Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käy tai seurauksia tulee jos jättää tekemättä esim. verikokeen tekemättä labrassa?

Vierailija
31.03.2021 |

Mitä käy tai seurauksia tulee jos jättää tekemättä esim. verikokeen tekemättä labrassa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis, että sinä olet hoitaja, etkä tee työtäsi? Vai mitä tarkoitat?

2/8 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä tarkoitat.

Jos koet, että sinulle lääkärin määräämät verikokeet ovat turhia, niin älä sitten käy niissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hoitaja ei ota potilaalta verikoetta, vaikka niin on määrätty?

Eiköhän tuosta ensin tule huomatus, sitten varoitukset ja lopulta potkut.

Vierailija
4/8 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hoitaja, etkä ota verikoetta, mikä syy sinulla on tällaiseen käytökseen?

Ei ole sinun asiasi arvioida onko koe tarpeellinen vai ei. 

Kyllä oli taas sellainen aloitus, että kannattaisi pikkuisen miettiä, mitä on kysymässä ennenkuin antaa näppäimistön laulaa. 

Vierailija
5/8 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin se että verikokeen tuloksia ei ole käytössä. Esimerkiksi kontrollikäynnit jäävät lähes aina hoitamatta jos olo palautuu normaaliksi.

Mutta jos on kyse vaivan selvittämiseksi määrätty verikoe, niin ei kai sitä kannata jättää ottamatta. Vaikka niin tekisitkin, niin ei sitä kukaan seuraa eikä perään huutele, omapahan on terveytesi. Jos joudut myöhemmin lääkärille samasta vaivasta, niin tämä varmasti hieman kovistelee miksi et mennyt.

Vierailija
6/8 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

En ymmärrä mitä tarkoitat.

Jos koet, että sinulle lääkärin määräämät verikokeet ovat turhia, niin älä sitten käy niissä.

Juuri tämä

Vierailija
7/8 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aloitettiin uusi lääkitys, josta piti ottaa verikoe kolmen kuukauden kuluttua aloittamisesta. Lääkäri oli samaan aikaan määrännyt myös muita kokeita, jotka piti ottaa heti. Labrassa hoitaja ihmetteli sitä myöhemmin otettavaa koetta, että mikä se on ja miten se tehdään. Selitin hänelle asian ja sanoin, että sitä ei siis oteta nyt. No, niinhän siinä kävi, että hän laittoi sen tehdyksi ennen kuin olin ehtinyt aloittaa lääkkeen ottamista.

Vierailija
8/8 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä h*lvettiä..? On aivan oma asiasi, mitä kokeita annat itsestäsi ottaa. Tai no, ehkä pakkohoidossa voi olla toisin, mutta muuten tämäkin asia kuuluu itsemäärämisoikeuden piiriin. Olen monesti sanonut labrassa, että esim. "nuo kokeet otetaan, ja noita muita ei" Kyllä ne työntekijät joskus jotain narisevat, mutta ei  mua kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme