Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tullut musta sit kuukupin käyttäjää:(

Vierailija
07.08.2008 |

Vaikka asiasta kerkesin tosissaan jo innostumaan.

Laitoin muutamaa päivää ennen kuukautisten alkua ekan kerran paikoilleen. sainkin tosi helposti laitettua. Ei ollut yhtään niin vaikeeta kun olin kuvitellut.

Kuppi oli paikoilaan (tietty putsasin välillä) sen pari päivää ennen menkkoja ja kun menkat alkoi huomasin ongelman. Eli kuppi vuotaa. Koko ajan pitäis olla vähintään pikkuhousunsuoja paikoillaan. Monta kertaa olen yrittänyt kuppia uudelleen laittaa mutta aina sama juttu.

En tiedä mitä teen väärin vai onko mulla sit vaan niin iso toosa että on toi koko2 liian pieni:) siihen en kyllä usko koska olen kyllä jumpannut lihakset kuntoon synnyttysten jälkeen.

kai sitä vielä tarvii kokeilla jos sen paikoilleen kunnolla saisin.....

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ekaa päivää vuodan niin runsaasti, että tulee helposti yli, jos en tyhjää parin tunnin välein ja ekana yönä tulvii ihan varmasti. Runsasta vuotoa kestää kuitenkin onneksi max 2 pv ja sen jälkeen koko menkat voi unohtaa, kun tyhjään kupin vain aamuin ja illoin. En vaihtaisi enää pois!

Vierailija
2/24 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ekaa päivää vuodan niin runsaasti, että tulee helposti yli, jos en tyhjää parin tunnin välein ja ekana yönä tulvii ihan varmasti. Runsasta vuotoa kestää kuitenkin onneksi max 2 pv ja sen jälkeen koko menkat voi unohtaa, kun tyhjään kupin vain aamuin ja illoin. En vaihtaisi enää pois!

Ensimmäset 2 päivää minunkin on tyhjennettävä kuppia parin tunnin välein, illalla kun menen nukkumaan 23-24 maissa tyhjennän, herään kerran yöllä tyhjentämään (herään itsestään siihen!) ja heti aamulla 7 aikoihin.

Varsinkin viimeisinä n. 3 päivänä kuppi on ihan ehdottoman hyvä, kun tarvitsee tyhjentää vain aamuin illoin, voi ihan unohtaa menkat (kivutkin kun ovat vain 3 ensimmäisenä päivänä).

Ap:lle minäkin ehdottaisin että kokeilisit vielä, oikeasti se ei voi vuotaa jos se on oikeassa paikassa eikä vuoto mene reunan yli (kuten minulla joskus tapahtuu...).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on helpompaa pudottaa käytetty tampooni pyttyyn ja ottaa uusi puhdas. Ja tampoonista tuntee koska se pitää vaihtaa ettei vuoda, kuukupista ei.

Vierailija
4/24 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyntiä lääkärillä. Kiertoa voidaan pitää säännöllisenä myös muilla konsteilla, esim Terolutilla tai Primolutilla. Syöt sitä kiertopäivät 15-24 ja vuoto tulee muutaman päivän viiveellä. Tämä pitää kropan käynnissä, iisimpi kuin pillerit ja migreenin kanssa ei ollenkaan niin paha. Ei ehdi se limakalvo paksuuntua liiaksi harvan vuotovälin vuoksi.

Vierailija
5/24 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on helpompaa pudottaa käytetty tampooni pyttyyn ja ottaa uusi puhdas. Ja tampoonista tuntee koska se pitää vaihtaa ettei vuoda, kuukupista ei.

Paskasta se pytty ennen tukkeuttu, kuin tampponista. 21 vuotta oon pyttyyn heittänyt eikä kertaakaan oo tukkoon mennyt.

Kuukuppi on ihan hyvä, mutta tosiaan sen asettelu ei oo kivaa kuin kotona. Yleensä siis laitan siteen ja kupin. Sitten, kun tulvii yli niin nappaan kupin pois. Onneks tätä tapahtuu vain parina ekapäivänä

Vierailija
6/24 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuei vai saa laittaa pyttyyn...ei se tartte kun yhden kerran mennäkseen tukkoon. Mutta kun ei piittaa niin ei...

Vierailija
7/24 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

runsaisiin menkkoihin. Mulla on myös melko runsaat. Mä joudun tyhjentämään kuppia n. 4h välein runsaimmillaan, ja se on kyllä aivan täynnä silloin. Ohivuotoja on runsaina päivinä, vaikka kuppi olisi juuri asennettu. Käytän tuolloin pikkuhousunsuojia tai yöllä sidettä varmistuksena. Ekologisempaa se kai silti on, ei ihan niin isoja sidevuoria tule. Jos osuu työpäivä 2. tai 3. päivään, käytän tamponia. Töissä en tykkää tyhjennellä kuppia.

Vierailija
8/24 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautiset niukentuneet olemattomiksi Nuvaringin käytön jälkeen.

Vierailija
9/24 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus onnistunut työntämään sen sisääni niin, että se on jäänyt lyttyyn ja silloin se vuotaa varmasti. Minä kokeilen aina asennuksen jälkeen, että kuppi on auki ja kohdunsuu on sen sisäpuolella.

Vierailija
10/24 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella runsaat kuukautiset joten sitä täytyy tyhjentää väh. 4 tunnin välein. Oli kamalaa suttaamista mielestäni.

Värkkikin oli kipeänä kaikesta siitä kaivelusta ja vääntelystä + sitten vielä sen älläötyksen keittäminen... Oma kattila sille kyllä mutta silti aika yök.

Koeta uudelleen ihmeessä jos vaan paikat kestää ja muuten tykkäät siitä. Minulla se oli virheostos.

Vierailija
11/24 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppeihin mahtuu yleensä 20 ml, joten vuodat vuorokaudessa huomattavasti enemmän kuin keskivertonainen koko kuukautisten aikana. Lääkäri osaisi varmaan auttaa tuossa asiassa. Minulla on normaalit kuukautiset ja tyhjennän kuppini kaksi kertaa päivässä eikä se koskaan ole edes puolillaan.

Tamponeita ei kannata pudottaa pönttöön, ettei mene putket tukkoon, oikea paikka käytetyille on roskis kuten siteillekin.

Minulla on todella runsaat kuukautiset joten sitä täytyy tyhjentää väh. 4 tunnin välein. Oli kamalaa suttaamista mielestäni.

Vierailija
12/24 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee pytty aika helposti tukkoon tamponeista. Siinä on sitten mukava kattella vieressä kun putkimies tonkii tamponituketta pois : )

[iMielestäni on helpompaa pudottaa käytetty tampooni pyttyyn ja ottaa uusi puhdas. Ja tampoonista tuntee koska se pitää vaihtaa ettei vuoda, kuukupista ei.

[/quote]

Vierailija
13/24 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöräyttänyt pari kertaa ympäri niin ku ohjeessa sanotaan.

2 kirjoittaja: kuinka syvälle sä sen oikein laitat? siis ku mun ohjeessa lukee näin kuukautiskuppi asennetaan alas emättimeen toisin kuin tamppooni. Olenkohan mä sit laittanut sen liian alas? olen vaan ajatellut että on oikeassa kohdass kun ei tunnu ollenkaan ja kumminkin emättimessä sisällä on:)

t ap

Vierailija
14/24 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vielä opettelen sitä parasta keinoa jolla varmistaa kupin täydellinen aukeaminen. Oletko lueskellut kuukuppikunta.net -sivuja? Sieltä varmasti löytyy vinkkejä moniin ongelmiin.

Älä luovuta vielä!

Vierailija
15/24 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on paljon ällömpää joutua räpläämään verisiä, haisevia siteitä tai tamponeja. Kuppi on siisti, ei tunnu ja helppo puhdistaa. Ei ällötä kattilassa keittelykään kun en sitä sinne tietenkään verisenä laita vaan ensin pesen hanan alla. Eikä tarvitse kantaa mitään siteitä koskaan mukana, voin lähteä matkalle/kaupungille/minne vaan ja kuppi riittää. Ei ole ongelmaa jos vieraskylässä ei olekaan vessassa roskista minne sen käytetyn siteen laittaisi (ja tamponeita ei todellakaan saa laittaa vessanpönttöön!).

Kuppia tarvitsee tyhjentää paljon harvemmin kuin mitä siteitä pitäisi vaihtaa, voin pitää vaikka kuinka ohuita ja valkoisia vaatteita, mikä ei siteiden kanssa onnistunut. Voin saunoa porukalla, uida jne. Eli todellakin tykkään kupista, loistavin keksintö mitä on olemassa.

Paikalleen se menee yleensä helposti, samoin tulee ulos. Joskus en tahdo saada otetta ja joudun muutaman sekunnin räpeltämään ennen kuin saan kunnolla kiinni siitä. Suosittelen vielä harjoittelemaan, minulla kuppi on vuotanut ohi vain kerran, ja silloin ihan vähän. En enää muuhun suojaan vaihtaisi. Ihanaa kun voin nukkua menkkojenkin aikaan alasti.

Vierailija
16/24 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kirjoittaja: kuinka syvälle sä sen oikein laitat? siis ku mun ohjeessa lukee näin kuukautiskuppi asennetaan alas emättimeen toisin kuin tamppooni. Olenkohan mä sit laittanut sen liian alas? olen vaan ajatellut että on oikeassa kohdass kun ei tunnu ollenkaan ja kumminkin emättimessä sisällä on:)

t ap

En minä omaani mitenkään erityisen syvälle laita, pohja tuntuu melkein heti emättimen suulla. Minulla on Diva, joka on kupeista pisin. Seuraava kuppini tulee olemaan lyhyempi eli varmaankin Moon Cup. Minulle tuo Diva on melko pitkä, joten sen yläreuna on melko ylhäällä. Kuppi kannattaa laittaa niin, ettei se tunnu eikä se paina emättimen suuta.

Asentaessasi kuppia kannattaa varovasti puhtaalla sormella tarkastaa että kuppi on auki ja kohdunsuu jää sen sisäpuolelle. Minä olen joskus epähuomiossa laittanut litteänä olevan kupin paikalleen (minulla se menee kohdunsuulle asti ja kuppi jäi sen taakse/alle), kokeillut vain pohjaa ja sitten on tullut ohivuoto. Pois ottaessani olen sitten huomannut, että kuppi on ollut litteä. Harjoittelua kupin käyttäminen vaatii ja oman anatomian huomioimista.

Vierailija
17/24 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nimittäin aivan JÄRKYTTÄVÄN runsaat kuukautiset. Joudun 2 tunnin välein tyhjäämään kuppia, muuten tulee yli niin että lorisee.

Vierailija
18/24 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nimittäin aivan JÄRKYTTÄVÄN runsaat kuukautiset. Joudun 2 tunnin välein tyhjäämään kuppia, muuten tulee yli niin että lorisee. Joudun toki tamponiakin vaihtamaan tosi usein, mutta jotenkin koen sen helpommaksi kuin olla kuppia jatkuvasti räpeltämässä.

Vierailija
19/24 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika kamalalle, kannattaisi käydä lääkärissä (jos et ole jo käynyt) että asialle voitaisiin tehdä jotain. Tuollainen ei oikein kuulosta normaalille, eikä mukavalle nyt ainakaan.

T:8, jolla onneksi suht niukat menkat, yleensä voisin pitää kuppia paikallaan 24h, mutta tyhjennän sen silti kaksi kertaa päivässä. Aamulla saattaa olla jopa tyhjä kun yön aikana ei ole valunut mitään ulos makuuasennosta johtuen

Mulla on nimittäin aivan JÄRKYTTÄVÄN runsaat kuukautiset. Joudun 2 tunnin välein tyhjäämään kuppia, muuten tulee yli niin että lorisee. Joudun toki tamponiakin vaihtamaan tosi usein, mutta jotenkin koen sen helpommaksi kuin olla kuppia jatkuvasti räpeltämässä.

Vierailija
20/24 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lääkärissä mutta runsas vuotoni johtuu pitkästä kierrosta jolloin kalvo paksuuntuu enemmän kun normaalin kierron aikana joten silloin vuotoakin seuraa enemmän.

Hoitona olisi pillerit mutta kun migreeniä kärsivänä olen koettanut useita merkkejä niiden minulle sopimatta.

Joten nyt vaan sitten vuodan enemmän mutta harvemmin kun muut.

Olen juu miettinyt tuota että koskahan menee pytty tukkoon mutta meillä on vielä tuollainen vanhan ajan vain suurihuuhtelu pytty ja olen kuullut että ne eivät menisi tukkoon niin helposti kun nuo vettä säästävät tai pikku ja isohuuhtelut samassa pytyt. Toivossa sopii elää...

Kyllä meittin mies sitten sen tukoksen hoitaa ettei aivan vierasta tarvi pyytää :0)

Usein silti toiminkin niin että ne alku ja loppupäivien tamppoonit jotka eivät ole niin verisiä laitan roskikseen mutta siinä välillä tulevat aivan täpöt ja verta tihkuvat olen kyllä pudottanut pyttyyn.

Voipi olla että vielä joskus innostun kuppia koettamaan kun sellainen kerran on mutta toistaiseksi ei vielä innosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme