Luopukaa toivosta, korona jatkuu vielä pitkään.
Nyt rajoituksilla saadaan tartunnat laskemaan mutta ne puretaan taas liian aikaisin ja pääsevät taas nousemaan. Kesä onneksi tulee jolloin tartunnat luonnollisesti laskee. Rokotuksilla saadaan hetkellisesti aikaan se että tartunnat ei ole enää niin vakavia. Muuntoviruksista johtuen ja siitä että rokotukset tehoaa keskimäärin puoli vuotta syksyllä tilanne on taas päällä. Syksyn tullen tartunnat alkaa taas nousta kunnes olemme taas samassa tilanteessa kuin nyt.
Pitäisi saada tämä jojottelu loppumaan jota on ollut koko tämä aika. Kun saadaan tartunnat laskemaan niin olisi tärkeää että pitäisimme kokoajan pienemmät rajoitukset, maskit, ynnä muun sellaisen silti päällä. Rajatestauksia on syytä jatkaa kokoajan koska sieltä se aina tulee uudestaan, rajan takaa. Vaikka saisimme tilanteen täällä kuinka hyväksi.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi omalta kohdaltaan nakata pas kat ja pelata rulettia minkälaisen version saa taudista jos tartuttaa itsensä. Soisi näiden maskittomien flunssan toitottajien kuitenkin arvostavan toisten ihmisten terveyttä vaikka itse haluaisivatkin kuolla. Itselleni maskiton ihminen esim kaupassa on täysin pohjasakkaa jonka takia en suojatiellä vaivaudu jarruun koskemaan.
Pohjasakkaa on sekin joka esim käy kaupassa, jne...palveluntuottajat ovat luoneet mitä luovempia vaihtoehtoja siihen asiointiin. Käyttäkää niitä älkääkä maleksiko paikassa toiseen paheksumassa muita, kun ette ole itse yhtään parempia.
Linkki, missa kerrotaan, etta rokote vaikuttaa puoli vuotta!
Muuten, ei kai genderinkorjaushoitoja ole laitettu tauolle? Kaikki muut hoidot ja tutkimukset on lopetettu, mutta kai sentään tärkeintä?
Nuori lapsi ei voi odottaa vaan hoitoon on päästävä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi omalta kohdaltaan nakata pas kat ja pelata rulettia minkälaisen version saa taudista jos tartuttaa itsensä. Soisi näiden maskittomien flunssan toitottajien kuitenkin arvostavan toisten ihmisten terveyttä vaikka itse haluaisivatkin kuolla. Itselleni maskiton ihminen esim kaupassa on täysin pohjasakkaa jonka takia en suojatiellä vaivaudu jarruun koskemaan.
Pohjasakkaa on sekin joka esim käy kaupassa, jne...palveluntuottajat ovat luoneet mitä luovempia vaihtoehtoja siihen asiointiin. Käyttäkää niitä älkääkä maleksiko paikassa toiseen paheksumassa muita, kun ette ole itse yhtään parempia.
Mut ku ei meidän kauppa...
No, oletko soitanut ja kysynyt? Et.
Koronavirus on olemassa vielä pitkään mutta tämän vuoden aikana todennäköisesti saavutetaan samankaltainen tilanne kuin viime kesällä oli eli vähäntartuntoja ja vähän rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kielttettyä mennä metrolla sinne itiksen prismaan kun siellä on parempi valikoima. Muistinko varmasti tehdä aloituksen, jossa metrossa oli ainakin KUUSI joka EI käyttänyt maskia? Ja prismassa NELJÄ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos halutaan kokonaan tukahduttaa, rajat pitäisi vetää kiinni Uuden Seelannin malliin, eli kahden viikon karanteeni omaan laskuun hotellissa aina maahan tullessa. Ja tämä jatkuisi vuosia.
Minkälainen älämölö siitä syntyisi, kun nykyisetkin rajoitukset tuntuvat olevan aivan liikaa vaadittu pullamössösuomalaiselle?
Mutta miten Suomesta saataisiin saari?
Eiköhän suomessa ja uudessa seelannissa ole suunnilleen sama määrä rajanylityspaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä! Sillävälin kun muut kärsii koronan kanssa, maat jotka ovat valinneet tukahduttamisstrategian, elävät melko normaalia elämää ilman koronaa ja talous pyörii normaalisti.
Kumpaan joukkoon sinä haluat, että Suomi kuuluu? Uuden Seelannin, Kiinan, Taiwanin kerhoon vai Bolsonaron ja Ruotsin jengiin? Jos ensimmäiseen, käy kannattamassa aloitetta, joka ajaa Suomen strategian muutosta kohti tukahduttamista.
Suomi ei kuulu kumpaankaan joukkoon.
Olosuhteet ja elämän tapa on erilaisia kumpaankin suuntaan.
Minä veikkaan että ainoa keino on vaan alkaa elää rinnakkaiseloa viruksen kanssa.
En luovu. Oltiin eilenkin pilkillä Toivon kanssa. Kalasteltu yhdessä jo parikymmentä vuotta, miksi nyt pitäisi luopua?
Vierailija kirjoitti:
Minä veikkaan että ainoa keino on vaan alkaa elää rinnakkaiseloa viruksen kanssa.
Niin eli tukahduttaa kunnes on keksitty parempia rokotteita
Rinnakkaisviitteet (Biblia (1776))
Ps. 55:23 Heitä surus Herran päälle, hän sinusta murheen pitää, ja ei salli vanhurskaan olla kulkiana ijankaikkisesti. > Siirry
Sananl. 30:8 Väärä oppi ja valhe olkoon minusta kaukana: köyhyyttä ja rikkautta älä minulle anna; vaan anna minun saada määrätty osani ravinnosta. > Siirry
Matt. 6:25 Sentähden sanon minä teille: älkäät murehtiko henkenne tähden, mitä te syötte ja mitä te juotte, eikä ruumiinne tähden, millä te teitänne verhootte. Eikö henki enempi ole kuin ruoka? ja ruumis parempi kuin vaate? > Siirry
Matt. 6:26 Katsokaat taivaan lintuja, ei he kylvä eikä niitä, ei myös kokoa riiheen, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii heidät. Ettekö te paljoa enempi ole kuin he? > Siirry
Hebr. 13:5 Teidän menonne olkoon ilman ahneutta, ja tyytyvät niihin, mitkä teillä on; sillä hän on sanonut: en suinkaan minä sinua anna ylön, enkä ikänä sinua hylkää; > Siirry