Jos voittaisit lotossa 90 miljonaa euroa, mitä tekisit?
Itse varmaan maksaisin velat korkoineen ensin pois, varaisin hotellista huoneen viikoksi ja kävisin viikon päätteeksi kylpylässä, ja loput laittaisin säästötilille kunnes keksisin niille lopulta järkevää käyttöä.
Kommentit (1962)
Suurentaisin penistäni ja pienentäisin korviani.
N54v kirjoitti:
Perustaisin yrityksen ja maksaisin hyvää palkkaa työntekijöille mutta max työaika olisi vain 25h viikossa. Palkka olisi kuitenkin niin paljon että sillä elää hyvin. Lomaa olisi 7vk vuodessa, lomakorvaus olisi tuplat normiin verrattuna ja yrityksen tuloksesta 1/3 menisi henkilöstön eläkerahastoon. Saattaisi olla hakijoita jonoksi saakka.😄
Voisin perustaa yrityksen, palkata työntekijöitä normipalkalla, ja sitten vähän myöhemmin hyvät työntekijät, jotka hoitavat työnsä huolella ja hyvin, saisivat kunnon palkankorotuksen😃 Erityisen kiva olisi korottaa hyvän siivoojan palkka firman parhaaksi palkaksi😊
Ottaisin loparit töistä. Omat ja rakkaiden velat maksaisin pois. Rakennuttaisin suuren kissatalon jossa eläinsairaala. Palkkaisin paljon henkilökuntaa hoitamaan kissoja ja muitakin eläimiä. Ostaisin haaveilemiani autoja. Antaisin hyväntekeväisyyteen suomalaisille lapsille, vanhuksille, sotaveteraaneille.
Antaisin siitä 10 miljoona Oulun yliopistolle, joka tarvitsisi sen summan kehittääksen vetyä auringonvalolla projektia.
Valtiollahan ei tuota summaa ole, kun rahat menee kaikkeen hömppään.
Ensi keväänä ainakin saisi joku firma hoitaa veneen pohjan laiton ja myrkkymaalauksen, ainakin jos sattuu tulemaan viileämpi ja sateisempi kevät!
Olen eläinrakas. Muuttaisin maalle, hankkisin sinne eläinlauman, kissoja koiria, hevonen, ehkä myös lampaita, vuohia, kanoja.
Ei täällä suomessa lotosta voi voittaa noin paljoa.
Olenkohan jo aiemmin tähän ketjuun vastannut, että irtisanoutuisin töistä? En jaksa tarkistaa. No nyt olen irtisanoutunut töistä ilman lottovottoa ja karenssia on vielä kaksi kuukautta lusimatta. Eikun reilu kuukausi, tämä aikahan menee nopeasti! Mutta tässä tilanteessa irtisanoutuisin TE-palveluista. Olen kyllä toistaiseksi saanut sieltä ihan hyvää asennetta ja palvelua, mutta silti.
Mökille etsisin teknisen isännöitsijän, joka ymmärtää talotekniikkaa ja jonka kanssa laadittaisiin pitkän ajan kunnostussuunnitelma. Ei täällä mikään ole rikki, mutta kaikki alkaa olla 20+ vanhaa ja haluaisin päivittää asioita 2000-luvulle ennen kuin esim. kaikki kodinkoneet hajoavat kerralla käsiin. Nytkään ei ole ollut rahasta kiinni, miehellä sitä on, mutta tarvittaisiin joku vetämään tätä projektia.
90 miljoonaa on niin iso raha että sillä pärjäisi vaikkei edes sijoittaisi. Mutta perustaisin silti sijoitusyhtiön ja kasaisin tylsän osinkosalkun. Lisäksi hilaisin itseni ADHD-kuntoutukseen. Siihen olisi nytkin varaa, mutta en ole saanut aikaiseksi (koska ADHD). Vaikka olisin mikä miljonääri, niin haluaisin saada silti arjen paremmin hallintaan.
Ehkä riehaantuisin ostamaan puolen hehtaarin merenrantatontin Espoon Suvisaaristosta. Tai valmiin merenrantatalon Lauttasaaren Katajaharjusta. Ehdin jo ensin kuvitella, että ei minun oikeastaan tee mieli mitään mihin ei nytkin jo olisi varaa, mutta alkoihan näitä mielitekoja tulla.
Ja ehkä hankkisin koiran ja käyttäisin rahaa ammattilaiseen, että oppisin olemaan sen kanssa. Tyttärellä on koira ja sitä kautta olen oppinut ymmärtämään, mikä niissä on se juttu. Ja samalla on myös tullut selväksi, että asiaa pitää opiskella, että osaa sen koiran kouluttaa niin että sen kanssa on mukava olla, kun kumpikin ymmärtää toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä suomessa lotosta voi voittaa noin paljoa.
Eurojackpotin korkein voittomäärä
Vierailija kirjoitti:
Lopettaisin vauva-palstailun ja keksisin parempaa tekemistä 90 millillä.
Tarvitaanko tosiaan 90 milliä, että keksisit yhtään mitään parempaa tekemistä? :D
Vierailija kirjoitti:
-Antaisin vanhemmilleni muutaman miljoonan ja pistäisin lapsilleni säästöön muutaman miljoonan
-Perustaisin yrityksen tai pari. Jotain ruoantekoon &/ ihmisten auttamiseen liittyvää.
-Muuttaisin Tampereelle tai Helsinkiin
-Ostaisin loma-asunnot parista maasta. Ehkä Englanti, Irlanti, Saksa tai Italia tms.
-Kävisin matkustelemassa ympäri maailmaa ja söisin hienoissa ravintoloissa
-Palkkaisin henkilökohtaisen kokin, trainerin, siivoojan
-Hankkisin hammasimplantit
"-Perustaisin yrityksen tai pari." siinä ei paljo 90miljoonaa suomessa riittäs pyörittään, just ekat verot ja eläkkeet sais maksettua
Vierailija kirjoitti:
N54v kirjoitti:
Perustaisin yrityksen ja maksaisin hyvää palkkaa työntekijöille mutta max työaika olisi vain 25h viikossa. Palkka olisi kuitenkin niin paljon että sillä elää hyvin. Lomaa olisi 7vk vuodessa, lomakorvaus olisi tuplat normiin verrattuna ja yrityksen tuloksesta 1/3 menisi henkilöstön eläkerahastoon. Saattaisi olla hakijoita jonoksi saakka.😄
Voisin perustaa yrityksen, palkata työntekijöitä normipalkalla, ja sitten vähän myöhemmin hyvät työntekijät, jotka hoitavat työnsä huolella ja hyvin, saisivat kunnon palkankorotuksen😃 Erityisen kiva olisi korottaa hyvän siivoojan palkka firman parhaaksi palkaksi😊
Siis joku haluaa yrittäjän elämän vaikka 90 miljoonaa on tilillä, ei taida olla paljo kokemusta noista hommista
Ostaisin jonkun vanhan talon tai kartanon, tilan, maatilan. Perustaisin vanhusten pelastusorganisaation ja vanhojen eläinten maanpäällisen paratiisin.
Ostaisin lapsille talvikengät.
Vierailija kirjoitti:
Antaisin kaikki ihmisten ja kulkukoirien kastroimiseen.
Kommentistasia päätellen voi kun aloittasit itsesäsi sen verran typerä komentti!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N54v kirjoitti:
Siis joku haluaa yrittäjän elämän vaikka 90 miljoonaa on tilillä, ei taida olla paljo kokemusta noista hommista
Eihän yrityksen omistajan tarvitse itse tehdä mitään, jos kaikkeen voi palkata jonkun.
Roope Ankkahan palkkasi Akun jopa murehtimaan tuntipalkalla, niin ei itse tarvinnut tehdä edes sitä😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin i d a r i h u o r i e n hallitsemasta Suomesta jonnekin todella kauas veroparatiisiin.
Katoppa peiliin,siellähän se on!
Joka toista haukkuu on itse.
Olen mies en voi olla idi uotti enkä huor. Naiset taas voivat olla -ja ovat- kumpaakin. Ja pointtihan oli että 'jos voittaisit 90 milliä'. En ole voittanut. Todistatte tyhmyytenne kun ette edes luettua ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin i d a r i h u o r i e n hallitsemasta Suomesta jonnekin todella kauas veroparatiisiin.
Voisit nyt jo muutttaa heippa..
Pistäkää hattu kiertämään ja kootkaa minulle tuo 90 milliä niin lähden heti. Lupaan.
-Antaisin vanhemmilleni muutaman miljoonan ja pistäisin lapsilleni säästöön muutaman miljoonan
-Perustaisin yrityksen tai pari. Jotain ruoantekoon &/ ihmisten auttamiseen liittyvää.
-Muuttaisin Tampereelle tai Helsinkiin
-Ostaisin loma-asunnot parista maasta. Ehkä Englanti, Irlanti, Saksa tai Italia tms.
-Kävisin matkustelemassa ympäri maailmaa ja söisin hienoissa ravintoloissa
-Palkkaisin henkilökohtaisen kokin, trainerin, siivoojan
-Hankkisin hammasimplantit