Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

500e veronpalautusta tulossa

Vierailija
31.03.2021 |

Luulin jo että mätkyjä, mutta olipa kiva yllätys😊

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kropskropss kirjoitti:

huono juttu,parempi ois ollu omalla tilillä pankissa sijoitettuna,kuin korottomana lainana valtiolla!

Silläkin rahalla elätetty baaripirkkoa vähän aikaa

kun verotus menee tasan,silloin on hyvä!

ALkeellista kansalaistietoa.

Ennen oli korotonta... Nyt korko 0.5%. käyttötilillä pankissa 0%

Vierailija
22/30 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kropskropss kirjoitti:

huono juttu,parempi ois ollu omalla tilillä pankissa sijoitettuna,kuin korottomana lainana valtiolla!

Kaunis ajatus, mutta kaikkia vähennyksiä ei voi itse edes ilmoittaa.

Ihan mielenkiinnosta: mikä on sellainen vähennys, jota ei voi itse ilmoittaa verottajalle jo verovuoden aikana? Itselläni ei ole koskaan ollut sellaisia - paitsi verottajan viran puolesta laskemat ja työntekijän eläkemaksut, mutta ne onkin jo otettu huomioin ennakonpidätysprosentissa.

Esimerkiksi perhepäivähoitaja ei voi tietää etukäteen tammikuussa kuluvan vuoden verovähennykseniä, ne kun riippuvat miten lapset ovat paikalla ja miten esim. kulukorvauksia maksetaan.

Eihän niitä tarvitsekaan tietää tammikuussa. Aina voi tilata uuden verokortin esim. lokakuussa, kun jo tietää paremmin kuluvan vuoden tiedot. Näin saa vuoden aikana liikaa maksetut verot takaisin jo marras- ja joulukuussa pienemmän veroprosentin avulla. Ei tarvitse odottaa seuraavan vuoden syksyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä matkavähennyksiä etukäteen. Mulla on työpiste A ja työpiste B, matkassa on eroa 20km. En tiedä etukäteen minkä verran olen kummassakin pisteessä työssä.

Loppuvuodesta tiedät kuitenkin jo aika hyvin ja voit tilata uuden verokortin vuoden viimeisille kuukausille.

Vierailija
24/30 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kropskropss kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta: mikä on sellainen vähennys, jota ei voi itse ilmoittaa verottajalle jo verovuoden aikana? Itselläni ei ole koskaan ollut sellaisia - paitsi verottajan viran puolesta laskemat ja työntekijän eläkemaksut, mutta ne onkin jo otettu huomioin ennakonpidätysprosentissa.

Vaikkapa takaisin maksetut opintotuet tai työttömyyskassalle maksetut päivärahat (takaisinperintätilanteessa). En ole myöskään varma onko arvopapereiden luovutustappioita mahdollista ilmoittaa niin, että ne hyväksyttäisiin verokorttia laskettaessa.

Sitten on myöskin veroennakoita, joihin ei voi vaikuttaa. Osingoista pidätetään ennakot ja jos pääomatuloista on vähennyksiä niin että ne veroennakot saa takaisin, niin ne tulee sitten palautuksena.

Vierailija
25/30 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kropskropss kirjoitti:

Esimerkiksi perhepäivähoitaja ei voi tietää etukäteen tammikuussa kuluvan vuoden verovähennykseniä, ne kun riippuvat miten lapset ovat paikalla ja miten esim. kulukorvauksia maksetaan.

Eihän niitä tarvitsekaan tietää tammikuussa. Aina voi tilata uuden verokortin esim. lokakuussa, kun jo tietää paremmin kuluvan vuoden tiedot. Näin saa vuoden aikana liikaa maksetut verot takaisin jo marras- ja joulukuussa pienemmän veroprosentin avulla. Ei tarvitse odottaa seuraavan vuoden syksyä.

Kun ei niitä tiedä lokakuussa vielä esim. joulukuun korvauksia, ei kannata muuttaa, mieluummin otan takaisin. Miksi ihmeessä edes tarvitsee tietää sentilleen? Palautukselle saa korkoa ja se on helppo tapa säästää.

Vierailija
26/30 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä matkavähennyksiä etukäteen. Mulla on työpiste A ja työpiste B, matkassa on eroa 20km. En tiedä etukäteen minkä verran olen kummassakin pisteessä työssä.

Loppuvuodesta tiedät kuitenkin jo aika hyvin ja voit tilata uuden verokortin vuoden viimeisille kuukausille.

Kun en tiedä, vaihtelee päivittäin. En voi syyskuussa tietää olenko loka-joulukuussa pidemmän matkan työpisteessä yhden päivän vai 54 päivää.

Vierailija
27/30 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai-iltana pälkähti mieleen, että jokohan veroehdotus on netissä tarkistettavissa. Siitä sitten täyttämään ja joskus 1 jälkeen yöllä homma oli valmis. Kai sitä pääsiäistä näinkin voi viettää. Hullulla on halvat huvit.

Vierailija
28/30 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5600 palautusta. Kiva ylläri täälläkin.

Vierailija
29/30 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500e tähän räpylään. Ihan kiva ylläri. Sillä saa jo lentoliput ja hotelliöitäkin.

Vierailija
30/30 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 750€ palautusta. Viime vuonna sain noin 500€ mätkyjä, joten koitin tällä kertaa laskea kortin erityisen tarkasti. Vähän meni vielä pieleen kun tähtäsin +-0 tilanteeseen.