Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittavaa, että lyhyet sairaslomalusmuilut on loppunut meidän työpaikalla, kun sen "the päänsärynkin" takia pitää mennä koronatestiin!

Vierailija
31.03.2021 |

Buahahaa

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ei tosiaan voi vaatia. Päänsäryn hoito ei ole koronatesti. Aika provo mutta tulihan sanottua.

Vierailija
2/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päinvastoin on lisääntynyt. Porukka ramppaa testissä jatkuvasti. Ja kun sinne testiin menee vasta iltapäivällä, niin saa seuravankin päivän vapaata, kun täytyy odotella tulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esimies patisti mut korona testiin kun mulla oli menkkakivut. Sainpa lusmuilla sen kolme päivää mitä kesti odotella tulosta. Mulla tulee yleensä sellainen noin puolen tunnin pahan olon puuska menkkojen alkuvaiheessa, jolloin tulee kylmä hiki, valahdan kalpeaksi oksennan ja ri puloin. Normaalisti tämä sijoittuu aamuyön tunneille, mutta tällä kertaa iski vasta töihin päästyäni. Totaalisen tyhjentämisen jälkeen olo helpottuu. Olin kuulemma niin sairaan näköinen että korona testiin piti mennä. En vastustellut ajatusta ollenkaan.

Vierailija
4/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka tulee kipeänä töihin.

Vierailija
5/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavaa, mutta migreenistä kärsivät usein tulevat muutenkin päänsäryssä töihin. Pitää olla jo kova päänsärky että jäävät kotiin.

Esimiehenä tämän tiedän. Mulla on paljon alaisia ja olen joskus passittanut päänsärkyisiä kotiin, kun tunnollisina tulevat töihin. En halua, että kukaan tulee kipeänä töihin.

Vierailija
6/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lisääntynyt mulla, mutta en ole kertaakaan käynyt oikeasti testeissä :D

Eipä ole pomolla oikeutta vaatia mitään todistusta.

N35

Vierailija
7/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päinvastoin on lisääntynyt. Porukka ramppaa testissä jatkuvasti. Ja kun sinne testiin menee vasta iltapäivällä, niin saa seuravankin päivän vapaata, kun täytyy odotella tulosta.

Olen rampannut minäkin. Ei todellakaan ole sellainen asia mitä tykkään tehdä. En halua sairastuttaa työkavereitani. He kaikki eivät ole perusterveitä ja sama tilanne on varmasti sinunkin työpaikallasi. Myös pomo käskee ja hyvä, että käskee. Nyt on pandemia ja tämä on yksi pakollinen keino turvata ihmisten työturvallisuus.

Vierailija
8/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla pikkuvaivoja paljon mutta suuri ulina

Vierailija
9/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuu ne loputkin saikut, kun aletaan ottamaan testi peräaukosta.

Vierailija
10/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen terapeuttini sanoi aika osuvasti, että mitään turhia sairaslomia ei ole olemassakaan. Jos ihminen jää kotiin päänsärkyyn vedoten siitä kärsimättä, silloin tarvitsisi sairaslomaa esim uupumuksen vuoksi. 

Vierailija
11/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lisääntynyt mulla, mutta en ole kertaakaan käynyt oikeasti testeissä :D

Eipä ole pomolla oikeutta vaatia mitään todistusta.

N35

Onko tuo sinun mielestäsi jotenkin hauskaa? Kaltaisesi ihmiset eivät ymmärrä, että työkaverit, osa nopeammin ja osa hitaammin, näkevät millainen työntekijä olet. Kuvittelet tekeväsi kaiken salassa, totuus on toinen. Sinulle ei olla tätä vain sanottu.

Vierailija
12/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (etänä toimistotyötä) sairauspoissaolot on vähentyneet merkittävästi.

Vierailija
13/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama! Olemme asiakkaiden kanssa tekemisissä ja virallinen ohje on että pienimmästäkin oireesta pitää mennä testiin.

Tämän ottavat kirjaimellisesti yllättäen samat ihmiset jotka usein sairastavat erilaisia vaivojaan ke-to-pe (mökkikaudella).

Aikuinen mies valittelee, kun nenästä valuu vettä ja haukotellessa silmät vuotaa. Kyllä täytyy lähteä testiin.

-ensin varataan aikaa sinne, sitten odotellaan sitä

-sitten odotellaan tuloksia

Näin onkin viikko vierähtänyt.

Samalla voi vielä olla hurskaana kuinka ” en halunnut ottaa sitä riskiä että tartutan työkavereitani tai asiakkaita”.

En asu suomessa, joten meillä on systeemi tämä. Jos joku sitä ihmettelee.

Vierailija
14/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö mahdolistaa paitsi kätevän pikkulintsailun tylsien paltsujen aikana sekä spontaanit tauot#.niin myös sen että pikkuflunssan aikana, jalkapoikkisena, lapsen sairastellessa tai pesukoneenkorjaajaa odotellessa voi "tulla töihin" ja jopa työskennellä.tehokkaasti.

En ole itse ollut poissa kertaakaan. Pari flunssanalkua on mennyt ohi ihan testaamatta . Vain tylsimpien palaverien aikana riittää että pelaa kännykkäpeliä ja kuuntelee toisella korvalla.

Vierailija
15/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuu ne loputkin saikut, kun aletaan ottamaan testi peräaukosta.

Kuinka niin? Itse antaisin todellakin mieluummin näytteen peräaukosta. Nenästä otettuna järjettömän kivuliasta. Ei varmasti koske p*rseestä otettuna yhtä paljon.

Vierailija
16/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä meillä on toisinpäin..Joidenkin ei tarvitse kuin kerran aivastaa, niin työt loppuu siihen, soitetaan esimiehelle, että kipeeksi ehkä tässä tulossa. Huomenna tietysti pääsee (vasta?) testiin, ja seuraava päivä ootellaan tuloksia, niin yhden aivastuksen/niiskauksen takia saadaan 2-3 lomaa. Oonkin tässä jo odotellut, että alkaako tänään tippumaan ilmoituksia flunssista, kun pääsiäinen tulossa, niin tulisi vähän pidempi vapaa..

Vierailija
17/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lisääntyneet poissaolot, kun joka niiskauksesta pitää mennä testiin + lapsien niiskautuksien takia joutuu olla kotona. Koko ajan extra vuoroja tarjolla eikä niitä kukaan jaksa juuri ottaa, muuta kuin pakko tilanteessa. Kohta ollaan burn outissa koko porukka...

Vierailija
18/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöläiset ei tosiaan niin herkästi jää saikulle, kun ei tarvitse edes sängystä jaksaa nousta töitä tehdäkseen eikä tarvitse miettiä tartuttaako muita. Pikku kuumeessakin jaksaa kyllä pari etäpalaveria, vaikka työteho ei ihan niin hyvä olisi kuin terveenä niin saa ainakin jotain tehtyä. Monen etätyötä tekevän työt on vielä semmoisia, että ne sitten kasaantuu jos on poissa eli sama työmäärä on tehtävä kuitenkin.

Vierailija
19/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama! Olemme asiakkaiden kanssa tekemisissä ja virallinen ohje on että pienimmästäkin oireesta pitää mennä testiin.

Tämän ottavat kirjaimellisesti yllättäen samat ihmiset jotka usein sairastavat erilaisia vaivojaan ke-to-pe (mökkikaudella).

Aikuinen mies valittelee, kun nenästä valuu vettä ja haukotellessa silmät vuotaa. Kyllä täytyy lähteä testiin.

-ensin varataan aikaa sinne, sitten odotellaan sitä

-sitten odotellaan tuloksia

Näin onkin viikko vierähtänyt.

Samalla voi vielä olla hurskaana kuinka ” en halunnut ottaa sitä riskiä että tartutan työkavereitani tai asiakkaita”.

En asu suomessa, joten meillä on systeemi tämä. Jos joku sitä ihmettelee.

Teet siis miten vain se on aina jonkun mielestä väärin.

Vierailija
20/20 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sain flunssan 2-3 krt vuodessa. Korona-aikana en ole saanut lainkaan flunssaa. Luulen että monilla muillakin on sama tilanne kun pöpöille altistuu vähemmän ja hygieniasta pidetään superhyvää huolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme