Ei tullut musta sit kuukupin käyttäjää:(
Vaikka asiasta kerkesin tosissaan jo innostumaan.
Laitoin muutamaa päivää ennen kuukautisten alkua ekan kerran paikoilleen. sainkin tosi helposti laitettua. Ei ollut yhtään niin vaikeeta kun olin kuvitellut.
Kuppi oli paikoilaan (tietty putsasin välillä) sen pari päivää ennen menkkoja ja kun menkat alkoi huomasin ongelman. Eli kuppi vuotaa. Koko ajan pitäis olla vähintään pikkuhousunsuoja paikoillaan. Monta kertaa olen yrittänyt kuppia uudelleen laittaa mutta aina sama juttu.
En tiedä mitä teen väärin vai onko mulla sit vaan niin iso toosa että on toi koko2 liian pieni:) siihen en kyllä usko koska olen kyllä jumpannut lihakset kuntoon synnyttysten jälkeen.
kai sitä vielä tarvii kokeilla jos sen paikoilleen kunnolla saisin.....
Kommentit (24)
Se aiheutti supistuksia (?) vaikka edellisestä synnytyksestä oli jo yli vuosi aikaa. Ja lantionpohjalihaksetkin ok kunnossa jumppaamalla. Ei voinut yhtään kyykistellä tms, heti alkoi paikkoja pakottaa... Lapsikin oli tosin yli viisikiloinen, ehkä kokeilen muutaman vuoden päästä uudestaan. Harmi, muuten oli kyllä ihan kätevä.
ja käytän sidettä tuplavarmistuksena, koska istumasta ylösnoustessa kuppi voi siirtyä silleen että vuotaa yli. Mut muuten se on minusta mukava ja niukempina päivinä sen voi unohtaa.
Värkkikin oli kipeänä kaikesta siitä kaivelusta ja vääntelystä + sitten vielä sen älläötyksen keittäminen... Oma kattila sille kyllä mutta silti aika yök.
Toisen tyhjennyskerran jälkeen ei enää tee mieli laittaa sitä takaisin.
Syyni kupittomuuteen on kuitenkin sen aiheuttama hirveä olo. En pysty edes kirjaa lukemaan, jos on kuppi paikoillaan, ellen sitten vedä tosi paljon jotain buranaa. Epäilen, että kohdunsuuni on niin herkkä, että paine jotenkin ärsyttää sitä.
Tosin tuollainen hirveä olo on yleensä kuukautisten alussa muutenkin, mutta jos siinä vaiheessa, kun se on jo loppunut, laitan kupin, alkaa kyseinen karmea olo melkein välittömästi uudestaan ja loppuu parissa minuutissa pois ottamisen jälkeen.
Ottaa kyllä päähän ihan mielettömästi, kun pitää olla näin vammainen. >:( Kuppi olisi niin kätevä ja ekologinenkin.
kokeillut ehkäisyrengasta? Sekin voi niukentaa vuotoa, ja siitä saa vähemmän&tasaisemmin hormoneja kuin pillereistä, ei tule mitään äkillistä hormonipiikkiä niin ei ehkä aiheuttaisi migreeniä