Mitä tuli tuntemastasi vuokratalolapsesta?
Kommentit (50)
Sairaanhoitaja
Insinööri (amk)
Parturi-kampaaja
Insinööri, pappi ja opettaja. Perheellisiä.
Palstalla on yleensä typeriä avauksia mutta niitä on erityisen paljon tänään. Onko korona tehnyt teistä sekopäitä?
En tunne ainuttakaan vuokratalossa kasvanutta ihmistä. Meitä kiellettiin lapsena menemästä niille pihoille. Koulussa kyllä tiedettiin ne lapset, eikä jäänyt käytöksen vuoksi epäselväksi.
En todellakaan ole ollut kiinnostunut ihmisten asumismuodosta, en tiedä kuka asuu vuokralla ja kuka omistaa. Siitä ei voi päätellä edes varakkuutta. Itse asun hyvä tasoisessa vuokra-asunnossa Helsingin keskellä, vaikka voisin toki ostaa asunnon. Pidän omaisuuden mielummin sijoituksissa ja nautin vuokra-asumisen helppoudesta, voin muuttaa helposti koska vaan.
Ihan hyvä ihminen ja veronmaksaja minusta tuli.
Ihan tässä omassa talossa asun perheeni kanssa, kiitos kysymästä.
Äiti puhui aina vuokratalossa asuvista ihmisistä, koska meillä oli omistusasunto.
Asun vuokra-asunnossa, koska elämä pettävän miehen kanssa ei kiinnostanut.
Ainoastaan yhden vuokrakerrostalossa asuneista lapsuuskavereista tiedän, hänetkin ainoastaan siksi, että on näkynyt lööpeissä hiljattain. Istuu parhaillaan 10 vuoden tuomiota järjestäytyneen rikollisjengin johtamisesta. Lapsena hänellä oli vahva moraalikäsitys ja vastasi rehellisesti tekemisistään, kun joskus vähän mokaili. Sääli, että eksyi pimeälle puolelle.
Minusta tuli kohtuullisen hyvin toimeentuleva toimistotyöläinen. Äitikin vaihtoi vanhemmiten vuokrahuoneiston omistusasuntoon rivitalossa. Äitini oli kolmen lapsen yh, matalapalkka-alalla. Mutta oli kova säästämään.
Uskokaa tai älkää, mutta meidän kylällä ei ollut ainuttakaan vuokrataloa, eikä siellä kyllä ole vieläkään. Ylä-asteelle tuli joku uusi tyttö samalle luokalle ja hänen perhe muutti vuokralle erääseen taloon, joka oli jäänyt juuri tyhjilleen. Tästä tytöstä tiedän sen verran, että on ison perheen äiti nykyään, paljon lapsia.
Ei ollut siis kerrostaloja tai rivareita jos tässä sitä haetaan. Köyhää porukkaa kyllä silti oli, esim. meidän perhe, rutiköyhiä oltiin. Olin onnellinen kun pääsin 19-vuotiaana muuttamaan Helsinkiin vuokralle kerrostaloon :). Suihku ja lämmin vesi oli luksusta. Olen 53v.
Ajatteleekohan jotkut oikeasti näin tunkkaisesti?
No, tuleeko kaikista "omistusasunto lapsista" työssäkäyviä tai menestyneitä? Ei.
:DD ai ihan vuokratalossa asuva.. huhhuh
Ensin koulun ikkunoiden rikkoja ja sitten pedofiili...
Koko maailman johtaja.
Paras diplomaatti, tausta kasvatti!
Kumpikin veljes huippuja ”alallaan”.
En voi tarkentaa 😁
Tarkoitatko kaupungin vuokra-asuntoja? Vai mikä on vuokratalo? Itse kasvoin ydinkeskustassa vuokralla.
Eläinlääkäri ja kolmen lapsen isä
Taiteilija, perheetön
Kampaaja, kaksi lasta ja pari bonusta