Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Tavaran tilaaminen Kiinasta käy kohta kalliiksi – ”pakettiralli romahtaa 85 %
31.03.2021 |
Kaikki EU:n ulkopuolelta saapuva tavara on heinäkuusta alkaen tullattava arvosta riippumatta, joten halvan pikkusälän tilaaminen lopahtanee monelta.
Kommentit (42)
Ostan Kiinasta myös tavaraa, jota ei Suomesta yksinkertaisesti edes saa, adapterin sähkölaitteeseen, työkalujen apuvälineitä jne.
Kehitys tiettyjen tuotteiden osalta ei ole pysähtynyt, Suomi vain on joltain osin pysähtynyt.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Miten ihmeessä se kulutus suuntautuisi kotimaan kauppaan, kun tavaraa ei saa, hinnat ovat pilvissä ja homma ei suju?
1. Yritin tilata erästä valokuvaustarviketta suomalaisesta kaupasta. Sitä 'odoteltiin'. Sitten kyllästyin ja peruin tilauksen. Löysin tuotteen heti Saksan Amazonista ja se tupsahti Kiinasta Eurooppaan ja minulle ilman mitään ylimääräisiä maksuja, nopeasti ja edullisemmin.
2. Tilatessani ulkomaisesta kaupasta saan tuotteen viikkoja nopeammin perille kuin suomalaisista kaupoista
3. Jos paketti katoaa tai tulee muita ongelmia, ulkomaan nettikauppojen, erityisesti EU-alueen, asiakaspalvelu on loistavaa ja nopeaa. Olen aina saanut uuden tuotteen/rahat takaisin ja minua on uskottu. Kun taas suomalaisissa kaupoissa asioidessa tulee tunne, että "ihanko tosi? meiltä on kyllä lähetetty?" ja "eikös se ole jo toimitettu, väitätkö ettei ole tullut"? Tunne siis siitä, että lähtökohtaisesti olen valehtelija. Ymmärrän tuollaisen jos asiakkaan historia on epäilyttävä, mutta jos ei ole / ensimmäistä kertaa asioiva niin lähtökohta ja asenne ovat täydellisen väärät.
Puhumattakaan siitä, että osassa aspa ei edes vastaa.
4. Valikoima. Minulla on rajaton, mieletön, valtava valikoima käytettävissäni. Kaukana ovat ne ajat kun suomalainen tavaratalon sisäänostaja laskeskeli, että suomitantat haluavat ruskeaa, nudea ja pinkkiä tai joku kuratoi minulle valitsemansa tyylit. Ehei, minä saan valita aivan vapaasti mitä haluan. Jos minä haluan strassia, kimaltavaa, hömppää, rimpsua, shokkiväriä, holoa, heijastavaa, meshiä ja läpinäkyvää, tai ankean mustaa ja graafista MINÄ SAAN SITÄ. Jos tilaan muualta.