Jos voittaisit lotossa 90 miljonaa euroa, mitä tekisit?
Itse varmaan maksaisin velat korkoineen ensin pois, varaisin hotellista huoneen viikoksi ja kävisin viikon päätteeksi kylpylässä, ja loput laittaisin säästötilille kunnes keksisin niille lopulta järkevää käyttöä.
Kommentit (2134)
Lopettaisin työt (toisi jollekin toiselle työpaikan). Jäisin asumaan nykyiseen kotiin mutta ostaisin mökin järven rannalta (unelmani). Maksaisin tietysti asuntolainan pois. Lapsille ostaisin omat asunnot. Auttaisin vanhempiani ja mieheni vanhempia sekä taloudellisesti että käymällä heidän luonaan useammin. Matkustelisin. Antaisin hyväntekeväisyyteen ja tekisin vapaaehtoistyötä. Hoitaisin terveyttäni sillä olen kokenut lähiaikoina kuinka nopeasti elämä saattaa muuttua kun sairastuu. Toki sijoittaisin osan rahoista, koska tuotoilla voisin auttaa muita.
Maksaisin velat pois , laittaisin säästöön .
Tuon summan kuluttamiseen menis n.49 vuotta, kun laittais 5000 euroo menemään joka ainoa päivä. Eiköhän siinä ostamista keksis ja varmaan sais myös kavereita...
Alkaa olla kiire pistää kuponki vetämään.
Mulla on jo kaikkea, mutta palkkaisin enemmän apulaisia kotiin tekemään hommat ja jonkun "työnjohtajan" joka hoitaisi kaikkia tarvittavia juttuja. Lentäisin kotiin 1. luokassa tai vuokraisin yksityiskoneen.
Ja pääasiassa sitä omaa kotia ja elintilaa tietenkin parantelisin kaikin tavoin ja se kotihan ei tietenkään ole suomessa, koska 90 miljoonalla saa jo hienon oikeasti oman merenrantatalon ilman mitään taloyhtiöpaskaa isolla tontilla (tarkoittaa enemmän, kuin 10 hehtaaria) jostain oikeasta tropiikista ilman kiinteistöveroa tai varainsiirtomaksua.
Sitten ajelisin omalla rannalla sähkömopolla ja joisin kaljaa. Välillä kävisin uimassa ja kokki voi sitten soittaa ja ilmoittaa kun on ruoka-aika.
Saattaisin vaimon kanssa vielä käydä matkoillakin, mutta luultavasti aika vähän.
Ja ennen kaikkea: yrittäisin unohtaa suomalaisen negatiivisen elämänmenon, kun se ei oikein ole se minun juttu.
Maksaisin muutaman kilometrin lisää aitaa Venäjän rajalle.
Perustaisin yrityksen. Ihan sama vaikka ei tulisi isosti tuottoa mutta mukava jotain puuhastella. Yksi asiakas on jo valmiina, teen palkkioverokortilla. Saisin ehkä pari muuta ja sepä riittäisikin.
Vierailija kirjoitti:
En tekisi oikeastaan mitään muuta kuin nytkään. Ensimmäiseksi ostaisin vanhoihin lenkkitossuihini uudet kengännauhat. Täällä kylillä on urheiluliikkeen loppuunmyynti joten saa kaiketi edullisesti.
Lidlistä voisin hakea edullisen, kilon pakkauksen virolaista juustoa. Kerrankin voisin ostaa kotimaista tomaattia. Loput rahat antaisin muille, enemmän rahaa tarvitseville. Siinä se. Tarvitsisi vaan lotota, koska en ikinä osta arpoja tai lottoa.
Ymmärräthän, että tämä on anonyymi palsta. Täällä ei tarvi hyvesignaloida eikä teeskennellä jaloutta koska kukaan ei kuitenkaan tiedä kuka olet.
Vierailija kirjoitti:
Myisin asuntoni ensimmäiselle joka tulee katsomaan. Sitten rakennuttaisin hirsitalon veden äärelle ja ostaisin auton. Alkaisin omavaraiseksi.
Ja aivan kuin sattumalta algoritmi jossain toisaalla somessa nakkasi feediin myytävänä olevan hirsitalon järven rannalla.
Pitäisin ehkä 500 tuhatta se riittäisi minulle,loput lahjoittelisin pois tositarvitsioille.
Kaikille samaa sukua minun kanssani oleville ihmisille maksaisin kullekin miljoona euroa, ja sitten jäisi vielä 58 miljoonaa euroa itselleni.
Muutan Suomesta pois samantien 65v täällä saa luvan riittää minulle.
Kuten moni muukin, hankkisin asuinpaikan jostain, jossa ei kukaan ihan heti aidan takana metelöi. Ja aidat, ne rakennuttaisin maaomaisuuteni ympärille.
Pakko myöntää, että jonkinlaisen toisenkin asuinpaikan itselleni järjestäisin. Se olisi jossain toisaalla, jossa ei ole Suomen talvia.
Ihan joutilaaksi minusta ei ole ja näen työlläni merkittävän sisällön, joten sitä jatkaisin, mutta järjestäisin sille järkevät puitteet. Toisaalta, koska rahaa olisi, käyttäisin osan siihen, että onnistuisin järjestämään samaa muillekin.
Mitään ökyilyä en osaa kuvitella enkä kaipaa, mutta on paljon mahdollista, että ostaisin rahalla itselleni säännöllistä hyvinvointia olipa kyse sitten hieronnoista tai tarvittaessa yksityisistä lääkäripalveluista. En kaipaa kaapin täydeltä kenkiä ja vaatteitakaan, mutta nyt ostaisin sellaisia, joissa on laatua ja sitä myöten myös hintaa.
Koska rahaa olisi, tahtoisin suosia kaikissa toimissani sellaista toimintaa, joka lisää tasapuolista hyvinvointia pelkän kuluttamisen ja kolmannen maailman riiston sijaan. Hyväntekeväisyyteenkin varmasti irtoaisi, mutta ennen kaikkea tahtoisin jakaa osan säätiöimisen kautta.
En tekisi oikeastaan mitään muuta kuin nytkään. Ensimmäiseksi ostaisin vanhoihin lenkkitossuihini uudet kengännauhat. Täällä kylillä on urheiluliikkeen loppuunmyynti joten saa kaiketi edullisesti.
Lidlistä voisin hakea edullisen, kilon pakkauksen virolaista juustoa. Kerrankin voisin ostaa kotimaista tomaattia. Loput rahat antaisin muille, enemmän rahaa tarvitseville. Siinä se. Tarvitsisi vaan lotota, koska en ikinä osta arpoja tai lottoa.