpiminä tai kylminä. Tosin taidemaalauksessa usein toimii, että sutii vuoronperään kylmää ja lämmintä. 

Itse en sisustus- tai muusta muodista välitä, mutta kuulemma harmaa on out. Tämä ihan vaan sivuhuomautuksena. Ehkä voisit vielä miettiä jotain aivan muuta sävyä seinään, ettei heti näytä vanhanaikaiselta. ;-D Ota vaikka lempivärisi ja mallaa se olemassa oleviin harmaisiisi. Tosin voihan lempivärisi olla myös harmaa, joten siinä tapauksessa päästään taas lähtöruutuun. 

Vierailija
6/7 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaipaa joyätain harmaaseen taitettua väriä, muuten tulee harmasta harmaalla ja ankea vaikutelma

Vierailija
7/7 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin kerma valkeaa tai kahvinruskeaa.. Ei liikaa harmaata.