Jos voittaisit lotossa 90 miljonaa euroa, mitä tekisit?
Itse varmaan maksaisin velat korkoineen ensin pois, varaisin hotellista huoneen viikoksi ja kävisin viikon päätteeksi kylpylässä, ja loput laittaisin säästötilille kunnes keksisin niille lopulta järkevää käyttöä.
Kommentit (1962)
lähtisin ...tuun täältä ituhippien korruptio maasta
Ostaisin oman kodin ja auton ja mökin. Ostaisin auton ja asunnon myös siskolleni ja äidilleni, jos he siihen suostuisivat. Veisin kaikki sukulaiset lomalle esim. Lappiin. Antaisin joka vuosi 1000 e eläinsuojeluyhdistykselle. Ottaisin ainakin 2 kissaa lisää, koska olisi rahaa hoitaa niitä. Tekisin omana vapaaehtoistyönäni eläinsuojelutyötä ja sponsoroisin vähävaraisten lasten harrastuksia.
Velat maksaisin pois. Myös koko lähipiirin velat. Puuttuvat asunnot myös ostaisin lähipiirille.
Kaupan kassoille jakaisin lahjat. Asunnottomille myös lahjoittaisin asuntoja.
Sitten tilaisin rempan kotiin. Huonekalut Viktor Ek autoon rempan ajaksi. Itse menisin sviittiin asumaan niin pitkäksi aikaa kuin tarvis. Voisin maksaa sviitin vaikka 10 vuodeksi. Siellä saisivat majoittua vieraat.
Vanhan auton huollattaisin ja maalauttaisin loisto kuntoon. En raaskisi heittää sitä pois.
Hemmottelu hoitoja ottaisin päivittäin. Pään hierontaa sekä joka ilta 1h rentoutusta ryhmässä.
Loput rahat pitäisin säästötilillä. Jakaisin samat summat joka pankkiin, talletus suojan vuoksi.
Mä ostaisin kaikki aikuisten joulukalenterit.
Jos voittaisin niin varmaan haluaisin miettiä asiaa rauhassa muutaman kuukauden.
Lahjoittaisin suurimman osan ihmisille, joita haluaisin auttaa. Itselleni ostaisin eutanasiapaketin Sveitsiin.
1. Velat veks
2. Asunto vanhempille ja sisustus ja kultaa lahjaksi maassa jossa ei pakoteta 3x vuodessa piikille
3. Terveystarkastukset yksityisellä
4. Hampaat kuntoon
5. Face lift ja uudet thissit
6. Oma koti sellaisessa maassa jossa ei pakoteta 3x vuodessa piikille
7. Oma kodin sisustus
8. Lahjoja ystäville
9. Ostan ihan sikana kultaa, koska raha menee pois käytöstä
10. OSTAN helevetisti vaatteita ja koruja ja muuta sellaista ja menen ensimmäistä kertaa elämässä kasvohoitoon ja jalkahoitoon
11. Syön joka päivä luomuruokaa
12. Autan nuoria yksinhuoltajaäitejä, koska olin itse sellainen
13. Ostan junan
14. Ostan lentokoneen
15. Ostan laivan
16. Ostan auton
17. Ostan KAIKKI Stockmannin joulukoristeet ja jaan näitä ilmaiseksi kadulla, että köyhien ei tarvitse ihailla 7.90 maksavia koristeita
En jaksa enempää...
Perustan yrityksen johon työllistän pitkäaikaistyöttömiä, nuoria jne.
Muuttaisin johonkin Tyynenmeren saarivaltioon, jossa ei ikinä tarvitsisi pelätä kymmenien tuhansien irakilaisten yhtäkkistä vyöryä.
Mutä tekisin, jos voittaisin 90 miljoonaa euroa?
Ottaisin älyttömästi velkaa ja sijoittaisin kaikki rahat, koska yleisin neuvo, minkä palstan sijoitusneroilta olen kuullut, on se, että velkoja ei kannata maksaa pois, koska sijoittamalla raha tuottaa paremmin.
Ensiksi itkisin varmaan helpotuksesta muutaman päivän. Sitten, kun rahat ovat tilillä, sanon itseni irti ja alan järjestellä elämääni, niin että saisin tehdä taidetta ja kirjoittaa. Oma paja ja myymälä Suomessa ja ehkä Italiassa. Lapsille ostaisin sellaiset kämpät kuin haluaisivat ja rahaa päälle. Antaisin niille, jotka ovat minua auttaneet, kun sitä tarvitsin. Muut saa haistaa…työssäkäyvänä ja ihan hyvällä palkallaan ei ole ollut varaa tiettyihin perusjuttuihin kuten itsensä hoitamiseen, laadukkaisiin vaatteisiin, silmälaseihin, hammaslääkäriin, kampaajaan jne. Nauttisi niistä. En mitään ylenpalttista, vaan ihan tarpeellista. Keksisin tavan auttaa niitä, jotka oikeasti tarvitsevat, mutta myöhemmin, kunhan olen ensin hoitanut itseäni kaikkien raskaiden vuosien jälkeen.
Kirjoittaisin ja julkaisisit kirjoja, missä paljastuu ihmisten paskat teot ja oman kotipaikkakunnan häikäilemätön vallankäyttö.
Ottaisin loparit ja haistattaisin pitkät Suomen sosialismille. Lähtisin siis maasta ja pyllistäisin rajalla.
Laitetaas päivän haaveilut tulille:
1. Palkkaisin lakimiehen ja henk.koht. kirjanpitäjän.
2. Omat, vanhempien ja sisarusten velat pois.
3. Lahjoittaisin merkittäviä summia vanhemmille ja sisaruksille perheineen.
4. Talo kotipaikkakunnalta.
5. Talo ulkopaikkakunnalta.
6. Lähtisin opiskelemaan taloudellisen turvan sallimana.
7. Uusi auto.
8. Uusia harrastusvälineitä.
9. Kustantaisin elossa olevalle isovanhemmalleni mahdollisimman mukavat oltavat.
10. Ulkomaanmatkoja ystävien kanssa.
11. Sijoituksia.
12. Lahjoittaisin katsomiini kohteisiin merkittäviä summia.
13. Aloittaisin uusia harrastuksia.
En tiedä keksisinkö välttämättä muuta.
Varmaan menisin opintojen valmistuttua johonkin omaa koulutusta vastaavaan osa-aika työhön.
Poistuisin oravanpyörästä ja jäisin omakustanteiselle varhaiseläkkeelle.
Varmistaisin, että omilla vanhemmilla ja vaimon kotiväellä olisi turvattu vanhuus.
Jeesaisin veljeäni tarvittaessa.
—-
Ostaisin kryptovaluuttoja, kuten Ethereumia, niin ensi vuonna minulla olisi 180 miljoonaa.
Ostaisin pari serverikeskusta ja estäisin sanojen "rokote" ja "rokotus" julkaisun netissä kaikilla maailman kielillä. Hankkikaa ihmiset parempaa tekemistä.
Hankkisin asunnon. Ei tarvitsisi enää miettiä mistä saisi työtä ja lopettaa keikkatyön mitä inhoan. Olen aina haaveillut jostain omasta yrityksestä, ehkä voisi olla sen aika. Haluaisin myös auttaa oikeasti vähävaraisia jollakin tapaa. Äidin velat maksaisin pois. Hemmottelisin ystäviäni kivoilla yllätyksillä.
Todennäköisesti tulisin hulluksi.
Kuinkas sattuikaan, että tällainen ketju osui silmääni, sillä vain vähän aikaa sitten mietin,
että mitä tekisin tuossa tilanteessa. Päädyin seuraavanlaiseen tulokseen:
- 80 miljoonaa sijoituksiin maailmanlaajuisesti
- 10 miljoonaa säästötilille
Sijoituksista saatavista tuotoista voisin jonkin sopivan summan vuosittain lahjoittaa
vaikkapa syöpätutkimuksiin tmv.