Olin yllättynyt, että netflixistä löytyy myös uskoville elokuvia
En edes olisi tutustunut netflixin tarjontaan, ellei tyttäreni olisi ostanut katseluaikaa. Meillä ei ole telkkaria enkä koskaan katso elokuvia, paitsi korkeintaan lasten elokuvia.
Oletteko te muut uskovat jo nähneet näitä hengellisiä leffoja: God's not dead ja miracles from heaven, saarnaajan tarina 1 ja 2?
Todella hyviä, itkin silmät päästäni kun katoin ton miracles from heaven, siinä ne tytöt on jopa samanikäisiä kuin minunkin tytöt.
Saarnaajan tarina on muuten hyvä, mutta ärsytti se saarnaajaa esittävä henkilö, mietin, oliko se saarnaaja oikeassakin elämässä yhtä itsekeskeinen ja tuntui että vaimo jäi sivuun eikä häntä arvostettu, niinkuin odotan, että uskova mies arvostaa ja rakastaa vaimoaan.
Ja tuo God's not dead, aivan loistava, minäkin tahdon todistaa uskostani, rohkeasti.
Suosittelen kaikille, myös uskottomille 🙂😊
Ja jos joku haluaa vinkata, mitä muuta hengellistä katsottavaa siellä ois, ni kiva kiitos!
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Paholaisen asianajaja (The Devil’s Advocate). Pääosissa Al Pacino, Keanu Reeves ja Charlize Theron.
Käsittelee turhamaisuuden ja ahdeuden syntiin lankeamista.
Miksi alapeukku?
Minusta Keanu Reeves tekee hyvän roolityön nuorena kunnianhimoisena asianajajana. Ja Al Pacino tekee taattua työtä. Hän on suorastaan pirullinen.
Vierailija kirjoitti:
Onko vauva av hyväksi uskovaiselle?
Kyllähän se jeessekin vietti aikaa juoppojen prostituotujen ym syntisten kanssa. Ja kuten kaikki tiedämme mammat ne nyt vasta jesseä tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä ja mieheni olemme päättäneet, että emme halua katsoa ohjelmia, jotka ei ole hyväksi, niin se ei tarkoita, että kaikki uskovat toimii samoin kuin me.
Miksi meidän pitäisi katsoa elokuvia, joissa näytetään pelkkää saastaa? Väkivaltaa on ihan oikeassakin elämässä, miksi haluaisin katsella sitä vielä erikseen elokuvan muodossa? Tai seksikohtauksia. Tai miksi se edes on huono juttu, jos uskova ei halua katsoa samoja ohjelmia, mitä uskottomat?
En tuomitse niitä jotka katsovat.
En usko että vastauksesi täyttää ihan kysymystä. Itse en ateistina halua katsoa vain elokuvia, jotka tukevat ateistista maailmankuvaani (toki olen myös valmis vaihtamaan maailmankuvaa, jos löytyy jotain joka osoittaa että kuva on väärä). En ole kiinnostunut väkivaltaista elokuvista, mutta kyllä niitä muitakin elokuvia löytyy, jos ei rajaa maailmaansa vain omia uskomuksia tukevaan materiaaliin.
Makuja on erilaisia. Jos tykkää katsoa tietyntyyppisiä elokuvia, niin miksipä ei. Puuduttavaa ja turhauttavaa se on katsoa jotain, mistä ei itse pidä. Omaa vapaa-aikaahan se on, ja kukin käyttää sen ajan niin kuin itse haluaa ja parhaaksi näkee. Ei siihen tarvita mitään perusteellisia perusteluita.
-eri
On k18-kamaa, mutta vaikuttava
The Passion of the Christ (suom. Kristuksen kärsimyskertomus)
Ohjaus: Mel Gibson
Sopii erinomaisesti hiljaiseen viikkoon, esim kiirastorstaina tai pitkänäperjantaina katseltavaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vauva av hyväksi uskovaiselle?
Kyllähän se jeessekin vietti aikaa juoppojen prostituotujen ym syntisten kanssa. Ja kuten kaikki tiedämme mammat ne nyt vasta jesseä tarvitsisi.
Arvelin kommentin jatkuvan "Kyllähän se jeessekin vietti aikaa av:lla.."
Mieli ei kehity, jos ei koskaan katsele vaikeita, vieraita tai haastavia aiheita käsitteleviä elokuvia. Niiden välttely tuntuu jotenkin pakonomaiselta, ikään kuin jokin oma turvallinen kupla puhkeaisi jos katsoisi "vääränlaista" tarjontaa. Mitä se sitten kertoo esimerkiksi uskosta, sitä sopii miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Mieli ei kehity, jos ei koskaan katsele vaikeita, vieraita tai haastavia aiheita käsitteleviä elokuvia. Niiden välttely tuntuu jotenkin pakonomaiselta, ikään kuin jokin oma turvallinen kupla puhkeaisi jos katsoisi "vääränlaista" tarjontaa. Mitä se sitten kertoo esimerkiksi uskosta, sitä sopii miettiä.
Mieltään voi kehittää niin paljon muullakin kuin vain elokuvien katselulla. En siis lähtisi vetelemään noin hätäisiä johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mammoille tekisi kyllä hyvää tulla uskoon.
Kyllä! Ja myös miehille 😊 Jeesus todellakin muuttaa ihmisen elämän, jopa itse ihmistä, sisäisesti.
Varsinkin homppimiehille Uskoon tuleminen tekee gutaa. Mutta toki sitä voi tulla myös Perttiin, Jaskaan, Taneliin, jne jne. Vaihtoehtoja on rajattomasti!
Noh noh, sä et vitsailis jos tietäisit miten ihana asia on tuntea Jeesus 😊❤️
Entä lentävä spagettihirviö, Buddha ja muut vastaavat? Viimeksi Jesse tarinoiden mukaan roikkui ristiin niputetuissa puissa n. 2000 v sitten... ei sitä moni henk. koht. tuntenut.
Sä et kyllä tiedä mitään. Jeesus nousi kuolleista. Kumoappa se.
Pitää pistää toi Miracles leffa tsiigaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia esim. Humella ja Spinozalla oli niin kovin kehittymätön mieli, kun elokuvia ei ollut edes keksitty heidän aikanaan.
Elokuvat eivät ole mitenkään välttämättömiä ihmisen henkiselle kehitykselle. Esim. minulle elokuvat ovat vain aivot narikkaan -viihdettä. Jos haluan käyttää aivojani, luen.
Muutenkin aika erikoista ajatella, että seksin ja väkivallan poistaminen elokuvalistalta tekisi ihmisen mielestä jotenkin erityisen rajoittuneen. Hyvän tarinan voi kertoa näyttämättä kumpaakaan. Parhaat ohjaajat itse asiassa kykenevät ilmaisemaan, että seksi tai väkivalta on tapahtunut, näyttämättä sitä lainkaan.
Monet kiinalaiset kung fu -leffat ovat muuten loistavia tässä suhteessa, esim. Hero. Väkivallasta on tehty kaunista, symbolista tanssia. Vahinko vaan että kaikki symboliikka ei länsimaiselle avaudu.
Vierailija kirjoitti:
Breaking Badiä suosittelen ap:lle.
Jessehän seikkailee tässäkin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia esim. Humella ja Spinozalla oli niin kovin kehittymätön mieli, kun elokuvia ei ollut edes keksitty heidän aikanaan.
Elokuvat eivät ole mitenkään välttämättömiä ihmisen henkiselle kehitykselle. Esim. minulle elokuvat ovat vain aivot narikkaan -viihdettä. Jos haluan käyttää aivojani, luen.
Muutenkin aika erikoista ajatella, että seksin ja väkivallan poistaminen elokuvalistalta tekisi ihmisen mielestä jotenkin erityisen rajoittuneen. Hyvän tarinan voi kertoa näyttämättä kumpaakaan. Parhaat ohjaajat itse asiassa kykenevät ilmaisemaan, että seksi tai väkivalta on tapahtunut, näyttämättä sitä lainkaan.
Monet kiinalaiset kung fu -leffat ovat muuten loistavia tässä suhteessa, esim. Hero. Väkivallasta on tehty kaunista, symbolista tanssia. Vahinko vaan että kaikki symboliikka ei länsimaiselle avaudu.
Kinukki leffoist kyl IP-man leffat todellaki kandee tsekkaa.
Vierailija kirjoitti:
Disney+:lla on ne uskovaiset vihannekset :O Meni meillä estolistalle.
Löytyy netflixistä kanssa. Ihana termi toi uskovaiset vihannekset =D
(AP:lle tiedoksi, löytyy netflixistä nimellä Vihannestarinat)
Ei ole mitenkään ihme että niitä löytyy netflixistä, halvalla saadaan täytettä valikoimaan, jossa hasbeenit jotka ovat hurahtaneet uskontoon tekevät puolivillaista näyttelijäntyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieltään voi kehittää niin paljon muullakin kuin vain elokuvien katselulla. En siis lähtisi vetelemään noin hätäisiä johtopäätöksiä.
Voi toki, mutta sama periaate pätee myös kirjallisuuteen ja mihin tahansa. Nyt vain satuttiin puhumaan elokuvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Ja myös miehille 😊 Jeesus todellakin muuttaa ihmisen elämän, jopa itse ihmistä, sisäisesti.
Jeesus on tie totuus ja elämä
Maxwelll kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin homppimiehille Uskoon tuleminen tekee gutaa. Mutta toki sitä voi tulla myös Perttiin, Jaskaan, Taneliin, jne jne. Vaihtoehtoja on rajattomasti!
Noh noh, sä et vitsailis jos tietäisit miten ihana asia on tuntea Jeesus 😊
Entä lentävä spagettihirviö, Buddha ja muut vastaavat? Viimeksi Jesse tarinoiden mukaan roikkui ristiin niputetuissa puissa n. 2000 v sitten... ei sitä moni henk. koht. tuntenut.
Sä et kyllä tiedä mitään. Jeesus nousi kuolleista. Kumoappa se.
Ei noussut. Kas noin, kumottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on tie totuus ja elämä
Jeesus on satuolento.
Hitchcock: Minä tunnustan
Murhaaja ripittäytyy papille ja tunnustaa synnin. Myöhemmin pappia itseään epäillään kyseisestä murhasta. Todellinen trilleri.