kokemuksia brio zenit rattaista!
Olen miettinyt yhdistelmien ja matkarattaiden myyntiä.Tilalle pitäisi sitten hankkia kuomurattaat, joissa reilu 1v tyttöni voisi nukkua unet vielä mahd pari vuottakin. Haluaisin yhdistelmiä " kevyemmät" rattaat mutta silti niiden pitäisi olla ymp vuotiseen käyttöön sopivat ja muutenkin tukevat ja tilavat. olisikohan nuo brio zenitit hyvät? suositelkaa toki muitakin jos tulee mieleen.
kommenteista kiitollinen, marenki
Kommentit (4)
Mulla on kohta 1,5 v kokemus Brio Zenit rattaista. Tyttö oli 7 kk kun vaihdoimme, Brion kombit näihin. Musta ne on ketterät, mutta kuitenkin tilavat ja vakaat työntää. Ovat kapeat (55 cm), kevyet (10 kg) mutta kuitekin isompikin lapsi mahtuu kunnolla makuulleen. En joudu niitä kovin usein niitä kasaamaan, mutten ole kokenut kasaamista mitenkään hankalaksi. Jalkapeiton saa myös istuma-asennossa sopivalla korkeudelle. Mullakin tosin kesti tajuta miten, käsinojasta avataan yksi pehmusteen neppari ja siihen voi laittaa jalkapeiton nepparin kiinni. Vaikea selittää, mutta pyydä myyjää näyttämään.
Hyvät pelit. Suosittelen.
Meillä on Zenitit lähinnä piharattaina. Harvoin niitä kasailen tai nostelen autoon. Ja silloin ne on kyllä rasittavan painavat ja isot! Perusrattaina pihalla ja ulkona nukkumiseen ovat olleet kyllä mainiot. Itse ostin ne, koska sain todella halvalla melko uudet. Täysin uudet rattaat jos ostaisin, niin kääntyisin minäkin Timmyjen puoleen..
Olen tutkaillut eri malleja ja merkkejä. joudun aika paljon autoon pakkaamaan rattaita , joten brion zenitit kannattaa varmaan unohtaa. nyt mietin myös emmeljungan scootereita. mutta kiitos teille vastauksista!
marenki
myin alkuvuodesta pois n. ½-vuoden kokeilun jälkeen.
Ei niissä mitään suurempaa vikaa ollut.
Kyllästyin vain niiden turkasen hankalaan kokoamiseen ja kuomun siirtymiseen,joka aina vaikeutti kasaan laittamista.
Kiinteä turvakaari oli myös hankala,muodosti usein sellaisen pussin sedesuojan päälle kovemmalla sateella josta sitten valui vesi sisälle rattaisiin :(
Jalkatuki ei oikein tahtonut pysyä halutussa korkeudessaan.
Jalkapeite tuli aika ylös ja oli toki hyvä nukkuessa mut ei istuessa.
Zenitit ei myöskään mene ihan makuulle,mut rittävästi kuitenkin.
Zenitien jälkeen koeilin Carena Sprint rattaita,alkoivat hajota käsiin.
Nitisivät ja natisivat.
Jarrunystyrä lohkesi ja istuinkangas repesi niin et pohjavaneri alkoi näkyä sekä valjaiden solki murtui myös ja nää kaik alle ½ vuoden .
Takuun piikkiin korjaujkset toki meni,mut myin nekin pois (niin kauan kuin olivat vielä ehjät...)
Nyt meillä on Teutonian TIMMYT. Ja mitään vikaa ei ole ollut.
Suosittelen siis TiMMYJÄ. Ovat vissiin aika saman hintaiset kuin Zenitit.
Todella näppärät pelit. Harmittaa kun en alunperin yhdistelmien jälkeen ostanut noita.
Parhaiden tutustut noihin rattaisiin kaupassa.
Timmyistä ei ole kuin hyvää sanottavaa :=)