onko teillä ollut lapsilla meiaa tukehtua tilanteita?
ja minkä ikäinen lapis on ollut kyseessä? mihin meinannut tukehtua?
meillä on monesti ruokaan meinannut ja eilen sellaiseen tarraan jonka oli repinyt uudesta kengästä irti.. lapsi 8kk
tulee vaan niin hono olo tollaisista aina ja menee yö unet miettiessä..
Kommentit (8)
mutta eipä siinä mikään eilenkään oikein auttanut kun toinen kakoo ja oksentaa ja tarra jumissa kurkussa.. ei auttanut mitkään konstit.. lähdimme jo juoksemaan autolle kun ajattelin että nyt sairaalaan. [asume sairaalan vieressä] ja kun pääsimme autolle oksensi uudestaan ja tarra isrtosi.. eli oli mennyt ruokatorvee ..ei kuitenkaan henkitorveen. silti ei saanut hengitettyä kunnolla.
t:Ap
Hieman kyllä huvitti jälkikäteen kun lapsi meinasi tukehtua jopa pipariin.
ja tilanteita on todellakin ollut! Ja kun siihen lisää vielä oksennusherkkyyden eli hän tyhjentää sitten vatsansa sisällön heti jos jotain jää kurkkuun, tilanteet vielä pahenee.
Aloitti päivähoidon ja korostin että ruoka on oltava tosi pienittyä tai oksennuksia saa pestä.
Ja aina toi muksu jostain jotain löytää, kaikesta huolehtimisesta huolimatta.
ja ne on aina yhtä kauheita. Meidän pojalla lienee jotenkin ahtaat paikat. Mä vielä nykyisinkin pilkon ruuat tosi pieniksi, ettei vaan jää kurkkuun. Ikää on nyt 3v. Pahin " tukehtumisaika" oli 1-2 vuotiaana. Millon kurkussa oli banaani, makkara, jopa makkara leivän päältä tai juusto. Me ei meinattu uskaltaa antaa sille mitään kokonaisena käteen, kun aina oli pala kurkussa. Nykyisinkin mä kyttään koko ajan, kun se syö jotain, ettei vaan tukehu.
Harvoin puutun virheisiin, mutta sun kirjoitus on niitä täynnä. Hauskaa lukea!
Se rauhoitti minua. 16 tuntia opetusta. Ja meillä käytiin läpi sekä vauvan, että leikki-ikäisen elvytys myös.