Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hemmettiä pitäisi tehdä kun en 4-kymppisenäkään tiedä miksi haluan isona?

Vierailija
29.03.2021 |

Olen kyllä työelämässä ollut lähes aina. Koulutuksena lukio ja ammattikoulututkinto, jolla ei työllisty.
Amk opiskelu tuntuu liian vaativalta elämäntilanteeseeni. Tällä hetkelläkin olen hanttihommissa, mitkä ei yhtään kiinnosta. Mikä koulutus olisi suht lyhyt ja työllistävä, paitsi lähihoitaja, siihen en ryhdy?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja, välinehuoltaja, kiinteistöhuolto

Vierailija
2/14 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo iso. Tuossa vaiheessa kannattaa vaan tehdä niitä hanttihommia puoliteholla ja saikuttaa mahdollisimman paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä se varmaan pitkälle korvien välissä on ihmisellä se rikkaus jos miettii mitä itse voisi kuvitella haluavansa ja siten myös siäistäää se että ehkä joku muukin voisi innostua.

Vierailija
4/14 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes sillä ”järkevällä” koulutuksella ei pääse automaationa ”kivoihin” töihin. Nuoremmat painaa ohi edestä ja takaa työelämä lähtökohtaisesti suosii alle keski-ikäisiä.

AMK-tutkinnoista suosittelisin ensisijaisesti sote-alaa ja insinöörialojen koulutusta. Jos AMK ja sitä korkeammat koulutusasteet on poissa laskuista, menee vaikeaksi. Millaisia taitoja/kompetensseja/kykyjä/verkostoja/työkokemusta sinulla? Ilman aidosti hyvää muuta ideaa lähtisin tavalla tai toisella rakentamaan olemassaolevan pohjan päälle.

Vierailija
5/14 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä löydät sen "sun jutun" seuraavassa elämässä. Tai sitten et.

Vierailija
6/14 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylllä se varmaan pitkälle korvien välissä on ihmisellä se rikkaus jos miettii mitä itse voisi kuvitella haluavansa ja siten myös siäistäää se että ehkä joku muukin voisi innostua.

Tämäpä se on, kun en tiedä mitä haluan. Tai tottakai haluaisin olla esim. asianajaja tai huippu-urheilija, mutta kun rahkeet ei riitä itsellä niihin. Mikään laitoshuoltaja tai sairaalatyöntekijä en voisi ikinä olla. Ahdistaa sairaalaan astuminenkin. En myöskään huoltomies, koska olen nainen, enkä ole kiinnostunut huoltohommista millään lailla.

Vierailija
7/14 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehhkä sellainen latteuksin ja kliseiiden laukomineeen herättää enemmmän sellaista ymmärrystä enemmän siiitä että todetaaan yhdesssä että minäpä olisin voiinut tässä tilanteeessa olla universaaalia postmodernista kauhun järisyttäväää kulttimainetta keräväää laukaisemalla vaikka itseni kuuuhun ja kerännyt siellä kaikki ihmisen psykedeeeliä nostattavat tatit sieltä ensimmäisenä ja järjestäääää käsittämättömät bileet yhtyen jokaiseeen avaruuden muukalaiseen ja senen sieltä hykerryttävät tutinat näissä kuutamoloitoissa romantisoiduissa bileisssäni nautttien hetkestä muttta ruohonjuuritasollla hoivata tilastotieteissä polttavasti kuumoitellen erinäisten tietttyjen esiintyvien ongelmien lankaraivossa turvata omaaan ansaittuun ja raa lla kädellä jopa hankittuihin ammattitaitojen varassa (oottaen huomioon kun kilpailu on kovaa alan paikoista) tyrkytttäen omaa turpaani ja empatiaaani tuonne pimeyteeen jossa matemaaattiskongnitiivisinkin nero laskeee alleeen potensssiin sata ja kesyttämäään aurinko osaksi hetkeä josssa on jotaiin kirkasta ja vastaanotttavaista.

Vierailija
8/14 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä alanvaihto on pakko tehdä varmasti työllistävään alaan, ellet opiskele harrastuksena tai opinnot liity jotenkin kivasti nykyiseen työhösi antaen sinulle etua työnhaussa.

Vierailija
9/14 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes sillä ”järkevällä” koulutuksella ei pääse automaationa ”kivoihin” töihin. Nuoremmat painaa ohi edestä ja takaa työelämä lähtökohtaisesti suosii alle keski-ikäisiä.

AMK-tutkinnoista suosittelisin ensisijaisesti sote-alaa ja insinöörialojen koulutusta. Jos AMK ja sitä korkeammat koulutusasteet on poissa laskuista, menee vaikeaksi. Millaisia taitoja/kompetensseja/kykyjä/verkostoja/työkokemusta sinulla? Ilman aidosti hyvää muuta ideaa lähtisin tavalla tai toisella rakentamaan olemassaolevan pohjan päälle.

Mitään verkostoja minulla ei oikeastaan ole ollenkaan. Olen palvelualojen töissä ollut aina, ja nyt saa riittää, en jaksa olla enää mikään kaiken kansan sylkykuppi. Ehkä joku nuorisotyö esim. kiinnostaisi, mutta en tiedä mitä se todellisuudessa käytännössä on. En jaksa mitään papereiden pyörittelyä ainakaan. Myös joku puutarha-alan työ voisi kiinnostaa, mutta ei taida olla kovin työllistävä ala.

Vierailija
10/14 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvä organisoimaan asioita, kaikkien muiden paitsi itseni. Olen hyvä kuuntelemaan muita, empaattinen, auttamishaluinen ja kunnioitan muita kanssaihmisiä enemmän kuin keskivertosuomalainen yleensä.

Vierailija
11/14 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvä organisoimaan asioita, kaikkien muiden paitsi itseni. Olen hyvä kuuntelemaan muita, empaattinen, auttamishaluinen ja kunnioitan muita kanssaihmisiä enemmän kuin keskivertosuomalainen yleensä.

ap

Vierailija
12/14 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. sosionomi. Ei ole mikään vaativa amk-ala. Sillä pääsee sosiaaliohjaajaksi, jossa saat auttaa ja organisoida.

Haku auki vielä pari päivää! Et menetä mitään, jos kokeilet!

Vierailija
13/14 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tavallaan sama ongelma. Karvan verran alle nelikymppisenä putosin erittäin pitkästä työsuhteesta alalla jonka koin ainoaksi oikeaksi minulle. Aikani yritin vielä vuokrafirmojen kautta takaisin, mutta niiden listoilla palkka ei enää ollut sitä tasoa että olisin pystynyt itselleni valehtelemaan etteivät alan terveyshaitat mun kohdallani realisoituneet täysimääräisinä.

Vuoden hortoilin lamaantuneena ansiosidonnaisella, kykenemättä uskomaan että se oli tässä. Kouluttautumista ja kursseja etsin ja valikoin kuin olisin vielä jatkamassa entisellä urallani.

Käännös parempaan tapahtui käytännössä vasta asuinpaikan vaihdon ja koronan myötä. Löysin ns. paikallisen pikkufirman ihan eri alalta joka oli saanut koronasta yllättävän boostin tilauskirjoihinsa. Vanhat työntekijät vaan olivat jo suurelta osin eläkkeellä, joten siellä tarvittiin tuoreita käsipareja.

Pitkä tarina, anteeksi siitä. Pointtina mulla on se, että jos et oikeasti tiedä ominta alaasi, etsi nykyisen alasi ulkopuolelta ihan mitä vaan mikä näyttäisi työllistävän. Ei kaikille aloille/firmoihin ole pääsyvaatimuksena ammattitutkinto.

Vierailija
14/14 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin äidiksi eniten maailmassa, mutta liian myöhäistä taitaa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän