Mun lähihoitajaksi opiskeleva 16-vuotias sai kesätöitä!
Että sanokaa mitä sanotte, kyllä se lähihoitajaksi opiskelu vaan kannattaa.
Ja siis ihan alaltaan sai töitä.
Kommentit (67)
Töitä on, kun vain jaksaa alalla. Kesätöihin revitään joissain jo ensimmäisen vuoden opiskelijoita.
Kyllä, aivan mahtava juttu. Mä oon jotenkin niin iloinen sen lapsen puolesta. Yläaste oli yhtä tervanjuontia ja nyt koulu sujuu, on motivoinut ja ilmeisesti muutkin sen huomaa, kun sai harjoittelupaikaltaan kesätöitä.
No siis toki jos pääasia on että on töitä, palkasta ja työn raskaudesta viis.
Hienoa, onnea vaan teinille, opiskelu kannattaa aina. Aina parempi jos saa olla töissä kuin norkoilla himassa. Ja tuon ikäisellä ehtii matkan varrella ammattikin vaihtua tai opiskelu jatkua kun tulee uusia ajatuksia ja päämääriä. Jotenkin tälläista vanhaa käpyä lämmittää seurata nuorten touhuja, se antaa jotenkin kokemusta elämän jatkumisesta ja toiveikkuutta. Omat nuoret ja heidän kaverinsa ovat myös hyvin elämän syrjässä kiinni, ovat vanhempia kuin tuo teidän. Kaikkea hyvää vaan elämän eri käänteisiin teille..
Joo, sen huomaa. Mun 17-vuotias kauppiksessa opiskeleva poika ei saa töitä. Lähihoitajaopiskelijoille on vaikka kuinka monta paikkaa auki mutta ei oikein muita hommia ole nyt koronan takia.
Kiva kun lapsesi sai töitä. Ois kiva kun omallekin löytyisi vaikka keikkaa. Sais kokemusta ja oppisi mistä raha tulee
Suomessakin näköjään käytetään lapsityövoimaa.
Kiitos vitonen ihanasta viestistä, mulla tuli ihan tippa linssiin ja muutenkin nyt on niin hyvä mieli!
-ap
Onnittelut teille ap. Olipa kiva lukea, että nuori on löytänyt oman alansa. Tulee tekemään hyvin tärkeää työtä.
Itselläni on lähipiirissä kaksi nuorta, jotka menivät lukion sijaan ammattikouluun. 3v opiskelua, kummallakin sen jälkeen heti työpaikka, ja kumpikin asui omillaan jo 18v ikäisenä. Kyllä nuoret pärjää.
Hah, meidän perällä jopa parantuva nisti saisi lähihoitajan sijaisuuden. Ihan oikeasti, se on surullista. Onneksi on opiskelijoita.
Siis mitä, 16-vuotias opiskelee? Eihän tuo ole mahdollista. Missä lukio?
Ei kai kukaan ketään suoraan peruskoulusta ota itseään hoitamaan?
Tosi hieno homma, onnittelut tytölle! Mahtavaa, kun nuoret pääsevät nopeasti työnsyrjästä kiinni. Työnantajat arvostavat sitä, että hyvissä ajoin on opittu työntekemisen taito. Urasuunnitelmia, lisäkoulutusta ja alanvaihtoa ehtii tuon ikäinen miettiä vielä monta kertaa.
Onnea, työ ei tuolla alalla heti lopu. Toivottavasti on kiva työpaikka
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vitonen ihanasta viestistä, mulla tuli ihan tippa linssiin ja muutenkin nyt on niin hyvä mieli!
-ap
Olepa hyvä vaan, positiivisiin asioihin on mukava ottaa kantaa ja onnitella vaikka tuntematonta ihmistä kun on sen aika, omakin fiilis vaan paranee. Jopa näin miehenä tällainen piristää..
Olisi pieni ihme, jos EI saisi kesätöitä. Onnea joka tapauksessa työpaikasta. Toivottavasti on hyvä paikka, jotta into tehdä jatkuu.
Ei kai kukaan ole väittänyt, etteikö lähihoitajaksi opiskelu kannata, jos haluaa takuuvarman työn? Se on eri kysymys, että kannattaako jo alaikäisenä kouluttautua alalle, jossa palkka on pieni, vaihtuvuus valtavaa, arvostus olematonta, työ raskasta ja ajoittain jopa vaarallista ja etenemismahdollisuudet heikot.
Jos viihtyy, niin hienoa, mutta monet haluavat elämältään enemmän.
Onnea vaan kovasti. Ei käy silti kateeksi. Töitähän tässä maassa tiettyihin hommiin piisaa, mutta asia erikseen, että kuka jaksaa niiden pohjalle kestävän työuran rakentaa.
Aika moni 16-vuotias ei vielä tiedä mitä elämältään haluaa. Tuosta on kuitenkin hyvä jatkaa vaikka mihin, jos intoa riittää.
Onko todella niin, että lähihoitaja ei ole käynyt edes lukiota? Nyt kyllä meni kaikki arvostus.
Totta kai se kannattaa.