Presidentti Sauli Niinistö jyri Tuomas Pöystin oikeuskansleriksi ohi valtiosääntöoikeuden professorin
https://demokraatti.fi/niinisto-puuttui-nimitykseen-hs-oikeuskansleriks…
Jos nyt miettii ihan mitä ansioita henkilöillä on, niin olisihan tuo valtiosääntöoikeuden professori ollut selkeästi Tuomas Pöystiä ansoituneempi.
Ja mainittakoon että Tuomas Pöysti on Sauli Niinistön henkilökohtainen tuttava.
Kommentit (30)
Mäntyniemen inisijä jupisi rupiset riiminsä, ja otti Tuomaksen.
Get over it.
Tätä keissiä on pitkästä aikaa viihdyttävä seurata. Tämähän on kuin jostain mafiaelokuvasta, aina löytyy suljetun oven takaa isompi capo. Venäjällä olisi jo monta tutkivaa journalistia pudonnut mystisesti ikkunasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomas Pöysti on oikeuskansleri, joka vastaa täysin niistä lakiesityksistä mitä hallitus antaa eduskunnan ja valiokuntien käsittelyyn. Jokainen esitys käy läpi oikeuskanslerin tarkastuksen. Silti viime syyskuussa hallituksen esitys rajojen pakkotestauksista ja karanteeneista meni läpi Pöystin seulasta, vaikka sitten PeV hylkäsi sen luokattoman huonona. Miksi Pöysti ei tehnyt työtään vaan päästi "luokattoman huonon" esityksen läpi? Onko Pöysti oikeasti tehtäviensä tasalla?
Päästikö tahallaan läpi?
Mä olen kanssa miettinyt jo pitkään tätä. Koska onhan se nyt hieman outoa että jatkuvasti tulee bumerangina takaisin mitä tahansa hallitus säätää. Itse asiassa taisi hesarissakin jo joku toimittaja tätä ihmetellä (vai oliko se joku paikallislehti? en muista), mutta kukaan ei siihen kommentoinut tai reagoinut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomas Pöysti on oikeuskansleri, joka vastaa täysin niistä lakiesityksistä mitä hallitus antaa eduskunnan ja valiokuntien käsittelyyn. Jokainen esitys käy läpi oikeuskanslerin tarkastuksen. Silti viime syyskuussa hallituksen esitys rajojen pakkotestauksista ja karanteeneista meni läpi Pöystin seulasta, vaikka sitten PeV hylkäsi sen luokattoman huonona. Miksi Pöysti ei tehnyt työtään vaan päästi "luokattoman huonon" esityksen läpi? Onko Pöysti oikeasti tehtäviensä tasalla?
Päästikö tahallaan läpi?
Mä olen kanssa miettinyt jo pitkään tätä. Koska onhan se nyt hieman outoa että jatkuvasti tulee bumerangina takaisin mitä tahansa hallitus säätää. Itse asiassa taisi hesarissakin jo joku toimittaja tätä ihmetellä (vai oliko se joku paikallislehti? en muista), mutta kukaan ei siihen kommentoinut tai reagoinut?
Jos Pöysti oikeuskanslerina tekisi työnsä kunnolla, ei hallituksen esityksiä palautettaisi vaan ne menisivät heittämällä läpi valiokunnista. Ei hallituksessa ole juristeja kuin yksi, eli Anna-Maja Henriksson. Kyllä Marinin ja muiden pitäisi voida luottaa että oikeusasiantuntijat tekevät työnsä ennen kuin esitykset annetaan käsiteltäväksi. Mikseivät tee työtään??
Kokoomuksen myyrä siellä oikeuskanslerina.
Valtiosääntöoikeuden proffa ei kelvannut, oli varmaan liian pätevä.
jospa ei noussut kun oli ressa ja tietyt puolueet hallituksessa. voi soitella sitten suoraan niin ei tarvitse kannella muiden puolueen tekosista..?
kun möyrii niin taka-historiasta alkaa löytymään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sannan kuuluisi nyt viimeistään erota!
No miten hellllvetissä sinä saat taas tämänkin Sannan syyksi?? Päinvastoin: Pöystin törttöilyt puhdistavat hallituksen tekemisiä koska Pöysti on tärkein tekijä joka on antanut huonoja neuvoja hallituksen lainsäädäntöön.
Oppositiopressan, nimittäjänsä, hykerrellessä tyytyväisenä.
Ei sellaista verbiä ole kuin jyri. Se on etunimi, hitto soikoon. Opettele ap suomea
Maan tapa.