Paketti Kiinasta saapunut 24.3.Helsingin lentokentälle
Edelleenkään ei ole liikkunut sieltä mihinkään. Tai ainakaan ei ole uutta päivitystä. Jos se tulee muutamassa päivässä Kiinasta Suomeen, niin miten pitkään voi kestää että se liikkuu Suomen sisällä sen 300km?
Kommentit (13)
Malmin kenttä on suljettu, joten varmaan siksi ei liiku minnekään.
voi kestää kolmekin viikkoa suomen puolella..
Kiinapaketit tuntuu Suomessa liikkuvan hitaampaa kuin täältä tilatut. Vois siellä kuitenkin ajatella että sisällä on maksamani tuote ja toivon sen olevan perillä yhtä nopeaa kuin Suomen sisällä liikkuva posti.
Ei tarvi rangaista siitä etten osta samaa tuotetta triplahinnalla täältä ryöstömaasta.
Voi apua! Lapset odottavat tilaamiaan juttuja ja minä hölmö menin sanomaan ettei sillä enää kauaa voi kestää. Nyt on ollut pitkät 6 päivää sitten... Ei ole itse tullut tilailtua Kiinasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jäänyt tulliin? xD
Kai sieltä joku ilmoitus pitäisi tulla? Ne tullimaksut ei tuossa 18€:n paketissa montaa euroa ole, mutta tarvittaisiin se paketti sieltä vaan nopeasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäänyt tulliin? xD
Kai sieltä joku ilmoitus pitäisi tulla? Ne tullimaksut ei tuossa 18€:n paketissa montaa euroa ole, mutta tarvittaisiin se paketti sieltä vaan nopeasti.
Ap
Kyllä pitäisi soitto tulla ja kysyvät vain, että "saako" katsoa jne. Ei sen kummempaa, sen jälkeen laittavat sen tulemaan perille. :D
Minulle lahetti mieheni USAsta kiireellisia ja tarpeellisia papereita Expressina. Tarkoittaa taalla sita etta kannetaan heti kotiin. Suomen posti ei ollut sellaista koskaan nahnyt eika tiennyt miten sen kanssa toimitaan. Ratkaisu: ei tehda mitaan vaan annetaan sen lojua postissa. Thank you very little.
Oma paketti tullut kotikaupunkini lajittelukeskukseen 5 päivää sitten. Sinne se onkin sitten jämähtänyt. Taitaa toisaan olla, että näitä kiinapaketteja tarkoituksellisesti pitävät säilössä.
Pakettisi ei ole vielä Suomessa. Kiinalaisilla myyjillä on tapana lähettää valitsemalleen kuljetusyhtiölle tiedot lähetyksen päämäärämaasta samalla kun tekevät vasta lähtöselvitystä. Kuljetusyhtiö taas lähettää tiedon Helsingin kansainvälisen postin terminaaliin, ja samalla lähettää ilmoituksen vastanottajalle paketin saapumisesta. Monikaan kiinalaisista myyjistä ei osaa englantia, joten kaikenlaiset väärinkäsitykset ovat tavallisia.
Paketit viipyvät matkalla Kiinasta Suomeen nelisen viikkoa, joskus pidemmänkin aikaa. Minulla kesti viime vuoden puolella jonkin pikkutavaran tulo Suomeen yli viisi viikkoa, kun kiinalainen myyjä ei ollut postittanut sitä viikkoon kuljetusyhtiölle. Minullekin on käynyt näin monta kertaa. Muistaakseni ilmoituksessa on pienellä präntillä, että kyse on ennakkoilmoituksesta.
Kiinapaketit saattavat olla pitkäänkin lentokentällä, tulli saattaa olla kiinnostunut niistä. Keskimäärin viikon päivät kuitenkin ovat tullin hallussa, ennen kuin niiden jakelu postin kautta aloitetaan.
Syy saattaa puhtaasti olla määrä.
Jos tilasivat Batman-kamaa, ne lentävät Helsingistä itse, mutta kaikuluotain on saattanut mennä vähän sekaisin turbulenssissa.
Parikin viikkoa...